دانلود ترجمه مقاله سرمایه فکری و ارزش زایی در شرکت های برزیلی- مجله SSRN

عنوان فارسی: | سرمایه فکری و ارزش زایی در شرکت های برزیلی |
عنوان انگلیسی: | INTELLECTUAL CAPITAL AND THE CREATION OF VALUE IN BRAZILIAN COMPANIES |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 22 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 13 |
سال انتشار : 2008 | نشریه : SSRN |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 3061 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 675.46Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت کسب و کار، مدیریت اجرایی، مدیریت بازرگانی و مدیریت مالی |
دانشگاه: دانشکده مدیریت کسب و کار، دانشگاه مکنزی |
کلمات کلیدی: سرمایه فکری (IC) ، دارایی های نامشهود، دارایی های دانش، ارزش زایی، عملکرد مالی، ارزیابی (ارزشگذاری)، مدیریت دانش (KM) ، داده های گروهی |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج نشده است |
چکیده
مقدمه
منابع نظری
مدل تحقیق
روش ها- داده ها ونمونه
روش تحلیل
متغیرهای تحقیق
نتایج
بحث و نتیجه گیری
ملاحظات پایانی
INTRODUCTION
Even though the term ‘intellectual capital’1 has existed for almost 50 years and that since the XVII Century there has been empirical evidence over its relevance in the performance of organizations, it has only been in the last 15 years that studies on the subject have become more frequent (STEWART, 1998 :XVI; STEWART, 2001: XIV). The growing interest over the subject coincides with the deep transformations in world economy through which we have been going in recent decades. As services take a highly determining role in World’s economy, the traditional view, current since the industrial revolution, which considers ‘work and capital’ as the main production factors to determine corporation wealth, has to be widen up (ANDRIENSEN, 2004 :5). In fact, performance of most companies is increasingly based on the intellectual capital, since value comes from activities linked to information processing, development and knowledge transfer and application (TEECE, 1998 :75 ; FIRER and WILLIANS, 2003 :348). Corporate value creation nowadays is grounded on proprietary standards and methods, copyright, patents, customer, supplier, and partner relationships, marks and reputation, as well as other intangible factors. The nature of competitive advantage has turned from the physical to the intangible.
مقدمه
حتی اگر واژه سرمایه فکری به مدت تقریباً 50 سال و پس از آن بر سرزبان هابوده باشد، و مدارکی تجربی دال بر ارتباط آن باعملکرد سازمان ها در قرن XVII وجود داشته باشد، اما در 15 سال گذشته بوده است که تعداد مطالعات انجام گرفته پیرامون این موضوع افزایش یافته است. علاقه زیاد به این موضوع با تغییرات عمیق در اقتصاد جهانی منطبق می باشد که در دهه های اخیر با آن مواجه بوده ایم. از آنجایی که خدمات نقش تعیین کننده ای در اقتصاد جهانی ایفا می کنند، نگرش سنتی، از زمان تکامل صنعتی که کار و سرمایه را عوامل اصلی تولید برای تعیین ثروت شرکتی می پندارد، وسعت یافته است. در حقیقت، عملکرد بیشتر شرکت ها بر اساس سرمایه فکری تعیین می گردد، زیرا ارزش حاصل فعالیت های وابسته به پردازش اطلاعات، توسعه و انتقال و کاربرد دانش می باشد. امروزه ارزش زایی شرکتی بر پایه استانداردها و روشهای اختصاصی، کپی رایت، مجوز، روابط مشتری، عرضه کننده و شریک، مارک های تجاری و شهرت و سایر عوامل نامشهود بنا نهاده شده است. ماهیت یا نوع برتری رقابتی از حالت فیزیکی به نامشهود تبدیل شده است. با توجه به ارزش بازار شرکت هایی مانند و، نمونه هایی پیدا می کنیم دال بر اینکه در حال حاضر اطلاعات ارزش مختص به خود می باشند که از مفاهیم منظم محصولات و خدمات اقتصاد سنتی مجزا شده است.
اگر مایل به تهیه نسخه پاورپوینت مقاله سرمایه فکری و ارزش زایی در شرکت های برزیلی هستید اینجا کلیک نمایید. همچنین برای خرید مقاله ورد از دکمه های زیر استفاده نمایید.