ترجمه مقاله تحلیل نفوذ اجتماعی: مدل ها، روش ها و ارزیابی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تحلیل نفوذ اجتماعی: مدل ها، روش ها و ارزیابی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۵۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تحلیل نفوذ اجتماعی: مدل ها، روش ها و ارزیابی
عنوان انگلیسی
Social Influence Analysis: Models, Methods, and Evaluation
صفحات مقاله فارسی
20
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات مروری
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.327 در سال 2020
شاخص H_index مجله
30 در سال 2021
شاخص SJR مجله
1.077 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
2095-8099
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
11458
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی فناوری اطلاعات، اینترنت و شبکه های گسترده
مجله
مهندسی - Engineering
دانشگاه
دانشکده علوم و فنون رایانه، انستیتوی فناوری پکن، چین
کلمات کلیدی
تحلیل نفوذ اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی آنلاین، مدل های تحلیل نفوذ اجتماعی، ارزیابی نفوذ
کلمات کلیدی انگلیسی
Social influence analysis - Online social networks - Social influence analysis models - Influence evaluation
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.eng.2018.02.004
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده

1. مقدمه

2. مدل‌های تحلیل نفوذ اجتماعی

2-1. مدل‌های میکروسکوپی

2-2. مدل‌های ماکروسکوپی

3. روش‌های تحلیل نفوذ اجتماعی

3-1. به حداکثر رساندن نفوذ

3-2. به حداقل رساندن نفوذ

3-3. جریان نفوذ

3-4. نفوذ فردی

4. ارزیابی نفوذ اجتماعی

4-1. معیارهای ارزیابی نفوذ

4-2. مدل ارزیابی نفوذ اجتماعی

5. نتیجه‌گیری و کار آتی

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
11458-IranArze    11458-IranArze1
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Social influence analysis (SIA) is a vast research field that has attracted research interest in many areas. In this paper, we present a survey of representative and state-of-the-art work in models, methods, and evaluation aspects related to SIA. We divide SIA models into two types: microscopic and macroscopic models. Microscopic models consider human interactions and the structure of the influence process, whereas macroscopic models consider the same transmission probability and identical influential power for all users. We analyze social influence methods including influence maximization, influence minimization, flow of influence, and individual influence. In social influence evaluation, influence evaluation metrics are introduced and social influence evaluation models are then analyzed. The objectives of this paper are to provide a comprehensive analysis, aid in understanding social behaviors, provide a theoretical basis for influencing public opinion, and unveil future research directions and potential applications.

1. Introduction

Online social networks such as Weibo, Twitter, and Facebook provide valuable platforms for information diffusion among their users. During this process, social influence occurs when a person’s opinions, emotions, or behaviors are affected by other people [1]. Thus, changes occur in an individual’s attitudes, thoughts, feelings, or behaviors as a result of interaction with other people or groups. Social influence analysis (SIA) is becoming an important research field in social networks. SIA mainly studies how to model the influence diffusion process in networks, and how to propose an efficient method to identify a group of target nodes in a network [2].

5. Conclusions and future work

In this paper, we survey state-of-the-art research on SIA from the aspects of influence models, methods, and evaluation. We also analyze the strengths and weaknesses of current models and methods. Throughout our study, we unveil future research directions and potential applications.

In social influence models, we distinguish two types of models: microscopic and macroscopic models. Microscopic models consider human interactions and the structure of the influence process. Macroscopic models consider the same transmission probability and identical influential power for all users. In future, macroscopic models should focus on how to consider human behaviors and different mechanisms during information diffusion. Although many researchers have put considerable effort to improving the classical models and proposing new models from different perspectives—such as by adding constraints into models and incorporating competitive influence diffusion—there is still room for improvement.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

تحلیل نفوذ اجتماعی (SIA) حوزه تحقیقاتی گسترده‌ای است که علاقه‌مندان زیادی را به تحقیق در بسیاری از حوزه‌ها جذب کرده است. در این مقاله، بررسی نمایش و وظیفه موقعیت- استعداد در مدل ها و روش‌ها ارائه داده را از منظر تحلیل نفوذ اجتماعی ارزیابی می‌کنیم. مدل‌های تحلیل نفوذ اجتماعی را به دو نوع تقسیم می‌کنیم: مدل‌های میکروسکوپی و ماکروسکوپی. مدل‌های میکروسکوپی، تعاملات انسانی و ساختار فرایند نفوذ را در نظر می‌گیرند در حالی که مدل‌های ماکروسکوپی، احتمال انتقال یکسان و قدرت نفوذ مشابه را برای کلیه کاربران در نظر می‌گیرند. روش های نفوذ اجتماعی از جمله حداکثر سازی نفوذ، جریان نفوذ و نفوذ فردی را تحلیل می کنیم. در ارزیابی اجتماعی، معیارهای ارزیابی نفوذ معرفی شده و سپس مدل های ارزشیابی نفوذ اجتماعی مورد تحلیل قرار می‌گیرند. اهداف این مقاله ارائه تحلیل جامع، کمک به درک رفتارهای اجتماعی، ارائه مبنای نظری برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی، ارائه راهبردهای آتی و برنامه‌های کاربردی بالقوه است.

1. مقدمه

شبکه‌های اجتماعی آنلاین از قبیل Weibo، تویتر و فیس‌بوک، سیستم عامل‌های ارزشمندی را برای انتشار اطلاعات در میان کاربران‌شان فراهم می‌کنند. در طول این فرایند، نفوذ اجتماعی زمانی رخ می‌دهد که نظرات، احساسات یا رفتارهای فرد تحت تأثیر دیگران قرار گیرد [1]. بنابراین، تغییرات در نگرش‌ها، افکار، احساسات و رفتارهای فرد در نتیجه تعامل با سایر افراد یا گروه‌ها رخ می‌دهد. تحلیل نفوذ اجتماعی (SIA) به حوزه تحقیقات مهمی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. تحلیل نفوذ اجتماعی به طور عمده چگونگی مدل‌سازی فرایند نفوذ در شبکه‌ها و نحوه ارائه روش کارا برای شناسایی گروهی از گره‌های هدف در شبکه را بررسی می‌کند [2].

5. نتیجه‌گیری و کار آتی

در این مقاله، تحقیقات پیشرفته درباره تحلیل نفوذ اجتماعی از جنبه‌های مدل‌ها، روش‌ها و ارزیابی نفوذ را بررسی کردیم. همچنین نقاط قوت و ضعف مدل‌ها و روش‌های فعلی را تحلیل کردیم. در طول مطالعه، مسیرهای تحقیق آتی و برنامه‌های کاربردی بالقوه را ارائه دادیم.

در مدل‌های نفوذ اجتماعی، دو نوع مدل را تشخیص دادیم: مدل‌های میکروسکوپی و ماکروسکوپی. مدل‌های میکروسکوپی، تعاملات انسانی و ساختار فرایند نفوذ را در نظر می‌گیرند. مدل‌های ماکروسکوپی، احتمال انتقال یکسان و قدرت نفوذ مشابه را برای کلیه کاربران در نظر می‌گیرند. در آینده، مدل‌های ماکروسکوپی باید بر چگونگی رفتار انسان‌ها و مکانیسم‌های مختلف در هنگام انتشار اطلاعات تمرکز کنند. اگرچه بسیاری از محققان تلاش‌های قابل توجهی را برای بهبود مدل‌های کلاسیک و ارائه مدل‌های جدید از دیدگاه‌های مختلف انجام داده‌اند- مانند افزودن محدودیت به مدل و گسترش نفوذ رقابتی- هنوز هم باید بهبود یابد.


بدون دیدگاه