ترجمه مقاله نقش حافظه کاری دیداری و فضایی در استفاده کودکان 5 ساله از وارونگی کمی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله نقش حافظه کاری دیداری و فضایی در استفاده کودکان 5 ساله از وارونگی کمی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نقش کنترل بازدارنده و حافظه کاری دیداری و فضایی در استفاده کودکان 5 ساله از وارونگی کمی
عنوان انگلیسی
Inhibitory control and visuospatial working memory contribute to 5-year-old children’s use of quantitative inversion
صفحات مقاله فارسی
30
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.389 در سال 2021
شاخص H_index مجله
134 در سال 2023
شاخص SJR مجله
2.398 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0959-4752
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13641
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی تربیتی - روان سنجی
مجله
Learning and Instruction
کلمات کلیدی
وارونگی - کنترل تکانه - حافظه کاری - حسابی (محاسباتی) - درک مفهومی
کلمات کلیدی انگلیسی
inversion - Inhibitory control - Working memory - Arithmetic - Conceptual understanding
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2022.101714
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مطالعه 1: روش
3. مطالعه 1: نتایج
4. مطالعه 2 : روش
5. مطالعه 2: نتایج
6. بررسی
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 18 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

پژوهش جاری فرضیه تفاوت عملکرد کودکان 5 ساله بین عینی یکسان و کمیت خالص در مسائل وارونگی (a+b-b) را به غیر از مسائل استاندارد (a+b-c) در منابع شناختی عمومی تعدیل کرد. مطالعه 1 (N = 104) نشان داد کودکانی که بار حافظه کاری دیداری-فضایی بالاتری را تجربه کردند در حل مسائل وارونگی در شرایط کمیت خالص به طور قابل توجهی ضعیف تر از شرایط عینی مشابه بودند، در حالی که کودکانی که بار حافظه کاری کمتری را تجربه کردند فاقد این تفاوت ها بودند.       مطالعه 2  (N = 194) نشان داد کودکان با سطح کنترل تکانه ضعیف تر به طور قابل توجهی مسائل وارونگی کمتری را در شرایط کمیت خالص نسبت به شرایط عینی (محسوس) مشابه حل کردند؛ در حالی که چنین اختلافی در کودکان با سطح کنترل تکانه بالاتر پیدا نشده است . این یافته ها نشان می دهند که کنترل تکانه و حافظه کاری دیداری-فضایی ممکن است میزان بهره برداری کودکان از وارونگی راکمی افزایش دهد.

2. مطالعه 1: روش

مطالعه اول با هدف بررسی اینکه آیا به طور تجربی بار گذاری منابع حافظه کاری دیداری-فضایی تأثیر منفی بر استفاده کودکان از وارونگی کمی دارد یا خیر. به طور خاص، از آنها خواسته شد که (پتل فاکس و شپرد، 1988؛ دی نی، 2006؛ گیلارد و همکاران، 2009؛ میاک و همکاران، 2001؛ ورشورن و همکاران، 2004) همزمان در هنگام حل کردن مسائل حسابی سه جمله ای یک تکلیف ثانوی که نیازمند حافظه کاری دیداری-فضایی بود انجام دهند.


2.1. شرکت کنندگان

صد و چهار کودک (51 پسر، 53 دختر) ازسه مهدکودک شهرهای واقع در دلتای رودخانه مروارید جنوب دریای چین در این مطالعه شرکت کردند. میانگین سنی کودکان عبارت بود از 64.24 ماه (SD= 2.25 ماه، از 62.15 تا 66.47 ماه). همه کودکان بر اساس گزارشات والدین از هوش عادی بدون هیچ اختلالات یادگیری برخوردار بودند. بالاترین سطوح تحصیلی که توسط مادران کودکان نمونه دریافت شده است به شرح زیر بود: فاقد سواد تحصیلی/پیش دبستانی - 8.4% ، فارغ التحصیل مقطع ابتدایی - 25.8%، فارغ التحصل دبیرستان - 46.3%، و فارغ التحصیل دانشگاهی 19.5%. توزیع نسبی سطوح تحصیلی قابل مقایسه بود با کل جمعیت هنگ کنگ بر اساس جمعیت سرشماری هنگ کنگ (2016) که در آن اکثریت جمعیت فارغ التحصیل دبیرستان بودند، در حالی که بخش کوچکی دارای هیچ سطح تحصیلی  مدرسه ای یا دبستانی را نبود. همه کودکان در سال دوم مهدکودک تحصیل می کردند و جمع و تفریق را به طور رسمی نیاموخته بودند.

بدون دیدگاه