This paper investigates characteristics of minimum-fuel trajectories for an Unmanned Aerial Vehicle (UAV) in high altitude, circling flight under a constant wind. Previous research has shown that periodic circling flight, consisting of a boost arc (maximum thrust) and a coast arc (minimum thrust), improves the fuel consumption when compared to steady-state circling. Since the periodic flight includes ascending flight at the boost arc and descending flight at the coast arc, it is naturally expected that the wind energy influences the trajectories. In this work, numerical simulations are used to investigate the effects of both wind speed and direction on a UAV flying around one loop enclosed in a cylindrical boundary area. The results show that the optimal wind direction manifests as a tail wind just at the coast arc. In addition, the results demonstrate that the optimal wind direction changes with the wind speed and, in some cases, the trajectory under high winds results in smaller fuel consumption than the zero wind case. Thus, the importance of these results is two fold. First, that the periodic flight reveals the existence of an optimal wind direction for the minimum fuel circling. Second, and probably more importantly, generating optimal trajectories without rejecting wind disturbances provides an autonomous capability of using wind to its advantage and therefore improving fuel consumption or perhaps other mission performance metrics.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
این مقاله مشخصاتِ مسیرهای حداقل سوخت برای یک هواپیمای بدون سرنشین (UAV) در ارتفاع زیاد، پرواز چرخشی در باد ثابت را بررسی می کند. تحقیقات قبلی نشان داده اند که پرواز چرخشی دوره ای (متناوب)، متشکل از یک کمان بوست (حداکثر پیشرانه) و یک کمان ساحلی (حداقل پیشرانه)، در هنگام مقایسه با چرخش حالت پایا، مصرف سوخت را بهبود می دهد. از آنجائیکه پرواز متناوب پرواز صعودی در کمان بوست و پرواز نزولی در کمان ساحلی را شامل می شود، به طور طبیعی انتظار می رود که انرژی باد بر این مسیرها تأثیرگذار باشد. در این کار، شبیه سازی های عددی برای بررسی اثرات سرعت و جهت باد بر یک UAV که در اطراف یک حلقه محصور در یک منطقه مرزی استوانه ای پرواز می کند، مورد استفاده قرار می گیرند. نتایج نشان می دهند که جهت بهینه باد به عنوان یک بادوَزان (باددَم) فقط در کمان ساحلی آشکار می شود. به علاوه، نتایج اثبات می کنند که جهت بهینه باد با سرعت باد تغییر می کند و در برخی موارد، مسیر تحت بادهای شدید، مصرف سوختِ کمتر از حالت بدون باد (حالتی که در آن باد صفر است) را نتیجه می دهد. بنابراین، اهمیت این نتایج به دو دلیل است. اول، به این دلیل که پرواز متناوب وجود یک جهت بهینه باد برای چرخش با حداقل سوخت را آشکار می سازد. دوم، و شاید مهم تر، ایجاد مسیرهای بهینه بدون رد کردن اغتشاشات باد، قابلیت خودمختارِ (مستقل) استفاده از باد برای مزیت آن را فراهم کرده و بنابراین مصرف سوخت یا شاید سایر متریک های عملکرد مأموریت را بهبود می دهد.