ترجمه مقاله اثربخشی درمان شناختی رفتاری برای افسردگی، اضطراب و استرس مادر در بارداری - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اثربخشی درمان شناختی رفتاری برای افسردگی، اضطراب و استرس مادر در بارداری - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثربخشی درمان شناختی رفتاری برای افسردگی، اضطراب و استرس مادر در دوران بارداری: مروری سیستماتیک و متاآنالیز کارآزمایی های تصادفی سازی و کنترل شده
عنوان انگلیسی
Effectiveness of cognitive behavioral therapy for perinatal maternal depression, anxiety and stress: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials
صفحات مقاله فارسی
42
صفحات مقاله انگلیسی
15
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
10.750 در سال 2020
شاخص H_index مجله
226 در سال 2022
شاخص SJR مجله
4.466 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0272-7358
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12805
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - پزشکی - روانپزشکی - روانشناسی بالینی
مجله
Clinical Psychology Review
کلمات کلیدی
رفتاردرمانی شناختی (CBT) - پیرازایشی - افسردگی - اضطراب - استرس - فراتحلیل
کلمات کلیدی انگلیسی
Cognitive behavioral therapy - Perinatal - Depression - Anxiety - Stress - Meta-analysis
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.cpr.2022.102129
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- روش ها
3- نتایج
4- بحث
5- نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 26 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 12 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

رفتادرمانی شناختی (CBT) به شکل گسترده ای در افسردگی پیش از زایمان یا پس از زایمان مورد مطالعه قرار گرفته است اما پژوهش های بسیار کم تری در زمینه ی اضطراب و استرس انجام گرفته است. این فراتحلیل بر آن است تا به طور گسترده ای اثربخشی CBT برای افسردگی، اضطراب و استرس پیرازایشی را در کوتاه مدت (از خط مبنا تا بلافاصله پس از از مداخله) و در بلندمدت (از خط مبنا تا پایان پیگیری درمان) ارزیابی کند. پنج پایگاه داده مورد جست وجو قرار گرفتند. ما 79 کارآزمایی کنترل شده ی تصادفی (RCT) و شبه RCT را که اثربخشی CBT در طی بارداری و سال نخست پس از زایمان را ارزیابی می کنند، در مطالعه گنجاندیم. پیامد اصلی، میانگین تغییر نمره در افسردگی، اضطراب و استرس بود. CBT محض و CBT با دیگر مداخله ها برای افسردگی مادری پیرازایشی در کوتاه مدت (SMD -0.69، 95% CI: -0.83, -0.55) و بلندمدت (SMD -0.59, 95% -0.75, -0.42) اثربخش بودند. CBT محض هم دارای اثربخشی کوتاه مدت و بلندمدت برای اضطراب پیرازایشی (کوتاه مدت: SMD -0.63, 95% CI -0.85, -0.42؛ بلندمدت: SMD -0.71, 95% CI -1.02, -0.39) و هم دارای اثربخشی کوتاه مدت برای استرس پیرازایشی (SMD -0.96, 95% CI -1.40, -0.52) بود. به طور کلی، CBT برای افسردگی، اضطراب و استرس مادری پیرازایشی اثربخش بود. CBT محض اثربخشی کوتاه مدت برای افسردگی، اضطراب و استرس پیرازایشی، و اثربخشی بلندمدت برای افسردگی و اضطراب بلندمدت را بروز داد. تحلیل های زیرگروه دلالت بر آن داشت که CBT محض برای طیف گسترده ای از شرایط و وجوه اثربخش بود.

2- روش ها
این فراتحلیل از فقره های گزارش دهی ترجیحی برای مرورهای نظام مند و راهنماهای فراتحلیل ها (PRISMA) پیروی کرده است (موهر، لیبراتی، تتزلاف و آلتمن، 2009) (بنگرید به بخش تکمیلی S1).
2-1 راهبرد جست وجو
پایگاه داده های الکترونیکی PubMed، Embase، CINAHL، PsycINFO و Cochrane Library از آغاز تا 20 آوریل 2020 و با استفاده از اصطلاحات تخصصی زیر مورد جست وجو قرار گرفتند: (پیش زایمانی یا مادری یا باردار یا بارداری یا پیش زایمانی یا پیش از زایش یا پیش زایشی یا پس زایشی یا پس از زایمان یا زایمانی یا زایشی) و (افسردگی یا اضطراب یا استرس یا سراسیمگی یا روان شناختی یا محرومیت یا خشونت همسر یا ضربه ی روحی) و (رفتار شناختی یا CBT). زبان مورد استفاده به انگلیسی محدود شد. یک جست وجوی به روزرسانی شده در 15 نوامبر 2021 با استفاده از همان راهبرد انجام شد. راهبرد جست وجوی مبسوط در بخش تکمیلی S2 ارائه شده است. افزون بر این، ما به طور دستی فهرست های منابع و مراجع مرورهای مرتبط را جست وجو کردیم.
2-2 معیارهای ورود و خروج از مطالعه
2-2-1 شرکت کنندگان
کارآزمایی ها در صورتی واجد شرایط برای ورود به مطالعه بودند که شامل زنانی بودند که 1) باردار بودند یا پس از زایمان قرار داشتند (یعنی ظرف 12 ماه پس از زایمان) و 2) دارای عوامل خطر برای افسردگی، اضطراب و یا استرس پیرازایشی در خط مبنا (یعنی پیشگیری انتخابی) بودند یا نشانه های افسردگی، اضطراب و یا استرس اولیه ای بروز می-دادند که معیارهای تشخیصی بالینی را برآورده نمی کردند یا در سطحی پایین تر از نقطه ی بُرش بودند که به منزله ی علائم مهمی در خط مبنا بودند (یعنی پیشگیری تجویزی) یا معیارهای تشخیص بالینی برای افسردگی، اضطراب و یا استرس را برآورده می کردند یا در نقطه ای بالاتر از نقطه ی برش بودند که به منزله ی علائم مهمی در خط مبنا (یعنی درمان) بود. هیچ محدودیتی بر شدت علائم در خط مبنا برای درمان تحمیل نشد.


بدون دیدگاه