ترجمه مقاله مسئولیت اجتماعی شرکت: تعامل در جامعه – نشریه امرالد

عنوان فارسی: | مسئولیت اجتماعی شرکت: تعامل در جامعه |
عنوان انگلیسی: | Corporate social responsibility: engaging the community |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 20 (4 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2016 | نشریه : امرالد - Emerald |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.653 در سال 2019 | شاخص H_index مجله : 46 در سال 2020 |
شاخص SJR مجله : 0.506 در سال 2019 | شناسه ISSN مجله : 1352-2752 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2019 | کد محصول : 10309 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.38Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، بازاریابی، مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی و مدیریت کسب و کار |
مجله: تحقیقات کیفی بازار - Qualitative Market Research |
دانشگاه: گروه بازاریابی، گردشگری و مهمان نوازی، دانشگاه بدفوردشایر، انگلستان |
کلمات کلیدی: انسان دوستی، جامعه، مسئولیت اجتماعی شرکت، بانک خرد ، شرکت ذینفع |
کلمات کلیدی انگلیسی: Philanthropy - Community - Corporate social responsibility - Retail banking - Stakeholder network |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: شکل ترجمه شده است ✓ جدول ترجمه نشده است ☓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
ضمیمه: ندارد ☓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1108/QMR-02-2016-0010 |
چکیده
مقدمه
مسئولیت اجتماعی شرکت
جامعه
طرح تحقیق
یافته ها و بحث
کمکهای مالی
فعالیتهای داوطلبانه کارکنان
پروژه ها
مشارکت
نتیجه گیری
Abstract
Purpose This paper aims to extend corporate social responsibility (CSR) theory by exploring how firms engage with community. The community is frequently cited as a stakeholder of the firm, but in spite of its status in networks it has not been the focus of research. Drawing on community theory and Carroll’s pyramid for the foundation of this study, the authors undertake an empirical investigation to advance knowledge in CSR engagement with a particular stakeholder group.
Design/methodology/approach To generate an in-depth insight, the study adopts a multiple case study approach involving the purposeful selection of three retail banks in Ghana as units of analysis. It draws on multiple data sources to strengthen its findings.
Findings The study finds that community engagement consists of four spheres of activity: donations, employee voluntarism, projects and partnerships. Philanthropy forms part of largely ad hoc CSR actions by firms. The study also finds that philanthropy is not merely a desired function of the CSR pyramid but an essential one.
Practical implications This research imparts increased understanding of how firms engage with an important but frequently overlooked stakeholder group – community.
Originality/value This study presents specific theoretical extensions to CSR through its identification of four core activities of community engagement.
چکیده
هدف- هدف از این مقاله گسترش نظریه مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) با بررسی چگونگی تعامل شرکتها با جامعه است. جامعه غالبا به عنوان یک سهامدار شرکت استناد می شود، اما علی رغم موقعیت آن در شبکه ها در پژوهشها مورد تمرکز قرار نگرفته است. نویسندگان با ترسیم نظریه اجتماعی و هرم کارول برای پی ریزی این مطالعه یک بررسی آزمایشی را برای توسعه دانش در تعامل CSR با گروه خاصی از سهامداران انجام می دهند.
طراحی/روش شناسی/رویکرد- این مطالعه برای ایجاد یک دیدگاه عمیق یک رویکرد مطالعه موردی چندگانه را اتخاذ می کند که شامل انتخاب هدفمند سه بانک خرده فروشی در غنا به عنوان واحدهای آنالیز است. آن منابع متعددی را مطرح می کند تا یافته های خود را تحکیم بخشد.
یافته ها- این مطالعه تعامل جامعه را شامل چهار حوزه فعالیت می داند:
کمکهای مالی، اراده گرایی کارکنان، پروژه ها و مشارکت. بشردوستی بخشی از اقدامات تک منظوره CSR شرکت را تشکیل می دهد. این مطالعه همچنین انسان دوستی را فقط یک تابع مطلوب از هرم CSR نمی داند، بلکه آن را ضروری نیز می داند.
مفاهیم عملی- این تحقیق گویای شناخت بیشتری از چگونگی تعامل شرکتها با یک گروه از ذینفعان مهم است که غالبا در جامعه نادیده گرفته شده اند.
اصالت/ارزش- این مطالعه گستره نظری خاصی را برای CSR از طریق شناسایی چهار فعالیت هسته ای تعامل جامعه ارائه می دهد.