ترجمه مقاله کارآزمایی عملگرایانه یوگا درمانی به عنوان مکمل درمان شناختی رفتاری گروهی برای افسردگی و اضطراب - نشریه الزویر

ترجمه مقاله کارآزمایی عملگرایانه یوگا درمانی به عنوان مکمل درمان شناختی رفتاری گروهی برای افسردگی و اضطراب - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کارآزمایی ترجیحی عملگرایانه یوگا درمانی به عنوان مکمل درمان شناختی رفتاری گروهی در مقابل CBT گروهی به تنهایی برای افسردگی و اضطراب
عنوان انگلیسی
A pragmatic preference trial of therapeutic yoga as an adjunct to group cognitive behaviour therapy versus group CBT alone for depression and anxiety
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
6.163 در سال 2020
شاخص H_index مجله
205 در سال 2022
شاخص SJR مجله
1.791 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0165-0327
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12862
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی بالینی - روانشناسی شناخت
مجله
Journal of Affective Disorders
کلمات کلیدی
اضطراب - درمان شناختی رفتاری - کارازمایی بالینی - درمان های مکمل - افسردگی - اختلالات روانی - روانپزشکی – یوگا
کلمات کلیدی انگلیسی
Anxiety - Cognitive Behavioural therapy - Clinical trial - Complementary therapies - Depression - Mental disorders - Psychiatry - Yoga
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jad.2022.03.028
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش ها
3. نتایج
4. بحث
5.نتیجه گیری
منابع

 

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 20 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 8 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
زمینه و هدف: یوگا مکانیسم های متعددی دارد از جمله فعالیت بدنی، ایجاد فعالیت رفتاری و خودآگاهی ذهنی، که آن را به درمانی امیدبخش برای افسردگی و اضطراب تبدیل می کند. این مطالعه بدنبال پیامدهای مثبت مشتق از مداخلات CBT اقتباس شده، شیوه های مبتنی بر خودآگاهی ذهنی را دربر گرفته و اثرات برنامه یوگا درمانی را بعنوان یک مکمل برای CBT گروه-محور برای افسردگی یا اضطراب بررسی کرده است.
روش‌ها: این مطالعه، یک کارآزمایی ترجیحی عملگرا بوده و بزرگسالان مبتلا به افسردگی یا اضطراب در یک سرویس مراقبت‌های اولیه بهداشت روان منطقه‌ای (n = 59) را شامل می شود و CBT مربوط به گروه فرا تشخیصی (n = 27) را با CBT گروه فرا تشخیصی ترکیب شده با یک برنامه یوگا درمانی کمکی (n= 32) مقایسه کرده است. یک طرح بکارگیری ترجیحی، شرکت‌کنندگان واجد شرایط (35 = n) را برای خود انتخابی در برنامه کمکی مجاز می‌کند. مقیاس استرس اضطراب افسردگی-21 (DASS) در شروع کار، پس از مداخله و پس از پیگیری سه ماهه مورد ارزیابی قرار گرفت.
نتایج: CBT+یوگا برای CBT تنها، جایگزین قابل قبولی بود. کاهش های چشمگیری در نمرات DASS کلی و 3 خرده مقیاس DASS برای هر دو گروه مشاهده شد، با این حال CBT+یوگا، علائم افسردگی و اضطراب را پس از مداخله در مقایسه با CBT تنها بشکل چشمگیری پایین تر نشان داد. همچنین، CBT+یوگا در مقایسه با CBT تنها، کاهش مداوم علائم افسردگی در طول سه ماه و کاهش سریع‌تر در علائم افسردگی را نشان داد.
محدودیت‌ها: بدلیل حجم متوسط نمونه، این یافته‌ها باید مقدماتی در نظر گرفته شوند، از اینرو، یک کارآزمایی کنترل تصادفی و بسیار دقیق برای حمایت قطعی از ادغام یوگا با مراقبت‌های بهداشت روانی بمنظور افزایش مزایا و جذب CBT فرا تشخیصی برای افسردگی و اضطراب ضرورت پیدا می کند.
نتیجه‌گیری: در راستای تکمیل سایر تمرین‌های مبتنی بر ذهن آگاهی، یوگا درمانی بعنوان مکملی برای CBT فرا تشخیصی نوید بخش است.

2. روش ها
کارآزمایی از طریق ثبت کارآزمایی‌های بالینی استرالیا و نیوزلند (ANZCTR) (شناسه آزمایشی: ACTRN12620000601932) ثبت و پیرو بیانیه استانداردهای تلفیقی گزارش کارآزمایی‌ها (CONSORT) توضیح داده شد (شولز و همکاران، 2010).
2-1. شركت كنندگان
شرکت‌کنندگان از یک کلینیک بهداشت روان ابتدایی منطقه‌ای در شهر جیلانگ در استرالیا که ارائه کننده درمان روان‌شناختی شواهد-محور برای بزرگسالان می‌باشد، بکار گرفته شدند (59 نفر). مراجعان جدید و قدیمی که از طریق مصاحبه بالینی ساختاریافته برای DSM-5 (فرست و همکاران، 2016) دارای اختلال اضطراب یا افسردگی تشخیص داده شده و یا بر اساس معیارهای خدمات، برای درمان CBT گروهی فراتشخیصی مناسب تلقی شوند، واجد شرایط هستند. معیارهای خروج پیرو آن دسته معیارهای اتخاذ شده توسط خدمات برای درمان گروه-محور و راهنمای دستی درمان (مرکز مداخلات بالینی، 2021) هستند. همه شرکت‌کنندگان پس از شرح کامل مطالعه و تأیید این موضوع را که شرکت در مطالعه بر TAU آنها تأثیرگذار نخواهد بود دریافت کردند، رضایت کتبی آگاهانه ارائه دادند.

2-2. معیارهای پیامدها
معیار پیامد اولیه، معیار استرس اضطراب افسردگی - 21 (DASS-21) بود (لُویبوند و لویبوند، 1996). DASS-21 یک معیار خود-گزارشی و شامل یک نمره پریشانی کل و سه خرده مقیاس بوده که بمنظور ارزیابی حالات عاطفی مربوط به افسردگی، اضطراب و استرس طراحی شده است. هر خرده مقیاس، هفت آیتم که از صفر (اصلا درمورد من صدق نمی کند) تا سه (بسیار یا بیشتر اوقات بکار من می آید) نمره داده شده است را شامل می شود. مجموع نمرات برای هر خرده مقیاس با جمع هر آیتم و با نمرات از صفر تا 21 که نمرات بالاتر نشان دهنده علائم بیشتر است، محاسبه می شود. نمرات کلی پریشانی بوسیله جمع بستن خرده مقیاس‌ها محاسبه شده که نمرات آن از صفر تا 60 متغیر است. مقیاس کلی یک معیار معتبر در مراقبت بالینی بوده (Ng و همکاران، 2007) و سازگاری درونی (آلفای کرونباخ = 0.92) و پایایی باز-آزمون (r = 0.91) بالایی دارد (لُویبوند و لویبوند، 1996).


بدون دیدگاه