ترجمه مقاله اثر استراتژی نوآوری، ظرفیت جذب و نوآوری باز بر عملکرد SME

ترجمه مقاله اثر استراتژی نوآوری، ظرفیت جذب و نوآوری باز بر عملکرد SME
قیمت خرید این محصول
۸۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثر استراتژی نوآوری، ظرفیت جذب و نوآوری باز بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط (SME): مطالعه موردی شیلی
عنوان انگلیسی
Impact of innovation strategy, absorptive capacity, and open innovation on SME performance: A Chilean case study
صفحات مقاله فارسی
33
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2023
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
فونت متن خلاصه
بی نازنین
سایز متن خلاصه
14
زبان متن خلاصه
فارسی
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
5.910 در سال 2022
پایگاه
اسکوپوس
تعداد کلمات متن خلاصه
2470
شاخص H_index مجله
38 در سال 2023
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.736 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
2199-8531
کد محصول
14091
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.joitmc.2023.100065
دانشگاه
دانشکده مهندسی دانشکده مهندسی و معماری دانشگاه مرکزی شیلی، سانتیاگو، شیلی
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مدیریت کسب و کار - بازاریابی - مدیریت بازرگانی - مدیریت عملکرد - استراتژی های توسعه صنعتی
کلمات کلیدی
نوآوری باز - ظرفیت جذب - SME - کارایی - استراتژی
کلمات کلیدی انگلیسی
Open innovation - Absorptive capacity - SME - Performance - Strategy
مجله
Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست

چکیده
1. مقدمه
2. مروری بر ادبیات و فرضیه ها
3. روش تحقیق
4. نتایج
5. بحث
6. نتیجه گیری
منابع

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

       

فایل پاورپوینت این مقاله

در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 26 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.

فایل خلاصه ترجمه

در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 10 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی

چکیده
     نوآوری باز تاثیر مهمی بر فعالیت نوآورانه و رقابت پذیری SME ها دارد. در ضمن این موضوع مورد علاقه دانشگاهیان و دست اندرکاران است. در این مطالعه در زمینه شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) تحلیل می کنیم که چگونه ظرفیت جذب می تواند به نفع فعالیت های نوآوری باز ورودی و خروجی باشد، استراتژی نوآوری چه نقش واسطه ای در این رابطه ایفا می کند و اقدامات نوآوری باز چه تاثیری بر عملکرد دارد. از حداقل مربعات جزئی (‏PLSSEM) و داده های تجربی استفاده شد که از مصاحبه با ۱۹۴ مدیر SME تولیدی شیلیایی با بین ۱۰ تا ۲۵۰ کارمند  به دست آمد. نتایج به دست آمده در دو جنبه به ادبیات تحقیق کمک می کند: (‏۱)‏ ظرفیت جذب تاثیر مثبت و معناداری بر استراتژی های شرکت و شیوه‌ های نوآوری خارجی دارد و (‏۲)‏ استراتژی های شرکت نقش واسطه ای کاملی بین ظرفیت جذب و شیوه های نوآوری باز درونی و نقش مکمل بین ظرفیت جذب و شیوه های نوآوری باز برونی ایفا می کنند. علاوه بر این، نتایج نشان می دهد که پدیده درونی سازی باز، عملکرد SME را تقویت می کند. این نتایج پیامدهای نظری و عملی مهمی برای سیاست گذاران و مدیران SME دارند.

2. مروری بر ادبیات و فرضیه ها
     OI به صورت "یک فرآیند نوآوری توزیع شده براساس جریان دانش مدیریت شده عمدی در سراسر مرزهای سازمانی" تعریف می شود (چسبرو و بوگرز، 2014) و می تواند در کسب فناوری یا دانش، به صورت استفاده از شبکه های اجتماعی و همکاری رخ دهد (هارل و همکاران، 2019). سپس شرکت ها از ایده های داخلی و خارجی برای دستیابی به نوآوری خود استفاده می کنند (کریچلی و همکاران، 2021). OI شامل انجام فعالیت های داخلی مانند ایجاد کسب وکار جدید با دانش داخلی، شامل کارمندانی است که به طور مستقیم در فرآیند R&D درگیر نیستند و همچنین در نظر گرفتن بهره برداری از ایده های خارجی از مشتریان، تامین کنندگان، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است (‏ون دی وراند و همکاران، ۲۰۰۹)‏، بنابراین، OI شامل چندین حوزه کسب وکار است (‏چسبو، ۲۰۰۶ ب)‏.
     مرور مقالات با در نظر گرفتن مفاهیم نظری در شکل ۱ انجام شده است که در آن، ظرفیت جذب، استراتژی نوآوری و اقدامات نوآوری باز ورودی و خروجی به عنوان محور یافت می شوند. این بررسی به دنبال ارائه پاسخ به سوالات تحقیق مطرح شده می باشد. شکل زیر مدل نظری پیشنهاد شده در تحقیق را نشان می دهد: 

2.1. ظرفیت جذب و نوآوری باز
     ظرفیت جذب یک شرکت، توانایی آن برای به دست آوردن ارزش دانش جدید و خارجی، ادغام آن و اعمال آن بر اهداف اقتصادی است (زهرا و جورج، 2002). این قابلیت، کسب و کارها را قادر می سازد تا محیط اطراف خود را برای تکنولوژی های جدید بررسی کنند و از دانش خارجی در فرآیندهای نوآوری خود استفاده کنند (آهن و همکاران، 2016). به همین دلیل، از نظر ارتباط بین دانش خارجی و ایده‌های نوآورانه، استعداد جذب یک عامل بسیار مهم است (‏دی زوبیلکی و همکاران، ۲۰۱۶)‏. این یک پیش نیاز برای موفقیت در نوآوری باز است (ادریسی و کاستونگوای، 2019؛ فرتو و همکاران، 2016). ظرفیت جذب برای توسعه شیوه های ورودی موفق ضروری است، زیرا درونی سازی، بهره برداری و استفاده از دانش کسب شده از خارج را تسهیل می کند (هوانگ و همکاران، 2015؛ لو و همکاران، 2020a؛ اسپیتوون و همکاران، 2010). علاوه بر این، ظرفیت جذب می تواند به شرکت ها کمک کند تا عملکرد خود را در زمینه های استراتژیک، مانند ایجاد کسب وکارها و امتیازات جدید، بهبود بخشند (آوالوس-کوئیسپه و هرناندز-سیمون، 2019)، در نتیجه نتایج نوآوری باز بیرونی را افزایش دهند (نقشبندی و تابچه، 2018). ما با توجه به این استدلال ها فرضیه زیر را پیشنهاد می کنیم:
فرضیه 1. رابطه بین ظرفیت جذب و رویکردهای نوآوری باز ورودی مثبت است.


بدون دیدگاه