ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
1.مقدمه
1.1 ناتوانی در شناخت اینترنت (ICF)
1.2 علاقه به یادگیری به واسطه ی رسانه های اجتماعی (ILSM)
1.3 خود کارآمدی یادگیری آلات موسیقی از طریق رسانه های اجتماعی (SELMISM)
1.4 رضایتمندی از یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی (LSSM)
2. فرضیه ی تحقیق
2.1 ناتوانی در شناخت اینترنت مرتبط با خودکارآمد
2.2 ناتوانی در شناخت اینترنت مربوط به علاقه یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی
2.3 علاقه در یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی
2.4 رابطه ی خودکارامدی و علاقه با رضایتمندی از یادگیری
2.5 مدل تحقیق
3. طرح پژوهش
3.1 زمینه ی تحقیقاتی
3.2 مشارکت و جمع آوری داده ها
3.3 بررسی و ارزیابی پرسشنامه
3.3.1 رضایت یادگیرندگان با ارزیابی رسانه های اجتماعی
3.3.2 خودکارمدی یادگیری آلات موسیقی از طریق رسانه های اجتماعی
3.3.3 علاقه به یادگیری از طریق ارزیابی رسانه های اجتماعی
3.3.4 ارزیابی ناتوانی در شناخت اینترنت
4. نتایج
4.1 تحلیل قابل اعتماد و اعتبار پرسشنامه
4.2 تحلیل مسیر
5. بحث و بررسی
6. نتیجه گیری
Social media has been postulated as a convenient online resource tool for learning. To understand the usefulness of social media, the present study focused on “Guitar Class of Uncle Ma”, one of YouTube's most popular guitar learning channels in Taiwan, as a self-directed learning tool. Drawing upon a cognitive-affective theory of learning with media (CATLM), learners have the ability to control the pace of learning through YouTube by repeating playback, rewinding or fast forwarding the video. This study used expectation confirmation theory and structural equation modeling to explore the relationship between affective and cognitive factors in learning with social media. Using convenience sampling, data from 117 users were collected and the results showed Internet cognitive failure (ICF) was negatively correlated to self-efficacy and learning interest in using “Guitar Class of Uncle Ma” for learning guitar skills. However, self-efficacy and learning interest was positively correlated to learning satisfaction. The results suggest that “Guitar Class of Uncle Ma” is a beneficial self-directed learning tool for learners with low levels of Internet cognitive failure and high levels of self-efficacy and learning interest when learning how to play guitar using YouTube.