ترجمه مقاله شکستگی ریشه افقی در دندان های خلفی بدون ترومای دندانی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله شکستگی ریشه افقی در دندان های خلفی بدون ترومای دندانی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
شکستگی ریشه افقی در دندان های خلفی بدون ترومای دندانی: یک وضعیت بیمار با ویژگی های خاص
عنوان انگلیسی
Horizontal root fracture in posterior teeth without dental trauma: A diseased condition with special characteristics
صفحات مقاله فارسی
18
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.987 در سال 2021
شاخص H_index مجله
59 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.779 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0929-6646
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
12952
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
دندانپزشکی - دندانپزشکی ترمیمی - ریشه درمانی
مجله
Journal of the Formosan Medical Association
کلمات کلیدی
شکستگی افقی دندان - تشخیص - اتیولوژی (سبب شناسی) - ویژگی های بالینی - دندان های خلفی - درمان
کلمات کلیدی انگلیسی
Horizontal root fracture - Diagnosis - Etiology - Clinical features - Posterior teeth - Treatment
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jfma.2022.03.019
فهرست مطالب
مقدمه
جمعیت شناسی
پراکندگی دندان و ریشه
روش های تشخیصی
اتیولوژی (سبب شناسی) و عوامل مربوطه ی احتمالی
ویژگی های بالینی
مشخصات رادیوگرافیک
درمان شکستگی افقی ریشه در دندان های خلفی
نتیجه گیری
منابع

 

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
شکستگی های افقی ریشه (HRF) عمدتا در دندان های قدامی جوانان به دلیل آسیب وارده به دندان مشاهده شدند. با این حال، HRF در دندان های قدامی (PHRF) بدون ترومای دندان را نمی توان نادیده گرفت. اتیولوژی (سبب شناسی) و عوامل خطر PHRF نامعلوم و نامشخص بودند. دندان های آسیای کوچک پایینی و ریشه ی پالاتال دندان های آسیایی بزرگ (مولرهای) فک بالا به طور خاصی تحت تأثیر قرار گرفتند، درحالیکه مشخصات این ماهیت ناخوش و بیمار را نشان می دهند. شکستگی افقی ریشه دندان های خلفی (PHRF) عمدتا در مردم آسیایی گزارش شدند، ضمن اینکه تفاوت های نژادی ممکن را نشان می دهند. درحالیکه اکثر دندان های PHRF علائم و نشانه هایی را نشان دادند که از ضایعات اندودنتیک و پریودنتال تقلید می کنند، برخی از دندان های درگیر و آسیب دیده بدون علامت بودند. پاکت پریودنتال یا پاکت لثه ای، آماس بافت نرم، درد مزمن یا ناراحتی هنگام جویدن معمولا بیان شدند. تشخیص PHRF به معاینه ی بالینی کامل، عکس های رادیوگرافی یا جراحی اکتشافی وابسته بود. خونریزی درون کانالی و تأیید آپکس (نوک) یاب الکترونیکی در طول درمال اندودنتیک نیز برای تشخیص مناسب بودند. آتل بندی منعطف، درمان اندودنتیک/ پریودنتال یا قطع ریشه جزء استراتژی های درمان برای محافظت از دندان های شکسته بودند. هدف از این مرور روایتی خلاصه کردن جمعیت شناسی، پراکندگی دندان و ریشه، روش های تشخیصی، اتیولوژی (سبب شناسی) و عوامل مربوطه ی احتمالی، ویژگی های بالینی، مشخصات رادیوگرافی، و طرح های درمان PHRF بدون ترومای دندان است. می توان به درک و شناسایی بهتر این شکستگی خاص دست یافت. ابزارهای تشخیصی و مدیریت عملی برای راهنمایی های بالینی مناسب و مفید هستند.

پراکندگی دندان و ریشه
شکستگی افقی ریشه دندان های خلفی (PHRF) بدون ترومای دندانی در درجه اول در ریشه های پالاتال مولرهای (دندان های آسیای بزرگ) فک بالا رخ داد20،13-11، 5. یک مورد مشابه 12 بیمار با PHRF در دندان های ترمیم شده به صورت اندودنتیک را ارائه کرد. شکستگی ها در 8 مولر اول فک بالا، 1 مولر دوم فک بالا، 1 پرمولر اول فک پایین، و 4 پرمولر دوم فک پایین مشاهده شدند. هشت شکستگی مولرهای فک بالا در ریشه های پالاتال اتفاق افتاد و 1 مورد در ریشه ی دیستوباکال رؤیت شد13. مطالعه ی دیگر 28 PHRF بدون ترومای دندانی را جمع آوری کرد و نتیجه گیری کرد که اکثر دندان های درگیر مولرهای فک بالا بودند. مولرهای اول و دوم پیشگرایی مشابهی را نشان داده اند5.
چندین ایده مربوط به رخداد PHRF در مولرهای فک بالا پیشنهاد داده شدند. کلارکسون و همکاران (2015) بیان کردند که ساختار استخوان روی ریشه باکال دندان های خلفی فک بالا کاملا نازک است و حتی در بعضی قسمت ها سوراخ شده است. لذا، استخوان باکال فقط می تواند مقاومت کمی در برابر حرکت باکال دندان درگیر از خود نشان دهد. ضمنا، ریشه ی پالاتال اکثر نیروها را حفظ کرد و نهایتا توانست HRF را موجب شود14، به ویژه زمانی که دندان ها از نیروی اکلوزال ترومایی جانبی رنج می بردند. مورفولوژی ریشه ها یا وجود مفصل فکی گیجگاهی به صورت سایر عوامل مربوطه ی احتمالی شرح داده شدند. ضخامت ریشه در مولرهای فک پایین می توانند مقاومت نسبت به نیروهای شکستگی را ایجاد کنند و مفصل های فکی گیجگاهی می توانند تا حدودی به کشسانی سطح کمک کنند10. لذا، HRF بیشتر در دندان های خلفی در فک بالا مشاهده شد تا فک پایین. شکستگی افقی ریشه دندان خلفی در پرمولرهای پایینی دیگر ویژگی بالینی خاص را نشان داد. شاید به دلیل وجود تفاوت ها در شیب کاسپ و توزیع نیرو روی سطح تاج و طوق (سرویکال) ریشه بود. ترک خوردگی ها و VRFs معمولا در پرمولرهای بالایی دیده شدند درحالیکه HRFها بیشتر در پرمولرهای پایینی شناسایی شدند.


بدون دیدگاه