ترجمه مقاله سوابق همکاری پروژه در صنعت ساخت و ساز – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | سوابق همکاری پروژه در صنعت ساخت و ساز-تاثیر تاریخ رابطه |
عنوان انگلیسی: | Antecedents of project partnering in the construction industry — The impact of relationship history |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 32 |
سال انتشار : 2015 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 5483 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 0.97Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت و مهندسی عمران |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت بازرگانی، بازاریابی، مدیریت صنعتی، مدیریت عملکرد، مدیریت پروژه و مدیریت ساخت |
مجله: مدیریت بازاریابی صنعتی - Industrial Marketing Management |
دانشگاه: دانشگاه اوپسالا، گروه علوم مهندسی، بخش مهندسی و مدیریت صنعتی، سوئد |
کلمات کلیدی: مشارکت، بازاریابی پروژه، شبکههای صنعتی، سازگاری (انطباق) منبع، صنعت ساخت و ساز، تاریخ ارتباط |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر : ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه شده است |
چکیده
۱.پیشگفتار
۲.مسالهی پژوهش
۳.ملاحظات نظری
۳.۱. روبط و تجارت پروژه
۳.۲. روابط و مشارکت
۳.۳. تناسب ارتباطی به عنوان یک سابقه از مشارکت
۳.۴. روابط به عنوان سازگاریهای منبع
۳.۵. چارچوب مفهومی
۳.۵.۱. رفتار خرید مشتری
۳.۵.۲. مفاد روابط بین مشتری، پیمانکار و شبکهی پروژه
۳.۵.۳. دریافت مشتری از چالش عملکردی پروژه
۳.۵.۴. تناسب ارتباطی در شبکهی پروژه
۴.روش پژوهش
۵.مطالعهی موردی
۵.۱. یک پروژهی ساخت و ساز فوقالعاده-کلینیک اسکندیون
۵.۲. پروژههای ساخت و ساز قبل از کلینیک اسکندیون-بلاسنهوس و بیوسنتروم
۵.۳. توافق مشارکت کلینیک اسکندیون در عمل
۵.۴. انتخاب یک توافق مشارکت دوم-ساختمان اداری دانشگاه
۶.تجزیه و تحلیل
۶.۱. انتخاب مشارکت و شریک رسمی
۶.۲. تاریخچهی رابطه و سازگاریهای منبع بین دو شریک
۶.۳. اهمیت شبکهی پروژه-تاریخچهی ارتباطی در سطح شبکه
۶.۴. استفادهی مستمر از همکاری-تاثیر تناسب ارتباطی در شبکهی پروژه
۷.نتیجهگیری
۷.۱. سهیم شدن در نوشتجات همکاری ساخت و ساز
۷.۲. سهیم شدن در (یا کمک به) نوشتجات بازاریابی پروژه
۷.۳. مفاهیم ضمنی مدیریتی و نواحی پژوهشی بیشتر
Abstract
This paper aims at increasing the understanding of construction partnering and relationships in project marketing by analyzing the impact of previous relationships among project stakeholders on the choice of partnering and of partners. Based on a conceptual framework combining the insights of the Industrial Network Approach with the model of project co-development proposed by Crespin-Mazet and Ghauri (2007), the paper analyzes a focal partnering project and its connections to other projects. It concludes that the context of the relationships seems to influence the customer's selection of partnering and partners. The paper's contributions address the relative importance of the project's functional challenge and relational congruence in the project network on the customer's procurement choice. For a first partnering agreement, this choice seems primarily influenced by the project's functional challenge while the subsequent choice of partners relies on high relational congruence. Once a positive experience of project partnering gained, the customer's choice seems primarily influenced by the relational congruence in the project network so as to harvest previous investments (resource adaptations) made in their relationship with a given partner. The paper highlights several contributions to the construction partnering literature and project marketing literature.
چکیده
هدف این مقاله، افزایش شناخت همکاری در ساخت و ساز و روابط در بازاریابی پروژه به وسیلهی تجزیه و تحلیل تاثیر روابط پیشین در میان سهامداران پروژه بر انتخاب مشارکت و شرکا. مقاله، بر اساس چارچوب مفهومی که دیدگاههای رویکرد شبکهی صنعتی را با مدل توسعهی مشارکتی پروژه ارائه شده توسط کرپسین-مزت و گوآری (۲۰۰۷) ترکیب میکند، یک پروژهی همکاری کانونی و ارتباطات آن با سایر پروژهها را تجزیه و تحلیل میکند. این مقاله به اهمیت نسبی چالش عملکردی پروژه و تناسب رابطه در شبکه پروژه در انتخاب خرید مشتری میپردازد. برای یک توافق مشارکت اولیه، به نظر میرسد که این انتخاب در درجهی اول تحت تاثیر چالش عملکردی پروژه باشد در حالیکه انتخاب بعدی شرکا بستگی به تناسب بالای رابطه دارد. هنگامی که یک تجربهی مثبت از مشارکت پروژه حاصل شود، به نظر میرسد که انتخاب مشتری در درجهی اول تحت تاثیر تناسب ارتباطی در شبکهی پروژه است به طوریکه برداشت سرمایهگذاریهای قبلی (سازگاری پروژه) در رابطهی آنها با یک شریک داده شده انجام شود. این مقاله، چندین سهم را در نوشتجات مشارکت ساخت و ساز و نوشتجات بازاریابی پروژه، برجستهسازی میکند.