ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
1. مقدمه
2. مدلهای تحلیل نفوذ اجتماعی
2-1. مدلهای میکروسکوپی
2-2. مدلهای ماکروسکوپی
3. روشهای تحلیل نفوذ اجتماعی
3-1. به حداکثر رساندن نفوذ
3-2. به حداقل رساندن نفوذ
3-3. جریان نفوذ
3-4. نفوذ فردی
4. ارزیابی نفوذ اجتماعی
4-1. معیارهای ارزیابی نفوذ
4-2. مدل ارزیابی نفوذ اجتماعی
5. نتیجهگیری و کار آتی
Social influence analysis (SIA) is a vast research field that has attracted research interest in many areas. In this paper, we present a survey of representative and state-of-the-art work in models, methods, and evaluation aspects related to SIA. We divide SIA models into two types: microscopic and macroscopic models. Microscopic models consider human interactions and the structure of the influence process, whereas macroscopic models consider the same transmission probability and identical influential power for all users. We analyze social influence methods including influence maximization, influence minimization, flow of influence, and individual influence. In social influence evaluation, influence evaluation metrics are introduced and social influence evaluation models are then analyzed. The objectives of this paper are to provide a comprehensive analysis, aid in understanding social behaviors, provide a theoretical basis for influencing public opinion, and unveil future research directions and potential applications.
1. Introduction
Online social networks such as Weibo, Twitter, and Facebook provide valuable platforms for information diffusion among their users. During this process, social influence occurs when a person’s opinions, emotions, or behaviors are affected by other people [1]. Thus, changes occur in an individual’s attitudes, thoughts, feelings, or behaviors as a result of interaction with other people or groups. Social influence analysis (SIA) is becoming an important research field in social networks. SIA mainly studies how to model the influence diffusion process in networks, and how to propose an efficient method to identify a group of target nodes in a network [2].
5. Conclusions and future work
In this paper, we survey state-of-the-art research on SIA from the aspects of influence models, methods, and evaluation. We also analyze the strengths and weaknesses of current models and methods. Throughout our study, we unveil future research directions and potential applications.
In social influence models, we distinguish two types of models: microscopic and macroscopic models. Microscopic models consider human interactions and the structure of the influence process. Macroscopic models consider the same transmission probability and identical influential power for all users. In future, macroscopic models should focus on how to consider human behaviors and different mechanisms during information diffusion. Although many researchers have put considerable effort to improving the classical models and proposing new models from different perspectives—such as by adding constraints into models and incorporating competitive influence diffusion—there is still room for improvement.
تحلیل نفوذ اجتماعی (SIA) حوزه تحقیقاتی گستردهای است که علاقهمندان زیادی را به تحقیق در بسیاری از حوزهها جذب کرده است. در این مقاله، بررسی نمایش و وظیفه موقعیت- استعداد در مدل ها و روشها ارائه داده را از منظر تحلیل نفوذ اجتماعی ارزیابی میکنیم. مدلهای تحلیل نفوذ اجتماعی را به دو نوع تقسیم میکنیم: مدلهای میکروسکوپی و ماکروسکوپی. مدلهای میکروسکوپی، تعاملات انسانی و ساختار فرایند نفوذ را در نظر میگیرند در حالی که مدلهای ماکروسکوپی، احتمال انتقال یکسان و قدرت نفوذ مشابه را برای کلیه کاربران در نظر میگیرند. روش های نفوذ اجتماعی از جمله حداکثر سازی نفوذ، جریان نفوذ و نفوذ فردی را تحلیل می کنیم. در ارزیابی اجتماعی، معیارهای ارزیابی نفوذ معرفی شده و سپس مدل های ارزشیابی نفوذ اجتماعی مورد تحلیل قرار میگیرند. اهداف این مقاله ارائه تحلیل جامع، کمک به درک رفتارهای اجتماعی، ارائه مبنای نظری برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی، ارائه راهبردهای آتی و برنامههای کاربردی بالقوه است.
1. مقدمه
شبکههای اجتماعی آنلاین از قبیل Weibo، تویتر و فیسبوک، سیستم عاملهای ارزشمندی را برای انتشار اطلاعات در میان کاربرانشان فراهم میکنند. در طول این فرایند، نفوذ اجتماعی زمانی رخ میدهد که نظرات، احساسات یا رفتارهای فرد تحت تأثیر دیگران قرار گیرد [1]. بنابراین، تغییرات در نگرشها، افکار، احساسات و رفتارهای فرد در نتیجه تعامل با سایر افراد یا گروهها رخ میدهد. تحلیل نفوذ اجتماعی (SIA) به حوزه تحقیقات مهمی در شبکههای اجتماعی تبدیل شده است. تحلیل نفوذ اجتماعی به طور عمده چگونگی مدلسازی فرایند نفوذ در شبکهها و نحوه ارائه روش کارا برای شناسایی گروهی از گرههای هدف در شبکه را بررسی میکند [2].
5. نتیجهگیری و کار آتی
در این مقاله، تحقیقات پیشرفته درباره تحلیل نفوذ اجتماعی از جنبههای مدلها، روشها و ارزیابی نفوذ را بررسی کردیم. همچنین نقاط قوت و ضعف مدلها و روشهای فعلی را تحلیل کردیم. در طول مطالعه، مسیرهای تحقیق آتی و برنامههای کاربردی بالقوه را ارائه دادیم.
در مدلهای نفوذ اجتماعی، دو نوع مدل را تشخیص دادیم: مدلهای میکروسکوپی و ماکروسکوپی. مدلهای میکروسکوپی، تعاملات انسانی و ساختار فرایند نفوذ را در نظر میگیرند. مدلهای ماکروسکوپی، احتمال انتقال یکسان و قدرت نفوذ مشابه را برای کلیه کاربران در نظر میگیرند. در آینده، مدلهای ماکروسکوپی باید بر چگونگی رفتار انسانها و مکانیسمهای مختلف در هنگام انتشار اطلاعات تمرکز کنند. اگرچه بسیاری از محققان تلاشهای قابل توجهی را برای بهبود مدلهای کلاسیک و ارائه مدلهای جدید از دیدگاههای مختلف انجام دادهاند- مانند افزودن محدودیت به مدل و گسترش نفوذ رقابتی- هنوز هم باید بهبود یابد.