ترجمه مقاله تاثیر برنامه های مداخله خواب بر کیفیت خواب در حین توانبخشی قلبی - نشریه هینداوی

ترجمه مقاله تاثیر برنامه های مداخله خواب بر کیفیت خواب در حین توانبخشی قلبی - نشریه هینداوی
قیمت خرید این محصول
۶۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تاثیر برنامه های مداخله خواب در حین توانبخشی قلبی بر کیفیت خواب بیماران قلبی
عنوان انگلیسی
Effect of Sleep Intervention Programs during Cardiac Rehabilitation on the Sleep Quality of Heart Patients
صفحات مقاله فارسی
14
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
هینداوی - Hindawi
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شاخص H_index مجله
5 در سال 2021
شاخص SJR مجله
1.305 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
2090-3545
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12969
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
پزشکی - مغز و اعصاب - روانپزشکی - قلب و عروق
مجله
Sleep Disorders
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1155/2022/8269799
فهرست مطالب
1. مقدمه

2. روش شناسی

2. طراحی مطالعه

3. نتایج

4. بحث

5. نتیجه گیری

اختصارات

منابع

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 16 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 5 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
پیشینه (زمینه) و هدف: بیماران مبتلا به مشکلات قلبی- عروقی، اختلالات خواب را نیز تجربه می کنند. با توجه به اینکه استراحت و خواب کافی در رشد و ترمیم سلول های آسیب دیده نقش مهمی دارد، استفاده از مداخلات مناسب به منظور بهبود کیفیت خواب لازم به نظر می رسد. این مطالعه به بررسی اثر برنامه جامع مداخله خواب بر کیفیت خواب بیماران در طول دوره بازتوانی قلبی می پردازد. روش کار: این مطالعه از روش نیمه تجربی و با استفاده از طرح کنترل گروه نابرابر انجام شد و در برنامه بازتوانی قلبی 35 نفر در گروه آزمایش و 35 نفر در گروه کنترل مشارکت داشتند. برنامه بازتوانی قلبی شامل 12 هفته تمرینات ورزشی به صورت 3 جلسه در هفته، و 3 جلسه برنامه آموزشی هر یک به مدت 45 دقیقه، و 2 جلسه برنامه بهبود کیفیت خواب به صورت ویژه بود. داده ها با استفاده از پرسشنامه کیفیت خواب پیتسبورگ جمع آوری و با کمک روش های آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: بین دو گروه آزمایش و کنترل از نظر سن، جنس، وضعیت تاهل، مصرف سیگار با اندیکاسیون بازتوانی قلب رابطه معنا داری مشاهده نشد (P>0.05). نمره کیفیت خواب بیماران قبل از مداخله 1.58 ± 9.2 و بعد از مداخله 1.14 ± 4.40 ، و در گروه کنترل قبل از مداخله 2.56 ± 9.02 و بعد از مداخله 1.86 ± 7.47 بود. قبل از مداخله بین دو گروه تفاوت معنا داری وجود نداشت (P= 0.73)، در حالی که پس از مداخلات تفاوت معنا داری مشاهده شد (p=0.0001). ضمن اینکه نمرات کیفیت خواب بیماران در دو گروه کنترل و آزمایش بعد از انجام مداخلات تفاوت معنا داری را نشان داد (p=0.0001). نتیجه گیری: یافته ها نشان داد کیفیت خواب بیماران قلبی بعد از استفاده از برنامه مداخله خواب در طول مدت زمان برنامه بازتوانی قلبی، بهبود یافته است. به همین دلیل استفاده از برنامه بهبود خواب در برنامه مراقبتی بیماران قلبی به عنوان تکنیکی ساده، موثر و قابل اجرا پیشنهاد می شود. ضمن آن که بنظر می رسد توجه بیشتر به برنامه بهبود کیفیت خواب در بازتوانی قلبی ضروری است. ثبت کارآزمایی: این کارآزمایی در تاریخ 14 سپتامبر 2020 بر روی آدرس https://en.irct.ir4-2. شرکت کنندگان. نمونه های پژوهشی از بین بیماران مبتلا به مشکلات قلبی که از بیمارستان افشار شهر یزد در ایران ترخیص شده و به مرکز بازتوانی قلبی مراجعه کرده بودند، و با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و بر اساس معیار های ورود و خروج پژوهش انتخاب شدند. سپس جامعه آماری بر اساس امکان حضور و مشارکت آن ها در برنامه جامع بازتوانی قلبی، به صورت تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل قرار گرفتند.
معیارهای ورود به مطالعه عبارت بودند از: بیماران قلبی عروقی نیازمند بازتوانی قلبی، سنین 18 سال و بالاتر، آشنایی با زبان فارسی و درک آن، و رضایت افراد برای شرکت در مطالعه. معیارهای خروج از پژوهش نیز عبارت بودند از: وجود اختلال خواب نیازمند دارو قبل از شروع بازتوانی، سابقه مصرف داروی خواب آور به مدت بیش از 6 ماه، سابقه افسردگی و اضطراب طبق نظر روانشناس، وجود نقص شناختی (مشکلات بینایی یا شنوایی)، عدم مشارکت در بیش از یک جلسه، از دست دادن سطح هوشیاری در حین مداخله، تشدید وضعیت بالینی بیمار در طول اجرای برنامه بازتوانی قلبی، و انصراف از ادامه مشارکت در مطالعه.
5-2. مداخله. بیمارانی که در برنامه بازتوانی شرکت کردند به عنوان گروه آزمون در نظر گرفته شدند؛ و دسته ای از بیماران که علیرغم اینکه ضرورت بازتوانی به آن ها آموزش داده شده بود در برنامه شرکت نکرده یا برنامه را رها کردند در گروه کنترل قرار گرفتند. در هر دو گروه انتخاب نمونه ها تا رسیدن حجم نمونه به 35 ادامه یافت (تصویر 1). بعد از انتخاب بیماران و کسب رضایت آگاهانه از آنان به منظور شرکت در مطالعه، مشخصات دموگرافیک و کیفیت خواب (SQ) آن ها با استفاده از پرسشنامه کیفیت خواب پیتسبورگ (PSQI) تکمیل شد. پزشک بالینی بر اساس معاینه کامل و نتایج تست ورزش اولیه، در صورتی که بیمار با خود همراه داشت، و نیز با توجه به سایر عوامل دیگر نظیر سابقه جراحی قلبی، انفارکتوس میوکارد، سطوح خطر در بیمار، طول و سرعت ورزش با تردمیل و برنامه تمرین های ورزشی هر یک از بیماران عضو در گروه آزمایش (گروه مداخله) را جهت اجرا در برنامه بازتوانی قلبی آن ها، مشخص نمود. بر این اساس شدت تمرینات در جلسه های ابتدایی از 20 تا 40 % ضربان قلب ذخیره شروع و به تدریج به 60 % در جلسه های آخر افزایش یافت. /trial/50799 با شماره ثبت IRCT20140307016870N6 به ثبت رسیده است.

بدون دیدگاه