چکیده
رسانه و مشارکت
پیشینه پژوهش: رسانه های حزبی در غنا
طراحی آزمایش و جمع آوری داده ها
انتخاب ایستگاه های رادیویی برای آزمایش
انتخاب مسیر ون های مسافربری
انتخاب راننده و اجرای آزمایش
انتخاب افراد مورد مطالعه
بررسی تخصیص تصادفی و دستکاری اِعمال شده
اندازه گیری
نتایج
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
How does media exposure affect political engagement in newly liberalized systems? Some celebrate newly vibrant and diverse media, believing that they mobilize citizens. Others worry that these outlets, which are often partisan, dampen engagement. We theorize that exposure to political programming engenders interest in politics irrespective of program bias, but that interest does not necessarily beget action. Partisan media affect participation only when altering attitude strength, and thus motivations. To evaluate media effects on interest and participation, we conducted a field experiment in Ghana, in which subjects in tro-tros (commuter vans) were randomly exposed to different types of live talk radio. We find that partisan and nonpartisan media increased political interest, but not participation. Instead, exposure to alternate perspectives on cross-cutting media (i.e., those biased against subjects’ partisan preferences) heightened ambivalence and dampened participation, measured as signing a petition to parties. Partisan media simultaneously increased interest and decreased participation.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
مواجهه با رسانه ها چه تأثیری بر مشارکت سیاسی در نظام های تازه آزادشده دارد؟ برخی پژوهشگران از رسانه های جدید فعال و متنوع استقبال می کنند و معتقدند که این رسانه ها باعث مشارکت شهروندان می شوند. برخی دیگر نگران آن هستند که این ابزارها که غالباً حزبی هستند باعث کاهش مشارکت شوند. به نظر ما مواجهه با برنامه ای سیاسی صرفنظر از جهت گیری برنامه ها باعث علاقه مندی مردم به سیاست می شود اما این علاقه لزوماً به اقدام منجر نمی شود. رسانه های حزبی فقط زمانی بر مشارکت تأثیر می گذارند که قدرت نگرش و در نتیجه انگیزه ها را تغییر بدهند. برای ارزیابی آثار رسانه ها بر علاقه و مشارکت مردم آزمایشی میدانی در غنا انجام دادیم و در این آزمایش انواع مختلف گفتگوهای رادیویی زنده به صورت تصادفی برای افراد داخل ون های مسافربری پخش شد. نتایج نشان داد که رسانه های حزبی و غیر حزبی باعث افزایش علاقه سیاسی می شوند اما بر مشارکت تأثیری ندارند. در مقابل، مواجهه با دیدگاه های دیگر در رسانه های مخالف (یعنی دیدگاه هایی که بر خلاف علایق حزبی افراد مورد مطالعه است) باعث افزایش علاقه آن ها و کاهش مشارکت آن ها می شود (این متغیرها بر اساس امضای درخواست از احزاب اندازه گیری می شود). رسانه های حزبی به طور همزمان باعث افزایش علاقه و کاهش مشارکت می شوند.