ترجمه مقاله تاثیر کارتون های آموزشی بر کودکان تانزانیا – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | یک آزمایش شبه تجربی در مورد تاثیر کارتون های آموزشی بر کودکان تانزانیا |
عنوان انگلیسی: | A quasi-experiment examining the impact of educational cartoons on Tanzanian children |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19 |
سال انتشار : 2018 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 307 | رفرنس : دارد ✓ |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 706.09Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی تربیتی |
مجله: مجله روانشناسی رشد کاربردی - Journal of Applied Developmental Psychology |
دانشگاه: دانشکده بهداشت عمومی، دانشگاه مریلند، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: آمادگی ورود به مدرسه، رسانه آموزشی، تلویزیون، سوادآموزی، شمارفهمی(شناسایی اعداد) |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به انگلیسی درج شده است ✓ |
چکیده
1- مقدمه
2-روش ها
2-1 تنظیمات
2-2 رویه ها و نمونه
2-3 ویدئوهای درمانی
2-4 ویدوئو های کنترل
2-5 اندازه گیری ها
2-5-1 مهارتهای نقاشی
2-5-2 شکل گیری دانش
2-5-3 شناسایی اعداد
2-5-4 شمارش
2-5-5 شناسایی حروف
2-5-6 شناسایی احساسات
2-5-7 مهارت های انگلیسی
2-6 رویکرد تحلیلی
3- نتایج
3-1 شرکت کنندگان مداخله
3-2 امتیازات خط مبنا و پیگیری
3-3 مدلهای رگرسیون
4- بحث
Abstract
Educational media can positively impact young children; however, few studies have been conducted in developing countries. Researchers investigated the impact of an animated educational series, where participants were randomized to see Akili and Me versus other popular programs. In interviews with children, researchers assessed measures before and after four weeks of exposure. From Morogoro, Tanzania, 568 children (mean age - 4.8 years) participated. Controlling for the child's sex, age, and baseline skills in the assessed follow up outcome, exposure to Akili and Me significantly improved drawing skills, shape knowledge, number recognition, counting, and English skills. Young and vulnerable children can benefit from a locally-produced educational program. Media interventions should be encouraged as they effectively and efficiently alter school readiness.
چکیده
رسانه آموزشی می تواند تاثیر مثبتی بر کودکان خردسال داشته باشد، از اینرو ، تعدادی مطالعات در کشورهای در حال توسعه صورت گرفته است. محققان تاثیر یک آزمون آموزشی انیمیشن را بررسی کرده اند، که شرکت کنندگان برای دیدن Akili و Me در مقابل برنامه های دیگر بطور تصادفی انتخاب شده بودند. در مصاحبه با کودکان، محققان به اندازه هایی قبل و بعد از نمایش انیمیشن دست یافتند. از موروگورو، تانزانیا،568 کودک(میانگین سنی4تا8 ساله) شرکت کردند. با کنترل جنسیت، سن و مهارت های پایه کودکان در پیگیری انجام شده، برای تماشای Akili و Me، مهارتهای طراحی، شکل دادن به تفکر، تشخیص اعداد و مهارت های انگلیسی آنها بهبود یافت. کودکان کوچک و آسیب پذیر می توانند از برنامه آموزشی تولید شده بطور محلی بهره ببرند. اقدامات رسانه ای باید آنها را بطور موثر ترغیب کند و آمادگی ورود به مدرسه را اصلاح نماید.