ترجمه مقاله تاثیر والدین و مدرسه بر ویژگی های شخصیت در میان نوجوانان - نشریه Frontiersin

ترجمه مقاله تاثیر والدین و مدرسه بر ویژگی های شخصیت در میان نوجوانان - نشریه Frontiersin
قیمت خرید این محصول
۶۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تاثیر والدین و مدرسه بر ویژگی های شخصیت در میان نوجوانان چینی
عنوان انگلیسی
Parental and School Influences on Character Attributes Among Chinese Adolescents
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
Frontiersin
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.418 در سال 2021
شاخص H_index مجله
48 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.850 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2296-2360
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13038
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی عمومی - روانشناسی تربیتی
مجله
Pediatrics
کلمات کلیدی
منش - تاثیر اجتماعی - دارایی های بوم شناختی - فرزندپروری - رشد جوانی
کلمات کلیدی انگلیسی
character - social influence - ecological assets - parenting - youth development
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.3389/fped.2022.817471
فهرست مطالب
مقدمه
مطالعه ی 1: یافته ها بر پایه ی دیدگاه دانش آموز
مطالعه ی 2: یافته ها بر پایه ی دیدگاه والدین
بحث کلی
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 20 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 8 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
اهداف: در حالی که گزاره های نظری فراوانی درباره ی تأثیرات والدین و مدرسه بر شکل گیری منش در میان نوجوانان وجود دارد، شواهد تجربی محدودی در این زمینه در دست است. برای پر کردن این خلأ پژوهشی، این مطالعه بررسی کرد که چگونه عوامل والدینی (برای نمونه، کنترل رفتاری، پشتیبانی، رابطه ی والدین-فرزند، و کنترل روان شناختی) و عوامل مدرسه ای (رابطه ی آموزگار-دانش آموز و رابطه ی دانش آموز-دانش آموز) بر خصوصیات منشی نوجوانان در حوزه های «خوش رفتاری»، «خودانضباطی و پیروی از قانون» و «فضیلت های سنتی چینی» از منظرهای فرزند و والدین تأثیر می گذارند.
روش ها: ما از داده های تحقیق پیمایشی گردآوری شده از 2472 نوجوان چینی (میانگین سنی 82/1±76/14 سال؛ 1271 دختر) و 412 پدر و مادر چینی (میانگین سنی 53/6±68/45 سال؛ 313 مادر) در هنگ کنگ استفاده کردیم.
نتایج: مدل سازی معادلات ساختاری اثرات مثبت معنی داری از عوامل والدینی مثبت و عوامل رابطه ای در مدرسه بر خصوصیات منشی کودکان آشکار کرد. با وجود این، کنترل روان شناختی به عنوان شاخص فرزندپروری منفی نقش یک پیش بینی کننده ی منفی از خصوصیات منشی نوجوانان را ایفا نکرد.
نتیجه گیری: این یافته ها بر تأثیر منحصر به فرد عوامل والدینی و مدرسه ای گوناگون بر رشد منش در میان نوجوانان چینی پرتو افکند. یافته ها همچنین دلالت بر اهمیت ترویج دارایی های بوم شناختی در خانواده و مدرسه از طریق آموزش والدین و آموزگار در آموزش کارامد منش دلالت دارد، که برای فرزندان و رشد سالم نوجوانان مهم و حیاتی است.
مطالعه ی 1: یافته ها بر پایه ی دیدگاه دانش آموز
روش ها
شرکت کنندگان و رویه ها
در سال 2017، پروژه ای با عنوان «ایجاد منش—مأموریتی مشترک برای آینده ای بهتر» در هنگ کنگ اجرا شد تا شکل گیری خصوصیات منشی و دیگر توانش های روان شناختی در میان دانش آموزان دبیرستانی را دریابد. این پروژه داده هایی را از دانش آموزان، آموزگاران و والدین از چند جنبه گردآوری کرد، مانند خصوصیات منشی نوجوانان، رفتارهای جامعه پسند، فرزندپروری، رابطه در مدرسه، و بهزیستی نوجوانی (37). طی گردآوری داده ها، همه ی شرکت-کنندگان در جریان اصول ناشناسی، محرمانگی، مشارکت داوطلبانه و کناره گیری آزادانه قرار گرفتند. این پروژه تأییدیه ی اخلاقی را از «زیرکمیته ی اخلاقیات آزمایش شوندگان انسانی» در دانشگاه مربوط به نویسندگان به دست آورد.
این مطالعه از داده های دانش آموزان بهره برد. تیم پژوهشی به طور تصادفی 20 دبیرستان محلی را برای مشارکت در پروژه برگزید. آنگاه هر مدرسه ی شرکت کننده به طور تصادفی یک یا چند کلاس از دانش آموزان را برگزید و آنان را برای تکمیل یک پرسشنامه ی دانش آموزی که خصوصیات منشی و دیگر متغیرها را می سنجید، دعوت کرد (38). رضایت کتبی از مدرسه ها، دانش آموزان برگزیده، و والدین شان پیش از گردآوری داده ها کسب شد. طی گردآوری داده ها، به دانش آموزان زمان کافی داده شد تا به پرسشنامه ها در محیط کلاس درس شان با حضور مسئول پژوهش پاسخ دهند.
مجموعاً 2474 دانش آموز پرسشنامه را تکمیل کردند. در میان این شرکت کنندگان دانش آموز، 1468 تن از پایه ی هفتم تا پایه ی نهم و 988 تن از پایه ی دهم تا دوازدهم بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان دانش آموز برابر با 76/14 سال بود (SD=1.82) و 1271 دختر در آن حضور داشتند. اکثریت شرکت کنندگان اظهار کردند که در خانواده ی کامل زندگی می کنند (n=1785، 2/72 درصد) و بدون نابرخورداری اقتصادی خانوادگی (n=1738، 3/70 درصد). بر اساس داده هایی در سطح منطقه در سال 2016، 8/17 درصد از خانواده های هنگ کنگی برخوردار از فرزند، خانواده های ناکاملی بودند (39) و 1/23 درصد از فرزندان در خانواده های کم درآمد زندگی می کردند (40). این ارقام دلالت بر آن دارد که نمونه ی کنونی با خصوصیات مرتبط در جمعیت عمومی قابل قیاس بود.

بدون دیدگاه