ترجمه مقاله تفاوتهای تشخیصی در برنامه های راهبردی یادگیری کلامی در بیماران اختلال های خلقی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تفاوتهای تشخیصی در برنامه های راهبردی یادگیری کلامی در بیماران اختلال های خلقی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تفاوت های تشخیصی در برنامه های راهبردی یادگیری کلامی در بیماران مبتلا به اختلال های خلقی و بیماری های روانی
عنوان انگلیسی
Diagnostic differences in verbal learning strategies and verbal memory in patients with mood disorders and psychotic disorders
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
28
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.368 در سال 2019
شاخص H_index مجله
118 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.137 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0165-1781
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10317
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی و پزشکی، روانپزشکی، روانشناسی بالینی
مجله
تحقیقات روانپزشکی - Psychiatry Research
دانشگاه
گروه روانپزشکی و علوم رفتاری، دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
روان شناسی عصبی، ادراک، تشخیص
کلمات کلیدی انگلیسی
neuropsychology - cognition - diagnosis
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.psychres.2018.09.003
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
نکات مهم
چکیده
مقدمه
شرکت کننده ها
روند مطالعه اصلی
معیار ها
تست یادگیری کلامی کالیفرنیا، ویرایش دوم ( CVLT-II)
تحلیل های آماری
نتایج
مباحث
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

A better understanding of verbal learning strategies can offer insight to the difference in verbal memory performance and learning between patients with schizophrenia and schizoaffective disorders, non-psychotic major depression, and psychotic major depression. To date, a comparison of the use of verbal learning strategies and verbal memory performance amongst these specific diagnostic groups has not been investigated. This study examined differences in verbal learning and memory between psychotic major depression (n = 31), nonpsychotic major depression (n = 30), and schizophrenia spectrum disorders (n = 17) disorders. Verbal learning and memory were assessed through the use of the California Verbal Learning Test-II (CVLT-II). Correlations and multiple regression analyses were conducted to analyze differences in verbal learning and memory amongst these groups. There were no significant differences in the use of Semantic Clustering. Diagnostic differences were observed in the use of Serial and Subjective Clustering. The psychotic major depression group utilized Serial Clustering strategy significantly less than the nonpsychotic major depression group. Learning strategies significantly predicted learning and recall. These findings lend support to the hypothesis that learning strategies predict verbal memory performance across diagnostic groups. The present study contains useful information on diagnostic differences in verbal learning and memory, and a framework by which treatment could be tailored to enhance learning specific to these diagnostic groups.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
درک بهتر برنامه های راهبردی یادگیری کلامی می تواند دیدگاه های مفیدی را در رابطه با تفاوت در عملکرد حافظه ی کلامی و یادگیری بین بیماران مبتلا به شیزوفرنی و اختلال اسکيزوفرنى عاطفى ، افسردگی های غیر روانی اصلی و افسردگی های روانی، فراهم کند. تا کنون، مقایسه ی استفاده از برنامه های راهبردی یادگیری کلامی و عملکرد حافظه ی کلامی در میان این گروه های خاص تشخیصی، بررسی نشده است. این مطالعه، تفاوت های موجود در یادگیری کلامی و حافظه بین بیماران مبتلا به افسردگی اصلی روانی (n=31) ، افسردگی اصلی غیر روانی (n=30) ، و بیماری طیف شیزوفرنی (n=17) را بررسی می کند. یادگیری کلامی و حافظه از طریق استفاده از تست یادگیری کلامی کالیفرنیا 2 (CVLT-II) ارزیابی می شود. تحلیل های همبستگی و رگرسیون های چندگانه نیز در این مطالعه انجام شده است تا تفاوت های موجود در یادگیری کلامی و حافظه در میان این گروه ها ارزیابی شود. هیچ تفاوت محسوسی در استفاده از دسته بندی معنایی مشاهده نشد. تفاوت های تشخیصی ، در استفاده از دسته بندی های پیاپی و فردی مشاهده شد. گروه افسردگی اصلی روانی، از برنامه ی راهبردی دسته بندی نوبتی بسیار کمتر از گروه افسردگی اصلی غیر روانی استفاده کرد. روش های راهبردی یادگیری به صورت محسوس بر روی یادگیری و توانایی به یادآوری مطالب، تاثیر داشتند. این یافته ها این فرضیه را تایید می کنند که برنامه های راهبردی یادگیری ، در میان گروه های تشخیصی بر روی عملکرد حافظه تاثیر محسوسی دارند. این مطالعه شامل اطلاعات مفید در رابطه با تفاوت های تشخیصی در یادگیری کلامی و حافظه ای می باشد، و همچنین یک قالب کاری فراهم می کند که بر اساس آن می توان درمان های مناسبی را انتخاب کرد یا یادگیری خاص این گروه های درمانی، ارتقا پیدا کند.

بدون دیدگاه