منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله دانش و قدرت در خط مشی گذاری برای بقای کودک در نیجر - نشریه الزویر

ترجمه مقاله دانش و قدرت در خط مشی گذاری برای بقای کودک در نیجر - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
دانش و قدرت در خط مشی گذاری برای بقای کودک در نیجر
عنوان انگلیسی
Knowledge and power in policy-making for child survival in Niger
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
F698
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله
بهداشت عمومی
مجله
علوم اجتماعی و پزشکی - Social Science & Medicine
دانشگاه
گروه بهداشت بین المللی، دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
نیجر، دانش، قدرت، خط مشی، تحلیل خط مشی، مرگ و میر کودکان، کشور های در حال توسعه
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1 مقدمه
2 روش ها
3-نتایج
3-1 استفاده از شواهد تحقیقات بین المللی( معرفت/تخنه)
3-2 یافتن راه حل های مبتنی بر عقل سلیم( تخنه/فورنسیس)
3-3 سیستم های سلامت و تحقیقات خط مشی غیر رسمی( فورنسیس/ معرفت)
4-بحث
5- نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Calls to enhance the use of scientific evidence in international health and development policy have increased in recent years; however, analytic frameworks for understanding evidence use focus narrowly on scientific research and were created using data and observations nearly exclusively from Western countries. We examine processes of health policy development in a case study of Niger, a low-income West African country that adopted integrated community case management of childhood illness (iCCM) beginning in 2007, resulting in measurable declines in child mortality. Data collection included in-depth interviews with policy actors in Niger (N ¼ 32), document review (N ¼ 103) and direct observation of policy forums (N ¼ 3). Data analysis used process tracing methodology and applied an Aristotelian definition of “knowledge” as 1) episteme (facts), 2) techne (skills) and 3) phronesis (practical wisdom), while also using a critical perspective to understand issues of power. We found sharp differentials in policy-makers’ possession and use of codified forms of knowledge (episteme), with Nigerien policy officers' access highly mediated by actors at international agencies. Government policy-makers possessed skills and capacities (techne) to negotiate with donors and deliberate and weigh conflicting considerations; however they lacked capacity and resources to formally evaluate and document programs and thus reliably draw lessons from them. Practical wisdom (phronesis) emerged as key to the iCCM policy enterprise, particularly among Nigerien government actors, who used logical and ethical arguments to make decisions later found to be critical to iCCM's success. While codified knowledge confers power on members of policy discussions who can access it, this represents only one form of knowledge used in the policy process and perhaps not the most important. Future research on evidencebased policy should use broader definitions of evidence or knowledge, examine on how power conditions the use of knowledge, and examine challenges specific to low-resource policy environments.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده :
در طی سال های اخیر، تاکید بر استفاده از شواهد علمی در خط مشی توسعه و سلامت بین الملل افزایش یافته است، با این حال، چارچوب های تحلیلی برای درک استفاده از شواهد به طور ویژه ای بر تحقیقات علمی متمرکز هستند و و منحصرا با استفاده از داده ها و مشاهدات مربوط به کشور های غربی ایجاد شده اند. ما به بررسی فرایند های توسعه خط مشی سلامت در یک مطالعه موردی در نیجر می پردازیم که یک کشور کم درآمد در آفریقای غربی است که مدیریت یکپارچه مورد جامعه بیماری کودکی(iCCM) در 2007 را اتخاذ کرده و به کاهش قابل ملاحظه ای در مرگ و میر کودکان دست پیدا کرده است. جمع اوری داده ها شامل مصاحبه های عمقی با بازیگران خط مشی در نیجر(N=32)، مرور اسناد(N=103) و مشاهده مستقیم انجمن های سیاست(N=3) بود. تجزیه تحلیل داده از روش ردیابی روند استفاده کرده و از یک تعریف ارسطویی از دانش به صورت 1-معرفت( حقایق)، 2-تخنه (مهارت ها) و 3-فرنوسیس(حکمت عملی) بهره برده است، ضمن این که از یک دیدگاه نقادانه برای درک مسائل قدرت نیز استفاده می کند. تفاوت منحصر به فردی در دارایی خط مشی گذاران و استفاده از اشکال مدون دانش( معرفت) با دسترسی به مسئولان سیاست نیجر که این دسترسی از طریق بازیگران در سازمان های بین المللی تسهیل می شود مشاهده شد. خط مشی گذاران دولتی دارای مهارت ها و ظرفیت هایی( تخنه یا تکنیک) برای مذاکره با سازمان های خیریه و سنجش و سبک سنگین کردن ملاحظات متناقض می باشند. با این حال آن ها فاقد توانایی و منابع کافی برای ارزیابی و ثبت رسمی برنامه ها و درس گرفتن از آن ها به شکلی قابل اطمینان می باشند. حکمت عملی( فرونسیس) به عنوان کلیدی برای تشکیلات خط مشی iCCM به ویژه در میان بازیگران دولتی نیجر که از استدلال های منطقی و اخلاقی برای تصمیم گیری ها استفاده می کنند و از اهمیت زیادی برای موفقیت iCCM برخوردار هستند مطرح شده است. اگرچه دانش مدون منوط به قدرت اعضای بحث های سیاسی است که می توانند به آن دسترسی داشته باشند، این تنها بیانگر یک شکلی از دانش مورد استفاده در فرایند خط مشی گذاری و نه مهم ترین آن ها می باشد. تحقیقات آینده در زمینه خط مشی مبتنی بر شواهد بایستی از تعاریف گسترده تر شواهد یا دانش استفاده کرده و به بررسی چگونگی تاثیر قدرت بر روی کاربرد دانش و چالش های خاص مربوط به محیط های سیاسی با منابع پایین بپردازند.

بدون دیدگاه