ترجمه مقاله والدین خشن و رفتار پرخاشگرانه کودکان - نشریه MDPI

ترجمه مقاله والدین خشن و رفتار پرخاشگرانه کودکان - نشریه MDPI
قیمت خرید این محصول
۶۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
والدین خشن و رفتار پرخاشگرانه کودکان: یک مدل میانجیگری تعدیل شده
عنوان انگلیسی
Harsh Parenting and Children’s Aggressive Behavior: A Moderated Mediation Model
صفحات مقاله فارسی
21
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
MDPI
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.536 در سال 2020
شاخص H_index مجله
138 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.814 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
1660-4601
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2020
کد محصول
12864
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی بالینی کودک و نوجوان - روانشناسی تربیتی
مجله
International Journal of Environmental Research and Public Health
کلمات کلیدی
فرزندپروری مستبدانه - رفتار پرخاشگرانه - باورهای هنجاری درباره پرخاشگری - خودکارامدی عاطفی تنظیمی - مدل یکپارچه فرایندهای عاطفی و شناخت
کلمات کلیدی انگلیسی
harsh parenting - aggressive behavior - normative beliefs about aggression - regulatory emotional self-efficacy - integrated model of emotion processes and cognition
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.3390/ijerph19042403
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- مواد و روش ها
3- نتایج
4- بحث
5- نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 27 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 9 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

فرزندپروری مستبدانه و تأثیر آن بر رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است، اما مطالعات اندکی به بررسی نقش فرایند عاطفی پرداخته اند. این مطالعه بر آن است تا رابطه ی میان فرزندپروری مستبدانه، رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان، باورهای هنجاری درباره ی پرخاشگری، و خوکارامدی عاطفی تنظیمی را در کنار سازوکار برهمنکش آن ها بررسی کند. نمونه ای شامل 235 دانش آموز سال های آخر دبستان در بیجینگ چین به عنوان شرکت کننده با استفاده از مقیاس فرزندپروری مستبدانه، مقیاس باورهای هنجاری درباره ی پرخاشگری، پرسشنامه ی پرخاشگری بوس-وارن، و مقیاس خودکارامدی عاطفی تنظیمی به کار گرفته شدند. نتایج دلالت بر آن داشت که: 1) فرزندپروری مستبدانه دارای تأثیر پیش بینی کننده ی مثبت معنی داری بر رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان پس از کنترل کردن جنسیت است؛ 2) باورهای هنجاری درباره ی پرخاشگری فرزندان نقش میانجی را میان فرزندپروری مستبدانه و رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان ایفا می کند؛ و 3) خودکارامدی عاطفی تنظیمی دارای تأثیرات تعدیل کننده هم بر مدل میانجی باورهای هنجاری درباره ی پرخاشگری فرزندان و هم در مدل پیش-بینی کننده ی مستقیم فرزندپروری مستبدانه بر رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان است. نتایج نه تنها برای درک رابطه ی میان فرزندپروری مستبدانه و رفتار پرخاشگرانه ی فرزندان از منظر یک مدل یکپارچه ی فرایندهای عاطفی و شناخت سودمند هستند، بلکه روش عملی تازه ای برای پیشگیری و مداخله در رفتار پیشگیرانه ی فرزندان در آینده فراهم می-آورد.

2- مواد و روش ها
2-1 شرکت کنندگان
یک روش نمونه گیری خوشه ای در این مطالعه استفاده شد، و 261 پرسشنامه برای دانش آموزانی در پایه های چهارم، پنجم و ششم در دبستانی در بیجینگ توزیع شد. روی هم رفته، 235 پرسشنامه (3/90 درصد) پس از غربالگری طبق معیارهای ورود به مطالعه ی زیر معتبر دانسته شدند: 1) شرکت کنندگان پرسشنامه ها را به طور کامل پر نکرده باشند، 2) پرسش درغ سنجی در پرسشنامه های شرکت کنندگان نادرست باشد، و 3) هم پدر و هم مادر شرکت کننده درگذشته باشند. این 235 دانشجو دربرگیرنده ی 126 پسر (6/53 درصد) و 109 دختر (4/46 درصد) بودند. نسبت دانش آموزان پایه ی چهارم، دانش آموزان پایه ی پنجم، و دانش آموزان پایه ی ششم در نمونه-ی کلی به ترتیب برابر با 0/34 درصد، 4/37 درصد و 5/28 درصد است.
2-2 مقیاس ها (یا سنجه ها)
2-2-1 فرزندپروری مستبدانه
مقیاس فرزندپروری مستبدانه که توسط میائو تیان و همکاران [35] بر پایه ی پژوهش وانگ انطباق داده شده بود، به کار گرفته شد [36]. این مقیاس دربرگیرنده ی 8 فقره یا آیتم ازجمله 4 آیتم یکسان برای پدر و مادر بود. فرزندان بر پایه ی یک مقیاس پنج نمره ای از 1 (به معنی هرگز) تا 5 (همیشه) پاسخ دادند. فرزندان بر اساس به یاد آوردن رفتارهای والدین خود امتیاز می دادند، و این نمره هر چه بالاتر باشد، ادراک فرزندان از فرزندپروری مستبدانه ی والدین خود بالاتر بود. ضریب آلفای کرونباخ این مقیاس در این مطالعه برابر با 844/0 است.


بدون دیدگاه