دانلود ترجمه مقاله رابطه بین روابط میان سازمانی و یادگیری

عنوان فارسی: | رابطه بین روابط میان سازمانی و یادگیری |
عنوان انگلیسی: | Interorganizational Relationships and Learning |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15 |
سال انتشار : 2004 | نشریه : ipg |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 3122 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 509.60Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار، مدیریت اجرایی و مدیریت دولتی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
مقدمه
انواع و اقسام روابط میان سازمانی
یادگیری از طریق روابط میان سازمانی
غلبه بر چالش ها در شبکه تویوتا
پیوندهای قوی، پیوندهای ضعیف در شبکه دانشگاهی
روابط میان سازمانی در دو سازمان غیر انتفاعی
شبکه های تیره
ارتباط بین روابط میان سازمانی با نظریه سازمانی
نتیجه گیری
Introduction
In the last two decades the literature concerning interorganizational relationships (IRs), particularly strategic alliances, joint ventures, and social network analysis, has exploded. There has been a growing interest in how learning occurs in these various forms of cooperative arrangements. The nascent literature concerning learning processes in IRs suggests that learning occurs on both micro and macro levels (e.g. Knight 2002). At the micro level of analysis, inter-personal links generally offer individuals the opportunity to share and learn skills that will improve their personal lives. At the macrolevel of analysis, IRs often provide a forum for professionals to share and receive knowledge which may result in improving their companies’ competitiveness and profitability. It is the latter level of analysis that this essay addresses, primarily focusing on the ways in which learning through IRs improves organizational life. IRs have the potential to add value to organizations in two ways: 1) they provide the possibility for firm innovation and enhancement, and 2) they also offer employees the chance to discuss current professional practices with others in related fields, which may enable employees to perform better their various tasks.
مقدمه
در دو دهه گذشته، تحقیق و پژوهش در رابطه با روابط میان سازمانی (IR)، به ویژه هم پیمانان استراتژیک، سرمایه گذاری و تجارت مشترک، و تحلیل شبکه اجتماعی گسترش یافت. نحوه وقوع یادگیری در این اشکال متغیر از آرایشات شرکتی با علاقه رو به رشدی مواجه شده است. پژوهش پیدایش یافته در رابطه با فرایندهای یادگیری در IR نشان می دهد که یادگیری در سطوح میکرو و ماکرو (خرد و کلان) رخ می دهد. در سطح میکروتحلیل، روابط میان فردی عموماً فرصتی برای تقسیم و یادگیری مهارتهایی که موجب ارتقاء زندگی شخصی می شوند ، به افراد عرضه می کنند. در سطح میکرو تحلیل، IR اغلب فرصتی به متخصصین حرفه ای برای تقسیم و دریافت دانش عرضه می کند که این مسئله موجب بهبود رقابت پذیری و سودآوری شرکت ها می شود. در واقع این سطح بعدی تحلیل است که بر راههای بهبود زندگی سازمانی به واسطه یادگیری از طریق IR تاکید می کند. IR ها پتانسیل لازم برای ارزش زایی شرکت ها به دو طریق را دارند: 1) آنها امکان نوآوری و بهبود شرکت را فراهم آورده و 2) آنها به کارمندان شانس بحث در مورد شیوه های حرفه ای کنونی با دیگران در رشته های وابسته را می دهند که بدین طریق کارمندان توانایی انجام وظایف مختلف به گونه ای بهتر را پیدا می کنند.