دانلود ترجمه مقاله نقش انعطاف پذیری روانی در رابطه تقاضا، خستگی و عملکرد – مجله تیلور و فرانسیس

عنوان فارسی: | نقش انعطاف پذیری روانی در رابطه تقاضا-خستگی- عملکرد |
عنوان انگلیسی: | The role of psychological flexibility in the demands-exhaustion-performance relationshipe |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 22 |
سال انتشار : 2014 | نشریه : تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 4467 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.37Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت و روانشناسی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی صنعتی و سازمانی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازاریابی، روانشناسی شناخت و مدیریت دولتی |
مجله: مجله اروپایی کار و روانشناسی سازمانی |
دانشگاه: بخش علوم رفتاری و مصرف کننده، دانشگاه LEI Wageningen، لاهه، هلند |
کلمات کلیدی: شغل های خدماتی، تقاضای عاطفی، انعطاف پذیری روانی، خستگی عاطفی، کارایی، Act |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
چارچوب نظری
تقاضاهای شغلی عاطفی، خستگی عاطفی و عملکرد
تعدیل ترکیبی ناشی از خستگی عاطفی و انعطاف پذیری روانی
شرکت کننده ها
روش
شاخص ها
آنالیزهای آماری
نتایج
بحث
اهمیت و نقاط قوت
Abstract
Employees in the service sector deal with a variety of emotional job demands due to interactions with clients. Emotional job demands often result in heightened levels of emotional exhaustion and decreased levels of performance. The current study aims to explore whether the adaptive behavioural pattern of psychological flexibility diminishes the negative impacts of emotional job demands on emotional exhaustion and subsequent performance. Data were collected from 116 nonprofit service workers, using self-report questionnaires (i.e., baseline) and diaries (i.e., follow-up). The results suggest that psychological flexibility is negatively associated with emotional exhaustion and positively associated with performance. In addition, psychological flexibility is found to attenuate the negative effects of emotional job demands on emotional exhaustion and performance. Finally, the results reveal that the attenuating role of psychological flexibility diminishes if employees are already exhausted. The results support the importance of personal resources, like psychological flexibility, in buffering the negative effects of emotional job demands on emotional exhaustion and performance. However, employees no longer benefit from high levels of psychological flexibility when facing high levels of exhaustion due to excessive emotional job demands.
کارکنان در بخش خدمات، با طیف وسیعی از تقاضاهای شغلی عاطفی به دلیل تعامل با مشتریان سرو کار دارند. تقاضای شغلی عاطفی اغلب منجر به سطوح بالایی از خستگی عاطفی و کاهش سطوح عملکرد می شود. هدف مطالعه حاضر، بررسی این موضوع است که آیا الگوی رفتاری تطبیقی انعطاف پذیری روانی، اثرات منفی تقاضای شغل عاطفی را بر خستگی عاطفی و عملکرد و کارایی بعد از آن کاهش می دهد یا نه. داده ها از 116 کارگر خدماتی با استفاده از پرسش نامه خود گزارشی و پیگیری جمع آوری شدند. نتایج نشان داد که انعطاف پذیری روانی ارتباط منفی با خستگی عاطفی و ارتباط مثبت با عملکرد و کارایی دارد.به علاوه، انعطاف پذیری روانی موجب کاهش اثرات منفی تقاضای شغل عاطفی بر عملکرد و خستگی عاطفی می شود. در نهایت، نتایج نشان می دهد که نقش کاهشی انعطاف پذیری روانی، در صورتی کاهش می یابد که کارکنان خسته شوند. نتایج موید اهمیت منابع شخصی نظیر انعطاف پذیری روانی در خنثی سازی اثرات منفی تقاضای شغل عاطفی و کارایی است. با این حال، کارکنان از سطوح بالای انعطاف پذیری در صورت مواجهه با سطوح بالای خستگی ناشی از تقاضای شغل عاطفی بیش از حد سود نمی برند.