ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Abstract
Dealing with the institutional differences is increasingly important in the globalizing world economy. While an Institutional Based View (IBV) is gaining prominence in strategic management scholarship, it is under-represented in strategic management courses. The resource based view (RBV) and Industrial Organization Economics (IO) commonly represented by Porter's Five Forces, remain the significant theories within strategic management courses in the U.S. We summarize the tenants of the Institutional Based View, demonstrate how it relates to the Resource Based View and Industrial Organization Economics and present an experiential exercise for introducing basic aspects of the IBV in the strategic management classroom.
1. Introduction
Industrial Organization Economics (IO) and the Resource Based View (RBV) are the main theoretical models in the strategic management course. Porter's Five Forces is the dominate framework used to analyze the firm's external environment from an IO perspective (Porter, 1980, 1981) while the resource based view is the dominate perspective used to analyze the firm's internal environment (Barney, 1986; Penrose, 1959; Rumelt, 1984; Wernerfelt, 1984).
The RBV argues that firm specific capabilities (Barney, 1991) including the ability of the firm to dynamically adapt to environmental change (Eisenhardt & Martin, 2000; Teece, Pisano, & Shuen, 1997) drive firm level performance. IO argues that conditions of competition extend beyond direct competitors and that this extended competition must be considered to understand the potential profitability of the firm (Porter, 1980). Both the RBV and the IO perspectives have been criticized for lacking contextually (Narayanan & Fahey, 2005; Priem & Butler, 2001). The rise of globalization and the need to address the challenges of operating in new and different environments have made this criticism especially acute (Meyer & Peng, 2016).
3. Conclusion
We use the game in our undergraduate sections with very good feedback. Student comments highlight the effectiveness of the game in introducing the students to the institution based view as well as deepening student understanding of firm resources/capabilities as well as industry conditions. Following are student responses to this unstructured question: “I think this exercise helped me … ”
پرداختن به مقوله تفاوت های نهادی در اقتصاد دنیای یکپارچه اهمیت فراینده ای دارد. در حالی که دیدگاه مبتنی بر نهاد (IBV) در تحقیقات مدیریت استراتژیک مورد توجه قرار دارد، در دوره های مدیریت استراتژیک چندان به این موضوع پرداخته نشده است. دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) و اقتصاد سازمان صنعتی (IO) که با پنج نیروی پورتر بیان می شوند، همچنان نظریه های مهم دوره های مدیریت استراتژیک در ایالات متحده شمرده می شوند. ما مختصراً موارد کاربرد دیدگاه مبتنی بر نهاد را ارائه نموده، نحوه ارتباط آن را با دیدگاه مبتنی بر منابع و اقتصاد سازمان صنعتی نشان داده و کاربست تجربی را برای معرفی جنبه های بنیادین IBV در کلاس مدیریت استراتژیک عرضه نمودیم.
۱. مقدمه
اقتصاد سازمان صنعتی (IO) و دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) مدل های نظری اصلی دوره مدیریت استراتژیک به شمار می روند. پنج نیروی پورتر، چارچوب غالبی است که برای تجزیه و تحلیل محیط خارجی شرکت از منظر IO به کار می رود (پورتر، ۱۹۸۰، ۱۹۸۱) در حالی که دیدگاه مبتنی بر منابع، دیدگاه غالبی است که در تجزیه و تحلیل محیط داخلی شرکت اِعمال می شود (بارنی، ۱۹۸۶؛ پنروز، ۱۹۵۹؛ روملت، ۱۹۸۴؛ ورنرفلت، ۱۹۸۴).
دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) اظهار می کند که قابلیت های خاص شرکت (بارنی، 1991) شامل توانایی شرکت برای انطباق پویا با تغییرات محیطی است (آیزنهارت و مارتین، 2000؛ تیس، پیسانو و شوئن، 1997) که محرک عملکرد سطح شرکت محسوب می گردد. اقتصاد سازمان صنعتی (IO) اظهار می کند که شرایط رقابت فراتر از رقبای مستقیم بوده و در این رقابت گسترده باید سودآوری بالقوه شرکت را مد نظر قرار داد (پورتر، ۱۹۸۰). هر دو دیدگاه RBV و IO بابت نادیده انگاشتن بافت و زمینه، مورد انتقاد قرار گرفته اند (نارایانان و فاهی، 200؛پریم و باتلر، 2001). ظهور جهانی سازی و ضرورت پرداختن به چالش های عملیاتی در محیط های جدید و متفاوت، به طور خاص به این انتقاد شدت بخشیده است (میر و پنگ، ۲۰۱۶).
3. نتیجه گیری
ما از این بازی در مقاطع کارشناسی خود با بازخورد بسیار خوب استفاده نمودیم. نظرات دانشجویان بر اثربخشی بازی در آشنایی دانشجویان با دیدگاه مبتنی بر نهاد و تعمیق درک دانشجویان از منابع / قابلیت ها و شرایط صنعتی تاکید می نماید. در ادامه، پاسخ دانشجویان به این پرسش های بدون ساختار آمده است: "من فکر می کنم این کاربست به من کمک نمود."