Features of meta-competences in primary school children
صفحات مقاله فارسی
6
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
f430
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی شناخت و روانشناسی تربیتی
مجله
کنفرانس علمی بین المللی سالانه مراقبت های اولیه دوران کودکی و آموزش
دانشگاه
اقتصاد و خدمات دانشگاه دولتی ولادیوستک، روسیه
ترجمه این مقاله در سطح متوسط انجام شده است.
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- روش
3- نتایج و مباحث
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract
This article researches the problem of defining meta-competences for primary school-age children. It presents an analysis of the origin of the concept of meta-competences and a review of domestic and international researches in this area. Metacompetences are defined as competences determining individual efficiency, which facilitate the acquisition of other competences. The methods of research in accordance with the age characteristics of primary school-age children are substantiated. As the subject of empirical research we chose the characteristics of meta-competences in the context of emotional perception of primary school-age children through a child's understanding and orientation in the area of feelings and emotions. To diagnose it a complex of techniques was used including a methodology now being tested which diagnoses the meta-competency of primary school children. It reveals a significant relationship (the Pearson correlation) between emotional intelligence and the scale of «the ability to choose» and between the cognitive scale and the scale of emotional content.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله درباره ی مشکلات تعریف فرا- قابلیت ها در کودکان دبستانی تحقیق می کند. در این مقاله، تحلیلی از منشاء مفهوم فرا- قابلیت ها و بررسی تحقیقات محلی و بین المللی در این زمینه، ارائه می گردد. این فرا- قابلیت ها به عنوان توانایی های تعیین کننده ی بهره وری فردی، که فراگیری قابلیت های دیگر را تسهیل می کنند، تعریف می شوند. روش های تحقیق، مطابق با ویژگی های سنی کودکان دبستانی اثبات شده اند. ما ویژگی های فرا- قابلیت ها در زمینه ی ادراک احساسی کودکان در سنین دبستانی و از طریق درک و گرایش کودکان در زمینه ی احساسات و عواطف را به عنوان موضوع تحقیقات تجربی انتخاب کردیم. به منظور باز شناسی در این تحقیق مجموعه ای از تکنیک ها ،شامل یک شیوه ی روش شناسی که هم اکنون در دست امتحان است و قادر به تشخیص فرا- قابلیت کودکان دبستانی می باشد، استفاده شدند. این تکنیک رابطه ی قابل توجهی (همبستگی پیرسون) بین هوش عاطفی و مقیاس “توانایی انتخاب” و همچنین مقیاس شناختی و محتوای عاطفی، را آشکار می سازد.