ترجمه مقاله آنالیز ایزوگومتریک و اتصال هارمونیک استاتور-روتور برای شبیه سازی ماشین های الکتریکی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله آنالیز ایزوگومتریک و اتصال هارمونیک استاتور-روتور برای شبیه سازی ماشین های الکتریکی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
آنالیز ایزوگومتریک و اتصال هارمونیک استاتور-روتور برای شبیه سازی ماشین های الکتریکی
عنوان انگلیسی
Isogeometric analysis and harmonic stator–rotor coupling for simulating electric machines
صفحات مقاله فارسی
25
صفحات مقاله انگلیسی
16
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
6.445 در سال 2019
شاخص H_index مجله
182 در سال 2020
شاخص SJR مجله
2.786 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0045-7825
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
11543
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
دارد اما ترجمه نشده است ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی برق، الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی، مهندسی الکترونیک
مجله
روش های کامپیوتری در مکانیک کاربردی و مهندسی - Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering
دانشگاه
دانشکده تحصیلات تکمیلی مهندسی محاسبات، دانشگاه فنی دارمشتات، آلمان
کلمات کلیدی
آناليز ايزوگامتريک، اتصال دهنده هارمونیک استاتور و روتور، ماشین های الکتریکی، اجزای محدود
کلمات کلیدی انگلیسی
Isogeometric analysis - Harmonic stator–rotor coupling - Electric machines - Finite elements
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.cma.2018.01.047
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مدل تجزیه و تحلیل ایزوگومتریک  ماشین الکتریکی
2. 1. تحلیل و بررسی ایزوگومتریک
3. اتصال  استاتور روتور
3. 1.  تجزیه دامنه
3. 2. زیر ساخت تكراري
3. 3. اتصال هارمونیک  استاتور- روتور
3.4   شرايط بزرگ‌ترین کران پایین و کوچک‌ترین کران بالا
3. 5. اثبات
4. کاربرد: ماشین همگام آهنربای دائمی
4. 1. مقایسه بین تجزیه و تحلیل ایزوگومتریک  و روش اجزاي محدود FEM
5.  نتیجه گیری
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
11543-IranArze 11543-IranArze1 11543-IranArze2
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This work proposes Isogeometric Analysis as an alternative to classical finite elements for simulating electric machines. Through the spline-based Isogeometric discretization it is possible to parametrize the circular arcs exactly, thereby avoiding any geometrical error in the representation of the air gap where a high accuracy is mandatory. To increase the generality of the method, and to allow rotation, the rotor and the stator computational domains are constructed independently as multipatch entities. The two subdomains are then coupled using harmonic basis functions at the interface which gives rise to a saddle-point problem. The properties of Isogeometric Analysis combined with harmonic stator–rotor coupling are presented. The results and performance of the new approach are compared to the ones for a classical finite element method using a permanent magnet synchronous machine as an example.

1. Introduction

Isogeometric Analysis (IGA) was first introduced in [1,2] and can be understood as a Finite Element Method (FEM) using a discrete function space that generalizes the classical polynomial one. IGA has already been applied in different fields such as, e.g., mechanical engineering [3] and fluid dynamics [4]. A more elaborated overview of relevant application fields can be found in [5].

5. Conclusion

In this work IGA has been applied to model a PMSM. Since it is possible to parametrize circular arcs exactly, geometric approximations, from which the classical FEMs suffer, are avoided. A multipatch approach is used to model the rotor and the stator separately. The coupling between the two parts has been carried out by iterative substructuring or by using harmonic basis functions. To test the latter so-called harmonic stator–rotor coupling, a test case has been constructed for which the convergence of the spatial discretization has been shown. The harmonic stator–rotor coupling leads to a saddle-point problem for which our setting attains stability. As illustrated by the example, IGA with harmonic stator–rotor coupling is a new and promising alternative to standard finite element procedures for electric machine simulation.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

پژوهش حاضر آنالیز ایزوگومتریک  را به عنوان جایگزینی برای اجزای محدود  کلاسیک به منظور شبیه سازی ماشین های الکتریکی ارائه می دهد. از طریق گسسته سازی ایزوگومتریک مبتنی بر اسپلاین، می توان به دقت قوس‌هاي دایره اي را پارامتری نمود، و به موجب آن از هر نوع خطای هندسی  در نمایش شکاف هوا   که در آن  دقت بالا  الزامی  است، جلوگیری نمود.  به منظور افزایش عمومیت این روش، و فراهم آوردن امکان چرخش، دامنه محاسبات روتور و استاتور به صورت مستقل به عنوان نهادهای چندگانه ایجاد شده اند. سپس اين دو دامنه فرعي با استفاده از توابع پایه هارمونیک در رابط به هم متصل شده اند که اين امر موجب مشکل نقطه ی حائل می شود. ويژگي‌هاي آنالیز ایزوگومتریک در تركيب با اتصال دهنده هارمونیک استاتور-روتور  ارائه شده است. نتایج و عملکرد اين رویکرد جدید با نتايج و عملكرد روش اجزاي محدود کلاسیک با استفاده از یک ماشین همزمان مغناطیسی دائمی به عنوان یک نمونه مقايسه شده است.

1. مقدمه

تجزیه و تحلیل ایزوگومتریک (IGA)  برای اولین بار درپژوهش [1،2] مطرح شد و به عنوان یک روش اجزاي محدود (FEM)  با استفاده از یک فضای تابع گسسته قابل درك است  که کلیت چندجمله ای کلاسیک را به اثبات می رساند. تجزیه و تحلیل ایزوگومتریک قبلاً در زمینه های مختلف مانند مهندسی مکانیک [ 3 ] و دینامیک سیالات [ 4 ] مورد استفاده قرار گرفته است. یک مرور دقيق تر از زمینه های کاربردی مربوطه را می توان در پژوهش [ 5 ] یافت.

5.  نتیجه گیری

در این مقاله، تجزیه و تحلیل ایزوگومتریک برای مدل سازی PMSM مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجایی که امکان پارامتری کردن دقیق قوس دایره ای وجود دارد،  ازتقریب های شکل هندسی که تحت روش اجزاي محدود کلاسیک  است، اجتناب می شود. یک رویکرد چندگانه  برای مدلسازی روتور و  استاتور بصورت جداگانه استفاده شده است.  اتصال بین این دو قطعه  توسط زیر ساخت تکراری  و یا با استفاده از توابع پایه هارمونیک انجام شده است. برای تست دومین اتصال به اصطلاح هارمونیک استاتور-روتور، یک مورد آزمون ساخته شده است که برای گسسته سازی فضایی نشان داده شده است. اتصال هارمونیک استاتور و روتور منجر به مسئله  نقطه زینی شکل  می شود که ثبات تنظیمات ما  را تضمین می نماید. همانگونه که توسط این مثال نشان داده شده، تجزیه و تحلیل ایزوگومتریک با اتصال هارمونیک استاتور-روتور یک جایگزین جدید و محتمل برای روش های استاندارد عناصر محدود برای شبیه سازی ماشین الکتریکی است .


بدون دیدگاه