ترجمه مقاله نوآوری مدل کسب و کار و عملکرد شرکتی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله نوآوری مدل کسب و کار و عملکرد شرکتی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نوآوری مدل کسب و کار و عملکرد شرکتی: بررسی مکانیزم های تصادفی در SMEs
عنوان انگلیسی
Business model innovation and firm performance: Exploring causal mechanisms in SMEs
صفحات مقاله فارسی
39
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2021
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
6.662 در سال 2020
شاخص H_index مجله
130 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.300 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0166-4972
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
11943
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت عملکرد، مدیریت کسب و کار، مدیریت استراتژیک
مجله
فن آوری - Technovation
دانشگاه
دانشکده فناوری، سیاست و مدیریت، دانشگاه صنعتی دلفت، هلند
کلمات کلیدی
نوآوری مدل کسب و کار، عملکرد شرکتی، استراتژی شرکتی، ظرفیت های سازمانی، SME
کلمات کلیدی انگلیسی
Business model innovation - Firm performance - Firm strategy - Organisational capabilities - SME
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.technovation.2021.102274
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مرور مطالعاتی
3. بسط فرضیه ها
4. روش تحقیق
1.4. توسعه مدل اندازه گیری
2.4. مدیریت تحقیق، جمع آوری نمونه و داده
5. آنالیز داده
1.5. معتبر و قابل اعتماد بودن
2.5. روایی واگرا
6. نتایج
1.6 آنالیز مدل مسیر
2.6. نتایج آنالیز واسطه ها
3.6. آنالیز چندگروهی
7. بحث و گفت و گو
1.7. رابطه مستقیم میان BMI و عملکرد کلی
8. نتیجه گیری
1.8. محدودیت ها و الزامات عملی
قدردانی
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Although research has shown that business model innovation (BMI) can create a firm's competitive advantage and enhance its performance, many small and medium-sized enterprises (SMEs) fail to obtain the expected outcomes when innovating their business model. Business Model Innovation (BMI) leads to irreversible fundamental changes in key components of a company's business model, which means it carries with it a high level of risk, ambiguity and uncertainty. Drawing on the data from a cross-industry sample of 563 European SMEs, we apply structural equation modelling to examine how a firm's performance is affected by innovating its business model. A conceptual model is developed to examine how organisational capabilities and implementation of a profit- or growth-oriented strategy, as materialised in BMI, affect a firm's overall performance. The results indicate that, while the direct link between BMI and firm performance is not significant, this path is fully mediated through efficiency growth, organisational capabilities and revenue growth. Furthermore, there are significant direct effects from efficiency growth, organisational capabilities and revenue growth on firm performance. These findings confirm the validity of the model and contribute to existing literature on BMI efforts in SMEs and provide guidelines to help company owners/managers implement informed decisions about the implementation of BMI based on their firm's strategies.

1. Introduction

Almost all business owners and managers want their firm to perform well. Revolutionary advancements in technology and rapid changes in regulations and the behaviour of customers and competitors alike create serious challenges for companies wanting to do business. To sustain continued growth, become more profitable and survive, firms need to adapt their business logic (Vukanovi´c, 2016). Businesses can either innovate their products, processes and marketing strategies, or they can innovate their business model. Since the advent of the Internet, the notions of business model (BM) and business model innovation (BMI) have received considerable attention in industry and academia (Aspara et al., 2010; Foss and Saebi, 2017). BM describes the logic of how a company creates, delivers and captures values (Teece, 2010), while BMI refers to the changes in the key elements of a firm’s BM or the architecture linking these elements in a structured, novel and nontrivial way (Foss and Saebi, 2017). As a method of innovating and adapting to a changing market (Hartmann et al., 2013), a well-designed BM is able to create and deliver value propositions that are attractive to customers. It helps create revenue streams and competitive advantages, and enables substantial value capturing by the business delivering an innovative and different portfolio of products and services (Teece, 2010).

