ترجمه مقاله فرهنگ ملی و اعتماد مصرف کننده در تجارت الکترونیک – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | فرهنگ ملی و اعتماد مصرف کننده در تجارت الکترونیک |
عنوان انگلیسی: | National culture and consumer trust in e-commerce |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 28 (1 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2018 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 7.338 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 91 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 1.711 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0268-4012 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : F10324 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 3.01Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، تجارت الکترونیک، بازاریابی، مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار و مدیریت فناوری اطلاعات |
مجله: مجله بین المللی مدیریت اطلاعات - International Journal of Information Management |
دانشگاه: دانشگاه فنلاند شرقی، دانشکده تجارت، فنلاند |
کلمات کلیدی: اعتماد، گرایش نسبت به اعتماد، قابلیت اعتماد، تجارت الکترونیکی، فرهنگ ملی |
کلمات کلیدی انگلیسی: Trust - Disposition to trust - Trustworthiness - E-commerce - National culture |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2017.07.002 |
چکیده
1- مقدمه
2- فرهنگ ملی و اعتماد مصرف کننده
3- توسعه مدل
3-1- فرهنگ ملی
3-2- گرایش نسبت به اعتماد
3-3- ابعاد قابلیت اعتماد: توانایی، درستکاری و خیرخواهی
4- روش شناسی
4-1- واریانس فرهنگی
4-2- اندازه گیری
4-3- نمونه
4-4- اعتبارسنجی سازه
5- نتایج
5-1- آزمون فرضیات
5-2- اثر واسطه ای گرایش نسبت به اعتماد
6- بحث و نتیجه گیری
6-1- پیامدهای نظری
6-2- پیامدهای مدیریتی
6-3- نتیجه گیری
Abstract
This study uses Hofstede’s cultural dimensions theory to explain variance in consumer trust in e-commerce. We model trust as a combination of a consumer’s disposition to trust and context specific trustworthiness of an online store. The study hypothesizes direct effects of national cultural dimensions on disposition to trust, and of disposition to trust on dimensions of trustworthiness. We also examine whether and how disposition to trust mediates the effects between national culture and trustworthiness of an online store. We test the hypotheses with a sample of 616 online bookstore customers from China and Finland, countries that represent opposite cultural poles in many respects. We find that national culture solely explain 23% of the variance in the consumer’s general disposition to trust, and that disposition to trust is a highly significant predictor of the perceived trustworthiness of an online store. We further find that the mediating role of disposition to trust between national culture and trustworthiness depends greatly on the individual cultural dimension studied.
چکیده
مطالعه حاضر از نظریه ابعاد فرهنگی هافستد (Hofstede) برای تبیین واریانس اعتماد مصرف کننده در تجارت الکترونیک بهره می برد. ما اعتماد را به عنوان ترکیبی از گرایش مصرف کننده نسبت به اعتماد و قابلیت اعتماد مختص زمینه در یک فروشگاه آنلاین مدلسازی نمودیم. مطالعه حاضر، اثرات مستقیم ابعاد فرهنگ ملی را بر روی گرایش نسبت به اعتماد، و گرایش نسبت به اعتماد را بر روی ابعاد قابلیت اعتماد مفروض می دارد. هم چنین ما به بررسی چیستی و چگونگی دخالت گرایش نسبت به اعتماد در اثرات بین فرهنگ ملی و قابلیت اعتماد یک فروشگاه آنلاین پرداختیم. ما فرضیات مزبور را با نمونه ای از 616 مشتری آنلاین کتابفروشی از چین و فنلاند آزمودیم که کشورهای نماینده دو قطب فرهنگی مخالف از جهات بسیاری شمرده می شوند. ما دریافتیم که فرهنگ ملی تنها 23 درصد از واریانس را در گرایش کلی مصرف کننده نسبت به اعتمـــاد توضیح می دهد و گرایش نسبت به اعتماد، شاخص پیش بینی کننده بشدت معنی داری برای قابلیت اعتماد درک شده در یک فروشگاه آنلاین محسوب می گردد. هم چنین ما دریافتیم که نقش واسطه ای گرایش نسبت به اعتماد بین فرهنگ ملی و قابلیت اعتماد تا حد بسیاری به ابعاد فرهنگی انفرادی مورد مطالعه بستگی دارد.