ترجمه مقاله کشش تقاضای بنزین در سوئیس – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | کشش تقاضای بنزین در سوئیس |
عنوان انگلیسی: | Elasticities of gasoline demand in Switzerland |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15 |
سال انتشار : 2013 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8044 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.14Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم اقتصادی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: اقتصاد نفت و گاز و اقتصاد انرژی |
مجله: سیاست انرژی - Energy Policy |
دانشگاه: مدرسه بازرگانی ژنو (HEG Ge)، دانشگاه علوم کاربردی غربی سوئیس (HES SO)، سوئیس |
کلمات کلیدی: کششهای تقاضای بنزین، مدل اصلاح خطا |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
چکیده
1) مقدمه
2) روش اقتصادسنجی
3) دادهها
4) نتایج
5) خلاصه و نتیجهگیری
Abstract
Using cointegration techniques, we investigate the determinants of gasoline demand in Switzerland over the period 1970–2008. We obtain a very weak price elasticity of 0.09 in the short run and 0.34 in the long run. For fuel demand, i.e. gasoline plus diesel, the corresponding price elasticities are 0.08 and 0.27. Our rich dataset allows working with quarterly data and with more explicative variables than usual in this literature. In addition to the traditional price and income variables, we account for variables like vehicle stocks, fuel prices in neighbouring countries, oil shocks and fuel taxes. All of these additional variables are found to be significant determinants of demand. &
چکیده
ما با استفاده از تکنیکهای همانباشتگی عوامل تعیینکننده تقاضای بنزین در سوئیس را در بازه زمانی ۱۹۷۰-۲۰۰۸ بررسی میکنیم. تغییرپذیری قیمت بنزین در بلندمدت ۰.۳۴- و در کوتاهمدت ۰.۰۹- است. در مورد تقاضای سوخت، یعنی بنزین و گازوئیل، تغییرپذیری قیمت ۰.۰۸- و ۰.۲۷- است.
پایگاه داده غنی ما این اجازه را میدهد تا با دادههای فصلی و متغیرهای توضیحی بیشتری نسبت به تعداد معمول در منابع علمی کار کنیم. علاوه بر متغیرهای قیمت سنتی و درآمد، متغیرهایی دیگر مثل موجودی وسایل نقلیه، قیمتهای سوخت در کشورهای همسایه، شوکهای قیمتی نفت و مالیات سوخت را نیز لحاظ میکنیم. کلیه این متغیرهای اضافی عوامل مهم تعیینکننده تقاضا بشمار میروند.