ترجمه مقاله تفسیر اثر برون گرایی و روان رنجوری بر اعتیاد به رسانه های اجتماعی بین دانشجویان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تفسیر اثر برون گرایی و روان رنجوری بر اعتیاد به رسانه های اجتماعی بین دانشجویان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تفسیر اثر برون گرایی و روان رنجوری بر اعتیاد به رسانه های اجتماعی بین دانشجویان دانشگاه پاکستان: یک مدل میانجی و تعدیل شده
عنوان انگلیسی
Interpreting the impact of extraversion and neuroticism on social media addiction among university students of Pakistan: A mediated and moderated model
صفحات مقاله فارسی
29
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.972 در سال 2021
شاخص H_index مجله
103 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.736 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0001-6918
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
13571
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی بالینی - روانشناسی عمومی
مجله
Acta Psychologica
کلمات کلیدی
خصوصیات شخصیتی - برونگرایی - روان رنجوری - اعتیاد به شبکه های اجتماعی - استفاده از شبکه های اجتماعی - رضایت از زندگی
کلمات کلیدی انگلیسی
Personality traits - Extraversion - Neuroticism - Social media addiction - Social media use - Life satisfaction
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2022.103764
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مرور مطالعات گذشته
3. روش
4. تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج
5. بحث
6. محدودیت ها
7. نتیجه گیری
ضمیمه A
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 24 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 9 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مطالعه با هدف بررسی ارتباط میان دو صفت شخصیتی مهم(برونگرایی و روان رنجوری) و اعتیاد به شبکه های اجتماعی(SMA) از طریق استفاده از شبکه های اجتماعی(SMU) با در نظرگرفتن نقش میانجی مهم میزان رضایت از زندگی، انجام شده است. ما داده های این پژوهش را از طریق نظرسنجی الکترونیکی، از میان 623 دانشجو در کشور پاکستان جمع آوری کردیم. به منظور ارزیابی مدل معرفی شده، از نرم افزار SmartPLS، برای انجام آنالیز و تحلیل-های مدل‌سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM)، استفاده شد. نتایج حاکی از ارتباط مستقیم و معناداری میان برونگرایی و اعتیاد به شبکه های اجتماعی بودند و این در حالی است که استفاده از شبکه های اجتماعی تا حدی واسطه این ارتباط می باشد. با این وجود، ارتباط مستقیم و قابل توجهی میان روان رنجوری و اعتیاد به شبکه های اجتماعی مشاهده نشد اما این رابطه به واسطه استفاده از شبکه های اجتماعی کاملا برقرار شد. به علاوه، مولفه رضایت از زندگی هیچ تاثیر واسطه ای بر رابطه میان برونگرایی، روان رنجوری، و اعتیاد به شبکه های اجتماعی نشان نداد. نتایج ما مطالعات گذشته را تکمیل می کند که نشان دادند میزان و شدت استفاده از رسانه های اجتماعی به هر منظوری منجر به اعتیاد به رسانه های اجتماعی می شود; رضایت از زندگی هیچ نقشی در اعتیاد به شبکه های اجتماعی ایفا نمی کند. محدودیت ها و سمت و سو های پژوهش های آینده نیز مورد بحث قرار گرفت.
2. مرور مطالعات گذشته
2.1. ویژگی های شخصیتی و اعتیاد به شبکه های اجتماعی
یکی از پرکاربردترین مدل ها، مدل شخصیت پنج عاملی است(Judge et al., 1999). این مدل تلاش می کند تا ویژگی های مرتبط با ساختار شخصیتی را مشخص کند. پنج ویژگی شخصیتی عبارتند از: پذیرای تجربه های جدید بودن، وظیفه شناسی، برونگرایی، سازگاری و روان رنجوری(McCrae & Costa, 1987). مدل شخصیت پنج عاملی متغیری است که برای تشریح و توصیف اعتیاد به شبکه های اجتماعی(SMA)، طراحی شده است(Dalvi-Esfahani et al., 2019). SMA می تواند به صورت "وابستگی مفرط و بیش از اندازه به شبکه های اجتماعی" تعریف شود (Przepiorka & Blachnio, 2016) در حالی که شخص متوجه اثرات نامطلوب آن بر زندگی خود نمی شود (Ryan et al., 2014). ادبیات گذشته درباره شبکه های اجتماعی نشان می دهد که چندین اصطلاح مختلف به عنوان اصطلاحات قابل تعویض استفاده شده است، مانند SMA مربوط به سایت های شبکه های اجتماعی(SNSs) خاص یعنی فیسبوک و توییتر یا هر شبکه اجتماعی دیگر(Andreassen et al., 2016; B´ anyai et al., 2017) ، اختلال رسانه های اجتماعی (Van den Eijnden et al., 2016) ، وابستگی به رسانه های اجتماعی (Lee & Choi, 2018) ، و استفاده مشکل ساز از رسانه های اجتماعی (Montag et al., 2021; Wartberg et al., 2020). علیرغم وجود داشتن اصطلاحات بسیار، از این پس، ما فقط عبارت SMA را بکار می بریم.

بدون دیدگاه