تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله هوش هیجانی و رابطه آن با کارایی در مدرسه – نشریه الزویر

عنوان فارسی: هوش هیجانی و رابطه آن با کارایی در مدرسه
عنوان انگلیسی: Classroom emotional intelligence and its relationship with school performance
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 14
سال انتشار : 2015 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5312 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 704.64Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی تربیتی و روانشناسی شناخت
مجله: مجله اروپایی آموزش و روانشناسی
دانشگاه: دانشگاه باسک، اسپانیا
کلمات کلیدی: گروه عاطفی، هوش، اعتبار آزمون، عملکرد مدرسه
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

خلاصه

مقدمه

هوش هیجانی در کلاس

هوش هیجانی گروهی و کارایی در مدرسه

روش

گسترش مقیاس هوش هیجانی گروهی

شرکت کننده ها،

ابزار های دیگر برای اعتبار سنجی G-TMMS

ویژگی های هوش هیجانی در گروه کاری(WEIP-3)

مقیاس محیط کلاس(CES)

تحلیل داده

نتایج

تحلیل اجزای اصلی

قایلیت اعتماد،

اعتبار سنجی همگرایی

رابطه خصوصیات گروهی هوش هیجانی و کارایی در مدرسه

بحث

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Despite the importance of emotions in classrooms, no measurements have been developed to assess group emotional intelligence (EI). The aim of this work was to develop a questionnaire for measuring group EI (G-TMMS) in educational contexts. The psychometric properties of G-TMMS were examined in a sample of 794 participants (47% female; mean age = 16; SD = 1.4), divided into 59 classrooms. The G-TMMS showed a one-factor structure. It also demonstrated to have adequate internal consistency, temporal stability, and convergent validity. Moreover, group EI was associated with higher group school performance. The implications of this new scale in educational contexts are discussed.

نمونه متن ترجمه

خلاصه

علی رغم اهمیت احساسات در کلاس، هیچ مقیاسی برای ارزیابی میزان هوش هیجانی در کلاس مشخص نشده است. هدف این کار تهیه یک پرسشنامه به منظور ارزیابی هوش هیجانی گروهی(G-TMMS) در زمینه های آموزشی است. خصوصیان روانی این هوش هیجانی، در یک نمونه از 794 شرکت کننده که 47 درصد آنها خانم با میانگین سن 16 و انحراف معیار 1.4 هستند و به 59 کلاس تقسیم شده اند مورد ارزیابی قرار گرفته است. هوش هیجانی گروهی(G-TMMS) ساختار یک عاملی دارد.  همچنین  ارزیابی ها روی G-TMMS نشان می دهد که این نوع از هوش هیجانی از ثبات داخلی کافی است. همچنین از نظر زمانی نیز دارای ثبات بوده و قابلیت همگرایی دارد. بعلاوه هوش هیجانی گروهی با کارایی بیشتر در مدرسه مرتبط بوده است. پیامد های این مقیاس جدید در زمینه های آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است.