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

اگر چه مطالعات نشان داده که نوآوری مدل کسب و کار(BMI) می تواند به برتری رقابتی یک شرکت کمک کرده و عملکرد آن را بهبود بخشد، بسیاری از شرکت های اقتصادی کوچک و متوسط(SMEs) هنگام ایجاد مدل اقتصادیشان از رسیدن به نتایج مورد نظرشان باز می مانند. نوآوری مدل کسب و کار(BMI) به تغییرات اساسی غیرقابل تغییر در بخش های کلیدی مدل شغلی یک کمپانی می انجامد، به این معنا که با خودش سطح بالایی از ریسک، ابهام و عدم اطمینان را به همراه دارد. بر اساس داده های به دست امده از نمونه آمیخته گری صنعتی از 563 SMEs اروپایی، ما از یک مدل معادله ساختاری برای بررسی این که قابلیت های سازمانی و به کارگیری یک استراتژی سود محور یا رشد محور، همان طور که در BMI نمود خارجی پیدا کرده است، چگونه می تواند عملکرد کلی یک شرکت را تحت تاثیر قرار بدهد. نتایج نشان می دهد که، در حالی که لینک مستقیم میان BMI و عملکرد شرکتی اهمیتی ندارد، این مسیر به عنوان یک واسط میان رشد راندمان، ظرفیت های سازمانی و افزایش درآمد عمل می کند. به علاوه، تاثیرات مستقیم مهمی از رشد بازدهی، ظرفیت های سازمانی و افزایش درآمد بر روی عملکرد شرکتی وجود دارد. این یافته ها معتبر بودن این مدل را تایید کرده و به مطالعات موجود بر روی عملکرد BMI در SMEs کمک کرده و دستورالعمل هایی برای کمک کردن به صاحبان و مدیران کمپانی ها برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه درباره به کارگیری BMI بر اساس استراتژی شرکتهایشان، فراهم می کند.

1. مقدمه

تقریبا همه صاحبان و مدیران تجاری می خواهند که شرکتشان عملکرد خوبی داشته باشد. پیشرفت های انقلابی در تکنولوژی و تغییرات سریع در قوانین و رفتار مصرف کنندگان و هم چنین رقبا چالش های جدی برای کمپانی های که در صدد تجارت هستند ایجاد کرده است. به منظور حفظ و تداوم در رشد، سود دهی بیش تر و ماندن در بازار، شرکت ها باید منطق تجارتی خود را با شرایط تطبیق بدهند(ووکانویچ، 2016). مشاغل یا می توانند در محصولاتشان، فرآیندها و استراتژی های فروششان نوآوری ایجاد کنند و یا در مدل تجارتی خود خلاقیت به خرج بدهند. از بدو ظهور اینترنت، مفاهیم مدل تجارتی(BM) و خلاقیت مدل تجارتی(BMI) در صنعت و دانشگاه به طور قابل ملاحظه ای مورد توجه قرار گرفته اند(آسپارا و دیگر نویسندگان 2010؛ فاس و سائبی 2017). BM منطق چگونگی ایجاد، اجرا و ثبت ارزش ها را به وسیله یک کمپانی توصیف می کند(تیس 2010)، در حالی که BMI به تغییرات موجود در عناصر کلیدی BM یک شرکت و یا نظم و ترتیبی که این عناصر را به شکلی سازمان یافته، نو و پیچیده به هم متصل می کند، مرتبط است (فاس و سائبی 2017). به عنوان یک روش برای ایجاد خلاقیت و تطبیق با بازار در حال تغییر(هارتمن و دیگر نویسندگان، 2013) یک BM خوب طراحی شده قادر است پیشنهاد های ارزشی را ایجاد و اجرا کند که برای مصرف کنندگان جذاب است. آن می تواند به ایجاد جریان های سودی و برتری های رقابتی کمک کرده و ارزش قابل توجه ثبت شده به وسیله تجارت اجرا کننده مجموعه ای از محصولات و خدمات خلاقانه و متفاوت را فعال کند(تیس، 2010).


بدون دیدگاه