منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله یادگیری کلامی، حافظه کاری و توجه/هوشیاری از فنوتیپ های کاندید افسردگی دوقطبی II - نشریه الزویر

ترجمه مقاله یادگیری کلامی، حافظه کاری و توجه/هوشیاری از فنوتیپ های کاندید افسردگی دوقطبی II  - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
یادگیری کلامی، حافظه کاری و توجه/هوشیاری از فنوتیپ های کاندید افسردگی دوقطبی II در ملیت هان چینی
عنوان انگلیسی
Verbal learning, working memory, and attention/vigilance may be candidate phenotypes of bipolar II depression in Chinese Han nationality
صفحات مقاله فارسی
15
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.972 در سال 2021
شاخص H_index مجله
103 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.736 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0001-6918
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
13282
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - پزشکی - روانشناسی بالینی - روانپزشکی - مغز و اعصاب
مجله
Acta Psychologica
کلمات کلیدی
افسردگی دوقطبی نوع II - عملکرد شناختی - اندوفنوتیپ ها
کلمات کلیدی انگلیسی
Bipolar II depression - Cognitive function - Endophenotypes
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2022.103563
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. موضوعات و روشها
3. نتایج
4. بحث
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 14 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 5 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
اهداف: افسردگی دوقطبی نوع II (BD-II) زیرمجموعه ای از اختلال دوقطبی است که نشانه های بالینی مهم آن شامل دوره های افسردگی عود کننده، شیدایی و افسردگی تکرار شونده می باشد. هدف از این مطالعه این است که عملکرد شناختی بیماران مبتلا به BD-II را با عملکرد شناختی خواهر و برادر های سالم و گروه کنترل مقایسه کند تا فنوتیپ درونی مرتبط با BD-II را در زمینه عملکرد شناختی مورد بررسی قرار دهد.
روش ها: 66 بیمار مبتلا به BD-II، 58 خواهر و برادر سالم، و 55 فرد سالم در گروه کنترل با استفاده از آزمون ساخت دنباله (TMT)، آزمون رمزگذاری نماد- رقم (DSCT)، روانی طبقه، آزمون تجدید نظر شده یادگیری کلامی هاپکینز (HVLTR)، آزمون خلاصه حافظه دیداری فضایی بازبینی شده (BVMT-R)، مقیاس حافظه وکسلر نسخه سوم، زیرآزمون فراخنای فضایی (WMS III SS)، مازهای باتری ارزیابی عصب روانشناختی (NABM)، آزمون عملکرد مداوم، و جفت های همسان (CPT-IP) مورد ارزیابی قرار گرفتند.
نتایج: بیماران مبتلا به BD-II نقص‌ های شناختی متعددی را در یادگیری دیداری، استدلال و حل مسئله، یادگیری کلامی، توجه/مراقبت، حافظه فعال و سرعت پردازش از خود نشان دادند. خواهر و برادرهای سالم در استدلال و حل مسئله، یادگیری کلامی، توجه/مراقبت، حافظه فعال و سرعت پردازش دارای برخی نقص های شناختی بودند. و بین این سه گروه از نظر استدلال و حل مسئله تفاوت های قابل توجهی مشاهده شد.
نتیجه گیری: یادگیری کلامی، حافظه فعال، و توجه/مراقبت ممکن است اندوفنوتیپ های بالقوه ای باشند که می توانند BD-II را در مراحل اولیه آن در ملیت هان چین شناسایی کنند.
2. موضوعات و روشها
2.1 شرکت کنندگان
گروه BD-II: بیماران مبتلا بهII BD- طی یک دوره از ژانویه 2019 تا دسامبر 2020 در بخش پزشكي روان تني اولین بیمارستان وابسته به دانشگاه ** مورد درمان قرار گرفتند. شرایط پذیرش آنها در مطالعه از این قرار بود: (1) مطابقت با معیارهای تشخیصی DSM-5 BD؛ (2) دارای سن 17 تا 55 سال؛ (3) 24 گویه از مقیاس افسردگی همیلتون (HAMD 24) ≤20؛ (4) مقیاس رتبه بندی شیدایی یانگ (YMRS) >6؛ (5) تحصیلات در مقطع ابتدایی؛ (6) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (7) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه نیز به شرح زیر است: (1) بیماری سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (2) بیماری سیستم ایمنی؛ (3) اختلال وسواس فکری جبری؛ (4) اسکیزوفرنی؛ و (5) کم توانی ذهنی. همه بیماران در این گروه توسط دو روانپزشک معاینه شدند که یکی از آنها معاونت مدرسه متوسطه یا مقطع بالاتر را بر عهده داشت. بیماران بار دیگر معاینه شدند و با ارزیابی روانشناختی مناسب، برای پذیرش در گروه غربالگری شدند. در کل، 66 نفر در این گروه ثبت نام شدند.
گروه خواهر و برادرهای سالم: خواهر و برادرهای گروه BD. معیارهای پذیرش در مطالعه به شرح زیر است: (1) دارای سلامت جسمانی و نداشتن سابقه بیماری روانی؛ (2) دارای سن 17 تا 55 سال؛ (3) HAMD24 >8؛ (4) YMRS <6؛ (5) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (6) تحصیلات در مقطع ابتدایی یا بالاتر؛ و (7) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه از این قرار است: (1) بیماریهای سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (2) بیماریهای سیستم ایمنی؛ و (3) سوء مصرف مواد. در کل، 58 نفر در این گروه ثبت نام کردند.
گروه کنترل سالم: افراد سالم طی ژانویه 2019 تا دسامبر 2020 از طریق بروشورها و معرفی اینترنتی جذب شدند. شرایط پذیرش بدین شرح است: (1) دارای سلامت جسمانی و نداشتن سابقه بیماری روانی؛ (2) دارای سن 17 تا 55 سال؛ (3) HAMD24 >8؛ (4) YMRS <6؛ (5) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (6) تحصیلات در مقطع ابتدایی یا بالاتر؛ و (7) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه از این قرار است: (1) سابقه شخصی و خانوادگی بیماری روانی؛ (2) بیماری سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (3) بیماری سیستم ایمنی؛ و (4) سوء مصرف مواد. در کل، 55 نفر در این گروه ثبت نام کردند.

بدون دیدگاه