دانلود ترجمه مقاله شبیه سازی کنترل ترافیک شهری با مدل صف – مجله الزویر

عنوان فارسی: | شبیه سازی کنترل ترافیک شهری: شیوه مدل صف |
عنوان انگلیسی: | Simulation of Urban Traffic Control: A Queue Model Approach |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 11 |
سال انتشار : 2012 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 4055 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 450.64Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی کامپیوتر و مهندسی عمران |
گرایش های مرتبط با این مقاله: برنامه ریزی حمل و نقل، مهندسی راه و ترابری، مهندسی نرم افزار و هوش مصنوعی |
مجله: علوم کامپیوتر Procedia |
دانشگاه: برنامه ریزی سیستم های حمل و نقل و مخابراتی، موسسه فناوری برلین، آلمان |
کلمات کلیدی: کنترل ترافیک شهری، مدل صف ، شبیه سازی میکرو |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
چکیده
۱ مقدمه
۲ کار وابسته
۳ مدل صف برای شبیه سازی سیگنال ترافیک
۴ برنامه کاربردی تشریحی: شهرکوتباس، آلمان
۵ نتیجه گیری
Introduction
The interplay between heterogeneous travelers and traffic signals in a transport system can be modelled by an agent-based approach [1]. When traffic signal control is traffic-actuated or adaptive and no strict mathematical formulation exists, an agent-based approach is useful to model the interaction between signal control on the one hand, and travelers’ choice of departure times and routes on the other hand. In such a setup, one has to cope with the problem that traffic signals react to traffic flows while travelers react to improved traffic signal performance [2]. In the present paper, a traffic-actuated control is used that can be seen as “simple reflex agent” [3], i.e. sensors monitor the environment, and by condition-action rules the traffic signal control determines what to do next. Such a traffic-actuated control is used in practice, and it is a simple extension to fixed-time control. Travelers, in contrast, are modelled as utility-based learning agents that act in a partially observable, stochastic, sequential, dynamic, continous and multiagent context [3]. Even if the precise specification of traveler and traffic signal agents is kept simple, complexity results from the interaction between the agents. In order to simulate mutual reactions, one needs a computationally fast traffic flow model that treats vehicles as atomic units and captures all relevant properties of traffic signal control and traffic flow.
مقدمه
رابطه متقابل بین مسافرین ناهمگن و سیگنالهای ترافیک در سیستم حمل و نقل را با کمک شیوه بر مبنای نماینده (عامل و کارگذار) می توان مدلسازی نمود. زمانی که کنترل سیگنال ترافیک به وسیله ترافیک متناسب یا به صورت انطباقی ظاهر شده و هیچ گونه فرمول نویسی ریاضی سختی وجود ندارد، آنگاه استفاده از یک شیوه بر مبنای نماینده برای مدلسازی برهم کنش بین کنترل سیگنال از یک سو و انتخاب زمان حرکت مسافرین و مسیرها از طرف دیگر،مفید می باشد. در چنین وضعیتی، لازم است با این مسئله سازگاری حاصل نمود که سیگنالهای ترافیک با جریانات ترافیک واکنش نشان می دهند، در حالیکه مسافرین به ارتقاء عملکرد سیگنال ترافیک واکنش نشان می دهند. در مقاله حاضر، کنترل متناسب با حجم ترافیک بکارگرفته شده است که می توان آن را نماینده رفلکس ساده در نظر گرفت، به عبارتی سنسورها، محیط را کنترل یا مانیتور نموده و با قواعد عمل شرطی ، کنترل سیگنال ترافیک اتفاق بعدی را تعیین می کند. چنین کنترلی در عمل کاربرد داشته و در واقع بسط و توسعه ساده ای برای کنترل زمان ثابت محسوب می گردد.مقابل، مسافرین، به شکل نماینده های یادگیری بر مبنای برنامه و تسهیلات سودمند مدلسازی شده اند که در محیط چند نماینده ای، پیوسته، دینامیکی، متوالی، تصادفی و تا حدی قابل مشاهده عمل می کنند. حتی اگر مشخصات دقیق نماینده های سیگنال ترافیک و مسافر در حد ساده نگه داشته شود، باز هم برهم کنش بین نماینده ها موجب بروز پیچیدگی هایی می شود. به منظور شبیه سازی واکنش های متقابل، به مدل جریان ترافیک محاسباتی سریعی نیاز می باشد که با وسائط نقلیه به شکل واحدهای اتمی رفتار کرده و کلیه خصوصیات وابسته کنترل سیگنال ترافیک و جریان ترافیک را در نظر داشته باشد.