ترجمه مقاله ارزیابی مدل های پیوستگی لغزش-تنش برای میلگرد های تقویت کننده FRP در بتن - نشریه الزویر

ترجمه مقاله ارزیابی مدل های پیوستگی لغزش-تنش برای میلگرد های تقویت کننده FRP در بتن - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ارزیابی مدل های پیوستگی لغزش-تنش برای میلگرد های تقویت کننده FRP در بتن
عنوان انگلیسی
Evaluation of bond stress-slip models for FRP reinforcing bars in concrete
صفحات مقاله فارسی
30
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2014
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
7748
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت ساخت، زلزله و سازه
مجله
سازه های کامپوزیتی - Composite Structures
دانشگاه
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه نیو ساوت ولز، استرالیا
کلمات کلیدی
مدل استرس لغزش باند، نوار تقویتی FRP ، بتن، تجزیه و تحلیل عنصر محدود، شرایط سطح
فهرست مطالب
چکیده
1. معرفی
2. مدل های پیوستگی تنش-لغزش میلگردهای FRP در بتن
2.1. مدل Malvar
2.2. مدل BPE
2.3. مدل اصلاح شده BPE
2.4. مدل CMR و مدل Tighiouart و همکارانش
3. مدل های پیوستگی تنش-لغزش آرماتورهای فولادی در بتن
3.1. مدل Harajli و همکارانش
3.2. مدل Haskett و همکارانش
3.3. مدل Soroushian and Choi
3.4. مدل Yankelevsky
3.5. مدل پیوستگی تنش-لغزش سه خطی
4. ارزیابی مدل های تنش-لغزش پیوستگی
4.1. مدل اجزای محدود
4.2. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با GFRP
4.2.1. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با GFRP با استفاده از مدل اصلاح شده BPE
4.2.2. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با GFRP با استفاده از مدل BPE
4.2.3. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با GFRP با استفاده از مدل CMR
4.2.4. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با GFRP با استفاده از مدل Harajli و همکارانش
4.2.5. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با GFRP با استفاده از مدل Haskett و همکارانش
4.3. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با CFRP
4.3.1. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با CFRP با استفاده از مدل اصلاح شده BPE
4.3.2. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با CFRP با استفاده از مدل BPE
4.3.3. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با CFRP با استفاده از مدل CMR
4.3.4. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با CFRP با استفاده از مدل Harajli و همکارانش
4.3.5. تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با CFRP با استفاده از مدل Haskett و همکارانش
5. تحقیق پارامتری
6. نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

In this paper several currently available bond stress-slip models for steel and FRP reinforcing bars in concrete are firstly reviewed, and both merits and demerits of these models are discussed. The models which are promising to be used for describing the bond-slip behaviour of FRP reinforcing bars in numerical analysis are evaluated through finite element analysis of FRP-reinforced concrete beams with bond-slip effect taken into account. A newly developed composite beam element with bond-slip is employed for finite element analysis of a GFRP-reinforced concrete beam and a CFRP-reinforced concrete beam with the selected bond stress-slip models built in the finite element model. The suitability and capability of the bond stress-slip models informed from the finite element analyses are summarised and concluded. Finally, parametric study is carried out on the most appropriate bond stress-slip model to investigate the effect of different surface conditions of reinforcing bars on the structural behaviour

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این مقاله ابتدا چند مدل پیوستگی لغزش-تنش موجود مختلف برای میلگرد های تقویت کننده FRP در بتن مورد بررسی قرار گرفته و مزایا و معایب این مدل ها مورد بحث قرار می گیرند. مدل هایی که قرار است برای توصیف رفتار پیوستگی-لغزش میلگرد های تقویت کننده FRP در تحلیل عددی مورد استفاده قرار گیرند از طریق تحلیل اجزای محدود تیرهای بتنی تقویت کننده FRP با در نظر گرفتن اثر لغزش-پیوستگی ارزیابی می شوند. یک مولفه تیر کامپوزیت جدید با پیوستگی-لغزش برای تحلیل اجزای محدود یک تیر بتنی تقویت شده با GFRP و یک تیر بتنی تقویت شده با CFRP با مدل های پیوستگی تنش-لغزش انتخاب شده در مدل اجزای محدود ساخته شد. مناسب بودن و صلاحیت مدل های پیوستگی لغزش-تنش بدست آمده از تحلیل های اجزای محدود خلاصه شده و نتیجه گیری می شوند. در پایان به منظور بررسی تاثیر شرایط سطحی مختلف میله های تقویت کننده بر روی رفتار سازه ای ، یک مطالعه پارامتری بر روی مناسب ترین مدل پیوستگی تنش-لغزش انجام می شود.

بدون دیدگاه