ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
2. متون تحقيقاتي مربوطه
3. مطالعه موردی: شبکه حمل و نقل ریلی
3. 1. نمایشی از شبکه خطوط ریلی
3. 2. مدلسازی شبکه حمل و نقل ریلی
4. استقامت در مواجهه با اختلالات زمان
4. 1. تعاريف اصلي
4. 2. رویکرد استقامت
5. نتیجه گيري
1. Introduction
In railway transport systems, a temporal disturbance cannot be predicted or prevented. Our research focuses on the elimination and compensation of these disturbances by an application of robustness control techniques.
The robustness is defned as the ability of the system to preserve the specifcations facing some expected or unexpected variations. Te robustness is interpreted into diferent specializations. Te passive robustness is based upon variations included in validity time intervals. Tere is no control loop modifcation to preserve the required specifcations. On the other hand, active robustness uses observed time disturbances to modify the control loop in order to satisfy these specifcations.
5. Conclusion
The modeling and the study of the robust control strategy facing disturbances in railway transport system constitute the main contributions of this paper. P-time Petri nets are used for modeling. Some defnitions are quoted in order to build a theory dealing with robustness problem.
Two approaches for the robust control are presented. Te frst one consists of compensating the disturbance as soon as it is observed in order to avoid constraints violation on the levels of synchronization transitions of P-time PN model. Te second strategy allows generating by the control, a temporal lag identical to the disturbance, on the parallel path of the propagation of the disturbance. It is shown that the established strategy allows averting catastrophic scenarios and avoiding the violation of time constraints in order to guarantee the stability and safety of railway trafc.
1. مقدمه
در سیستم های حمل و نقل ريلي، اختلالات زمانی قابل پیش بینی یا جلوگیری نيستند. تحقیق ما بر رفع و جبران این اختلالات با استفاده از تکنیک های کنترل استقامت متمركز است.
استقامت به عنوان توانایی سیستم برای حفظ قابليت ها در مواجهه با برخي تغییرات مورد انتظار و یا غیر منتظره تعریف شده است. این استقامت به ويژگيهاي مختلفي تعبير شده است. استقامت غیرفعال مبني بر تغییرات موجود در فواصل زمانی معتبر است. برای حفظ قابليت مورد نیاز هیچ اصلاح حلقه کنترلي وجود ندارد. از سوی دیگر، استقامت فعال از اختلالات زمان مشاهده شده برای تغییر حلقه کنترل به منظور برآوردن اين قابليت ها استفاده مي نمايد.
5. نتیجه گيري
مدلسازی و بررسي استراتژی کنترل استقامت در مواجهه با اختلالات که در سیستم حمل و نقل ريلي ساختار اصلي این مقاله را تشكيل ميدهد. شبکه های پتری زماندار برای مدل سازی استفاده شده اند. برخي تعاریف به منظور به ساختن یک تئوری در مورد مسئله استقامت ذكر شده اند.
دو روش برای کنترل استقامت ارائه شده است. اولین روش شامل جبران اختلال به محض مشاهده آن به منظور جلوگیری از نقض محدودیت در سطح انتقال همزمان مدل شبكه پتري زمان دار می باشد. دومین استراتژی امكان تولید یک وقفه زمانی یکسان با اختلال را توسط کنترل، در مسیر موازی انتشار اختلال فراهم ميسازد. نشان داده شده است که ایجاد استراتژی امكان جلوگیری از وقايع پيشبيني شده فاجعه آميز و اجتناب از نقض محدودیت های زمانی را به منظور تضمین ثبات و ایمنی ترافیک راه آهن را فراهم ميسازد.