ترجمه مقاله سوبسیدهای دولتی تحقیق و توسعه و عملکرد نوآورانه شرکت - نشریه الزویر

ترجمه مقاله سوبسیدهای دولتی تحقیق و توسعه و عملکرد نوآورانه شرکت - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
سوبسیدهای دولتی تحقیق و توسعه و عملکرد نوآورانه شرکت: نقش تعدیل کننده کیفیت اطلاعات حسابداری
عنوان انگلیسی
Government R&D subsidies and firm innovation performance: The moderating role of accounting information quality
صفحات مقاله فارسی
45
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
12.200 در سال 2021
شاخص H_index مجله
29 در سال 2022
شاخص SJR مجله
در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2444-569X
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13085
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - اقتصاد - حسابداری - کارآفرینی - تحقیق در عملیات - مدیریت مالی - توسعه اقتصادی و برنامه ریزی - حسابداری دولتی - حسابداری مالی - سیاست های تحقیق و توسعه - نوآوری تکنولوژی
مجله
Journal of Innovation & Knowledge
کلمات کلیدی
سیاست های نوآوری - یارانه تحقیق و توسعه -اطلاعات حسابداری - سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه - برونداد نوآوری - حق ثبت اختراع
کلمات کلیدی انگلیسی
Innovation policy - R&D subsidy - Accounting information - R&D Investment - Innovation output - Patent
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jik.2022.100176
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
بازبینی مطالعات انجام شده
متدها
نتیجه گیری
مباحثه و نتیجه گیری
ضمیمه الف: نحوه انتخاب شرکت های نمونه و توزیع نمونه ها
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
تاثیر یارانه های دولتی تحقیق و توسعه در بین شرکت های دریافت کننده یارانه، وابسته به مشخصه های مختلف یک شرکت، که به طور بالقوه می تواند شامل کیفیت اطلاعات حسابداری (AIQ) نیز باشد، متفاوت است. به درستی مشخص شده است که کیفیت بالای اطلاعات حسابداری به کاهش عدم تقارن اطلاعاتی میان سرمایه‌گذاران و شرکت ها کمک می کند و در نتیجه موجب بهبود بازده سرمایه گذاری خواهد شد. با این حال، همواره فهم درستی از نقش واقعی اطلاعات حسابداری شرکتی در اثربخشی تحقق یافته یارانه های دولتی تحقیق و توسعه وجود ندارد. از این رو، این مقاله تاثیرات اصلی یارانه دولتی تحقیق و توسعه از حیث میزان درونداد تحقیق و توسعه و میزان برونداد نوآوری شرکت ها و همچنین نقش مثبت تعدیل کننده کیفیت اطلاعات حسابداری مشترک در این میان را مورد بررسی قرار داده است. داده ها از ۱۵۶۱ شرکت نمونه که نام آن ها در لیست بازارهای سهام چین ثبت شده و بررسی۱۱۸۵۳ از مشاهدات سال- شرکت بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ جمع آوری شده است. دریافتیم که اثر تعدیل کننده کیفیت اطلاعات حسابداری از نظر اقتصادی قابل توجه می باشد، بدین ترتیب که در هر شرکتی کیفیت اطلاعات حسابداری (اقلام تهعدی اختیاری) بهبود یافته باشد، با یک انحراف استاندارد، اثر افزونگی برای سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه شرکت ها ۱۶ درصد و برای درونداد تحقیق و توسعه مشارکتی ۴ درصد افزایش می یابد. علاوه بر این، دریافتیم برای شرکت هایی که کیفیت اطلاعات حسابداری بیشتری دارند، یارانه ها بر برونداد تحقیق و توسعه شرکت ها (تعداد حق اختراع) تاثیر مثبت قوی تری دارند.
بازبینی مطالعات انجام شده
تاثیرات رایانه های تحقیق و توسعه
به طور عمومی این مسئله مورد پذیرش است که نوآوری یکی از نیروهای محرک در موفقیت و رشد اقتصادی بلند مدت شرکت ها می باشد. با این حال، به دلیل مشکلاتی نظیر عدم تقارن اطلاعاتی (هال، 2005) و دسترسی محدود به منابع مالی بیرونی (راجان و زینگالس، 2001) ممکن است سرمایه گذاری های کمتری در فعالیت های بخش تحقیق و توسعه صورت گیرد. بنابراین، برای ترغیب شرکت ها به انجام فعالیت های نوآورانه شرکتی، لازم است دولت ها از شرکت ها حمایت نماید تا خطر شکست بازار تقلیل گردد (هنگ و همکاران، 2016).
منطق اصلی خط مشی مد نظر ما رسیدگی به ناکارآمدی های بازار، علی الخصوص ناکارآمدی های بخش سرمایه گذاری است برای مثال می توان به ناکافی بودن بودجه شخصی برای فعالیت های بخش تحقیق و توسعه اشاره کرد (آروو، 1972)، و این رسیدگی ها به دلیل ماهیت و ذات تحقیق و توسعه سه موضوع عمده و مهم را دربر دارد (لینک و اسکات، 2013). نخست، ضمن فعالیت های بخش تحقیق و توسعه اثرات خارجی مثبتی وجود دارد، منظور از اثرات خارجی این است که مزایای تحقیق و توسعه یک شرکت می توانند به راحتی به رقبای آن شرکت منتقل شوند؛ (هسکل و وستلیک، 2018) در نتیجه شرکت سرمایه گذار نمی تواند به طور کامل بازده بالقوه سرمایه گذاری خود در بخش تحقیق و توسعه را ارزیابی کند. به همین دلیل سرمایه گذاری بازارها در بخش تحقیق و توسعه عموما کمتر از حد مطلوب اجتماعی خواهد بود. دوم، معمولا میان شرکت و تامین کنندگان بودجه عدم تقارن اطلاعاتی وجود دارد که می تواند منجر به بروز مشکلات اخلاقی و انتخاب های نامطلوب شود (باکر، 2013)، که این امر موانعی در مسیر دسترسی شرکت به بودجه مالی ایجاد می کند. سوم، فعالیت های بخش تحقیق و توسعه از نظر جنبه های فنی، استراتژیک و بازار تا سود حاصل از این فعالیت ذاتا با عدم قطعیت و امکان ریسک همراه است، که دشواری ها و هزینه های تامین مالی بخش خصوصی را افزایش می دهد (باکر، 2013). برای رسیدگی به این مسائل و مرتفع نمودن آن ها لازم است دولت ها از سرمایه گذاران خصوصی بخش تحقیق و توسعه حمایت به عمل آورند.

بدون دیدگاه