تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مبدل DC–DC پل کامل با سویچینگ ترکیبی با حداقل تنش ولتاژ در یکسوساز پل – نشریه IEEE

عنوان فارسی: مبدل DC–DC پل کامل با سویچینگ ترکیبی با حداقل تنش ولتاژ در یکسوساز پل ، دارای افتهای گردشی کاهش یافته، و الزامات فیلتر برای شارژرهای باتریهای خودرو
عنوان انگلیسی: Hybrid-Switching Full-Bridge DC–DC Converter With Minimal Voltage Stress of Bridge Rectifier, Reduced Circulating Losses, and Filter Requirement for Electric Vehicle Battery Chargers
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 30
سال انتشار : 2013 نشریه : آی تریپل ای - IEEE
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5507 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 5.53Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی برق
گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی الکترونیک، برق قدرت، سیستم های قدرت و الکترونیک قدرت و ماشینهای الکتریکی
مجله: نتایج و یافته ها در حوزه الکترونیک قدرت
دانشگاه: موسسه و دانشگاه ایالتی، بلکسبرگ، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: روش ترکیبی-تعویض، تغییر فازی کامل پل مبدل DC-DC، پلاگین در شارژر باتری وسیله نقلیه الکتریکی، جریان صفر سوئیچینگ، ولتاژ صفر سوئیچینگ
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1.مقدمه

II. توپولوژی / راه حل پیشنهادی

. اصول عملکردی مبدل DC–DC HSSD

IV. انالیز مد عملکرد حالت پایدار برای مبدل پل کامل HSPSFB DC–DC پیشنهادی

A. مد 1 عملیاتی

B. مد 2 عملیاتی،

C. مد 3 عملیاتی

V. مشخصات مبدل پیشنهادی DC–DC HSPSFB

A. روزنانس هیبریدی و انتقال توان PWM در طی فواصل زمانی فعال و انتقال انرژی القایی و خازنی در طی فواصل زمانی هرزه گردی

B. افتهای حداقل شده گردشی 0ناشی از گردش) و افت تقریبا صفر در چرخه کار

C. حذف خارج از حد شدن ولتاژ در دیودهای یکسوساز و حداقل تنش ولتاژ قابل دست یابی روی دیودهای یکسوساز

. الزامات فیلتر با اندوکتانس کاهش داده شده

VI. ملاحظات طراحی

A. نسبت تبدیل ترانسفورماتور

B. شرایط

C. خازن رزونانسی

VII. نتایج تجربی

VIII. جمع بندی

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper first presents a hybrid-switching stepdown dc–dc converter, and then, by introducing transformer isolation, a novel hybrid-switching phase-shift full-bridge dc–dc converter is derived for electric vehicle battery chargers. The proposed converter provides wide zero-voltage-switching range in the leading-leg switches, achieves zero-current-switching for lagging-leg switches, and uses a hybrid-switching method to avoid freewheeling circulating losses in the primary side. Because the resonant capacitor voltage of the hybrid-switching circuit is applied between the bridge rectifier and the output inductor for the duration of the freewheeling intervals, a smaller sized output inductor can be utilized. With the current rectifier diode of the hybrid-switching circuit providing a clamping path, the voltage overshoots that arise during the turn-off of the rectifier diodes are eliminated and the voltage stress of bridge rectifier is clamped to the minimal achievable value, which is equal to secondary-reflected input voltage of the transformer. The inductive energy stored in the output inductor and the capacitive energy stored in the resonant capacitor of the hybrid-switching circuit are transferred to the output simultaneously during the freewheeling intervals with only one diode in series in the current path, achieving more effective and efficient energy transfer. The effectiveness of the proposed converter was experimentally verified using a 3.6-kW prototype circuit designed for electric vehicle onboard chargers. Experimental results of the hardware prototype show that the converter achieves a peak efficiency of 98.1% and high system efficiencies over wide output voltage and power ranges.

نمونه متن ترجمه

چکیده

در این مقاله، ابتدا، مبدل dc–dc سوئیچینگ ترکیبی(هیبریدی) کاهشی ارائه میشود، و سپس با معرفی ایزوله‌سازی ترانسفورماتور، یک مبدل جدید پل کامل dc–dc با سوئیچینگ هیبریدی برای انتقال فاز ، برای استفاده در شارژرهای باتری خودروهای الکتریکی به دست می آید. مبدل پیشنهادی؛ یک محدوده سوئیچینگ عریض به ولتاژ صفر را در سوئیچهای با پایه هدایتگر ارائه میکند، و برای سوئیچهای با پایه تاخیر؛ به سوئیچینگ جریان صفر دست می‌یابد، و در بخش اصلی جریان از روش سوئیچینگ هیبریدی( ترکیبی) برای اجتناب از ایجاد افتهای ناشی از گردش هرزگردی، استفاده میکند. به این دلیل که ولتاژ خازن رزونانسی ( در حال تشدید) از مدار سوئیچینگ ترکیبی در فاصله زمانی بین هرزگردی بین یکسویه کننده پل و خروجی القا گر بکار میرود، یک القاگر خروجی با اندازه کوچکتر شده میتواند مورد استفاده قرار گیرد. با دیود یکسوساز جریان، از مدار سوئیچینگ هیبریدی که یک مسیر محدود کننده را فراهم میکند، از حد خارج شدنهای ولتاژ که در هنگام خاموش کردن دیودهای یکسوساز رخ میدهد، حذف میشوند، و تنش ولتاژ در یکسوسازِ پل، به حداقل مقدار قابل دست‌یابی محدود میشود، که معادل با ولتاژ ورودی بازتاب یافته‌ی ثانویه از ترانسفورماتور میباشد. انرژی القایی ذخیره سازی شده در القاگر خروجی و انرژی خازنی ذخیره شده در خازن رزونانسی از مدار سوئیچینگ ترکیبی، در طی فواصل هرزگردی ؛ با استفاده از تنها یک دیود، به صورت سری با مسیر جریان، به طور همزمان به سمت خروجی منتقل میشوند. موثر بودن مبدل پیشنهادی با استفاده از یک نمونه اولیه مدار kW 3.6 که برای شارژرهای خودروهای الکتریکی طراحی شده است، مورد تایید قرار گرفت. نتایج تجربی از نمونه اولیه سخت افزار نشان داد که مبدل به قله بازدهی خود یعنی به میزان 98.1% و به بازدهی بالای سیستم روی ولتاژ خروجی و محدوده‌های توان گسترده ؛ رسیده است.