ترجمه مقاله رابطه بین سبک تربیتی و دستاورد تحصیلی در میان نوجوانان ایرانی - نشریه Ccsenet

ترجمه مقاله رابطه بین سبک تربیتی و دستاورد تحصیلی در میان نوجوانان ایرانی - نشریه Ccsenet
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رابطه بین سبک تربیتی و دستاورد تحصیلی در میان نوجوانان ایرانی در سیرجان
عنوان انگلیسی
Relationship between Parenting Style and Academic Achievement among Iranian Adolescents in Sirjan
صفحات مقاله فارسی
6
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2012
نشریه
ccsenet
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
F954
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی و روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی تربیتی و مدیریت آموزشی
مجله
علوم اجتماعی آسیایی - Asian Social Science
دانشگاه
گروه مطالعات انسانی و مطالعات خانواده، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پوترا مالزی (UPM)، مالزی
کلمات کلیدی
سبک تربیتی، دستاورد تحصیلی، نوجوانی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- هدف
3- روش
3-1 طرح، نمونه، روش
3-2 معیار ها
4-نتایج
4-1 یافته های توصیفی
4-2 همبستگی میان متغیر ها
5- بحث و نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The purpose of the present study was to determine the relationship between parenting styles and academic achievement among adolescents in Iran. The respondents were 382 high school adolescents (251 female and 131 male) in the age range of 15 to 18 years old from selected high schools in Iran. The instrument used to measure parenting style was the parenting style scale by Baumrind (1991). The result of the study indicated that authoritative parenting style has positive significant correlation with academic achievement, while permissive parenting style has negative correlation with academic achievement. The result of the study also showed that there is no significant relationship between authoritarian parenting style and academic achievement. The results of the present study implied that academic achievement among adolescents can be enhanced through positive parenting style. Thus, it is recommended that parents be equipped with knowledge and skills appropriate to the needs and development of their adolescents children.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف این مطالعه تعیین رابطه بین سبک های تربیتی و دستاورد تحصیلی در میان نوجوانان ایرانی است. شرکت کننده ها شامل 382 دانش اموز دبیرستانی(251 دختر و 131 پسر) با سن 15 تا 18 سال بودند که از دبیرستان های ایرانی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای اندازه گیری سبک تربیتی، مقیاس سبک تربیتی بامریند(1991) بود. نتایج نشان داد که سبک تربیتی مقتدرانه یا آمرانه همبستگی مثبت و معنی داری با پیشرفت تحصیلی دارد. نتایج مطالعه هم چنین نشان داد که رابطه معنی داری بین سبک تربیتی مستبدانه و پیشرفت تحصیلی وجود ندارد. نتایج این مطالعه بیانگر آن است که پیشرفت تحصیلی در میان نوجوانان از طریق سبک تربیتی مثبت بهبود می یابد. از این روی توصیه می شود که والدین به مهارت ها و دانش های متناسب با نیاز ها و رشد بچه های خود مجهز شوند.

بدون دیدگاه