ترجمه مقاله مهارت های حرکتی اساسی در میان کودکان پیش دبستانی استرالیایی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله مهارت های حرکتی اساسی در میان کودکان پیش دبستانی استرالیایی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مهارت های حرکتی اساسی در میان کودکان پیش دبستانی استرالیایی
عنوان انگلیسی
Fundamental movement skills among Australian preschool children
صفحات مقاله فارسی
12
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2009
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
157
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
تربیت بدنی
گرایش های مرتبط با این مقاله
یادگیری و کنترل حرکتی، رفتار حرکتی، رشد حرکتی و فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی
مجله
مجله علوم و پزشکی در ورزش - Journal of Science and Medicine in Sport
دانشگاه
گروه تحقیقات تغذیه، دانشگاه سیدنی، استرالیا
کلمات کلیدی
مهارت‌های حرکتی، کودکان، جنسیت، فعالیت بدنی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. شیوه‌ها
3. نتایج
4. بحث
5. نتیجه گیری
6. کاربردهای عملی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Early childhood is a critical period for the development of fundamental movement skills (FMS). Children who do not master FMS are more likely to experience failure in the motor domain and less likely to participate in sport and games during childhood and adolescence. Studies among primary school aged children report low levels of FMS mastery indicating the need to implement FMS programs during the preschool years. Cross-sectional study of 425 children attending preschools in the Sydney, Australia in 2008. FMS were assessed using the Test of Gross Motor Development-2 including locomotor (run, gallop, hop, horizontal jump) and object control (strike, catch, kick overhand throw) skills. Data were analysed using linear regression and chi-squared analyses. Total locomotor score was higher among girls compared with boys (p < 0.00); however only the hop was significantly different (p = 0.01). Boys had higher total (p < 0.00) and individual object control scores compared with girls, except the catch (p = 0.6). The prevalence of mastery differed across each FMS. Girls generally had higher mastery of locomotor skills and boys had higher mastery of object control skills. These findings highlight the need to provide structured opportunities which facilitate children’s acquisition of FMS, which may include providing gender separated games, equipment and spaces. That mastery of FMS is low in primary school children indicates the importance of early intervention programs in preschools. Preschools and child care centers hold promise as a key setting for implementing FMS programs

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
کودکی، دوره‌ای مهم در توسعه مهارت‌های حرکتی اساسی (FMS) است. کودکانی که بر FMS تسلط ندارند به احتمال زیاد، عدم توانایی در دامنه حرکتی را تجربه کرده و احتمال مشارکت آنها در ورزش و بازی در دوران کودکی و نوجوانی کمتر است. تحقیقات بر روی کودکان مقطع دبستان، میزان تسلط کمتر بر FMS را گزارش کرده و نیاز به اجرای برنامه‌های FMS در سال‌های پیش‌دبستانی را نشان می‌دهند. مطالعات مقطعی بر روی 425 کودک مقطع پیش‌دبستانی در سیدنی استرالیا در سال 2008 صورت گرفت. همچنین FMS با استفاده از آزمون توسعه حرکتی درشت از جمله مبتلایان به نقص حرکتی و مهارت‌های کنترل هدف مورد ارزیابی قرار گرفت. اطلاعات با استفاده از رگرسیون خطی و تحلیل‌های مربع خی تحلیل شدند. امتیاز کلی نقص حرکتی در میان دختران در مقایسه با پسران بیشتر بود؛ با این حال، جست‌وخیز کاملاً متفاوت بود. در امتیازات کنترل هدف ویژه، پسران در مقایسه با دختران، امتیاز بیشتری داشتند. اولویت تسلط در هر FMS تفاوت داشت. عموماً دختران تسلط بیشتری بر مهارت‌های حرکتی داشته و تسلط پسران بر مهارت‌های کنترل هدف بیشتر بود. این یافته‌ها نیاز به تعیین موقعیت‌های منظمی را آشکار کردند که دستیابی کودکان به FMS را تسهیل کرده و می‌توانند شامل بازی‌های تفکیک جنسیتی، تجهیزات و فضاها باشند. این اولویت FMS که در میان کودکان مقطع ابتدایی کمتر است اهمیت برنامه‌های تداخل اولیه در میان کودکان پیش‌دبستانی را نشان می‌دهد. کودکستان‌ها و مراکز مراقبت از کودکان، محیط اصلی اجرای برنامه‌های FMS هستند.

بدون دیدگاه