ترجمه مقاله ترومبوآمبولی وریدی و COVID-19 - نشریه BMC

ترجمه مقاله ترومبوآمبولی وریدی و COVID-19 - نشریه BMC
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ترومبوآمبولی وریدی و COVID-19: گزارش موردی و بررسی ادبیات
عنوان انگلیسی
Venous thromboembolism and COVID-19: a case report and review of the literature
صفحات مقاله فارسی
8
صفحات مقاله انگلیسی
4
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
BMC
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
گزارش موردی (Case report)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
0.986 در سال 2022
شاخص H_index مجله
36 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.284 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
1752-1947
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q3 در سال 2022
کد محصول
12586
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد☓
ضمیمه
ندارد☓
بیس
نیست☓
پرسشنامه
ندارد☓
متغیر
ندارد☓
فرضیه
ندارد☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایشهای مرتبط با این مقاله
پزشکی - قلب و عروق - پزشکی ریه
مجله
Journal of Medical Case Reports
کلمات کلیدی
کووید 19 - ترومبوآمبولیسم وریدی - آمبولیسم وریدی - سارس- Cov-2
کلمات کلیدی انگلیسی
COVID-19 - Venous thromboembolism - Pulmonary embolism - Sars-CoV-2
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1186/s13256-020-02516-4
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
گزارش مورد
بحث
نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
     پیش زمینه: در حال حاضر اطلاعات کمی در دسترس است که بر شیوع ترومبوآمبولی وریدی در بیماران آلوده به کرونا ویروس تاکید کند. این گزارش موردی به همراه مرور متون تخصصی، مورد منحصر به فردی از کووید- 19 را معرفی می کند که از نظر بالینی برای مراقبان سلامت در زمان درمان بیمارانشان بسیار اهمیت دارد.
گزارش مورد: یک مرد سفید پوست 65 ساله بعد از اینکه اخیرا کووید 19 در همسرش تشخیص داده شده بود، با سابقه ی دو روز تنگی نفس به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کرد. او قبل از مراجعه به بیمارستان، در چند روز اخیر دچار اسهال شده بود و با خود درمانی مشکل را برطرف کرده بود. بر اساس تظاهرات بالینی بیمار و بررسی آزمایشگاهی افزایش دی دایمر تشخیص داده شد، یک آنژیوگرام توموگرافی کامپیوتری از قفسه ی سینه به دست آمد که آمبولی ریوی دو طرفه ی نسبتا بزرگی که توسط یک لخته به وجود آمده بود و انفارکتوس ریوی ناشی از لخته در لوب چپ ریه را نشان داد. سونوگرافی از اندام های تحتانی ترومبوز وریدی عمیق غیر مسدود کننده را در سیاهرگ فمورال چپ دیستال که به سوی سیاهرگ پشت زانویی می رود، نشان داد. علاوه بر این، زمانی که نتایج تست واکنش زنجیره پلیمراز کووید 19، مثبت اعلام شد، کووید 19 در بیمار تشخیص داده شد. بیمار در بخش کووید 19 بستری شد و به منظور مدیریت آمبولی ریوی دو طرفه و ترومبوز وریدی عمقی، هپارین معمولی به صورت وریدی به او تزریق شد. بعد از تزریق داروهای ضد انعقاد وضعیت بالینی بیمار به صورت قابل توجهی بهبود یافت و به مدت 3 روز در بیمارستان تحت نظر بود و بعد از دریافت انوکساپارین و هپارین از بیمارستان مرخص شد. تماس های تلفنی که در روز دهم و هفته ی چهارم بعد از ترخیص با بیمار گرفته شد نشان داد که بیمار به خوبی به داروهای ضد انعقاد پاسخ داده است و عود علائم ترومبوآمبولیسم وریدی و کووید 19 را نشان نمی داد.
نتیجه گیری: از آنجایی که ادامه ی علائم بیماری کووید 19 منجر به مرگ و میر قابل توجهی می شود، اطلاعات بیشتری به دست آمده است که بیماری زایی پیچیده ی این ویروس را نشان می دهد. در ضمن، ظهور ترومبوآمبولیسم وریدی در بیماران مبتلا به کووید 19 هنوز هم به عنوان یک یافته ی غیر معمول باقی مانده است. برای مراقبان سلامت ضروری است که به فکر این ارتباط منحصر به فرد باشند تا بتوانند ارزیابی های تشخیصی لازم را انجام داده و روش درمانی مناسب را در اختیار بیماران قرار دهند.

 

بحث
پاندمی کووید 19 در دسامبر 2019 شروع شد و جمعی از بیماران با پنومونی با منشا ناشناخته که به بازار عمده فروشی غذاهای دریایی در ووهان چین مربوط بود؛ به بیمارستان ها مراجعه کردند. علت مراجعه ی این بیماران، یک نوع کروناویروس جدید بود که بعدا سندروم حاد تنفسی کرونا ویروس-2 (SARS-CoV-2) را ایجاد کرد و بیماری که این ویروس ایجاد می کند بیماری کرونا ویروس 2019 (کووید-19) نامیده شد. کروناویروس ها گروه بزرگی از ویروس های پوشش دار حاوی ریبونوکلئیک اسید (RNA) هستند که در میان حیواناتی همچون خوک ها، خفاش ها، شترها و گربه ها پراکنده اند. زمانی که انسان ها به این ویروس ها آلوده می-شوند؛ این ویروس ها معمولا بیماری های خفیف تا متوسطی را در سیستم تنفسی فوقانی ایجاد می‌کنند. تا کنون به این موضوع پی برده شده است که سه مورد از این کروناویروس ها، کرونا ویروس سندروم تنفسی حاد شدید (SARS)، کروناویروس سندروم تنفسی خاورمیانه (MERS) و SARS-CoV-2 بیماری های شدید و اغلب کشنده ای را در انسان ها ایجاد می کنند.

 

در حال حاضر با وجود اینکه شواهد جدید محدودی وجود دارد؛ اما این شواهد نشان می دهند که ترومبوآمبولیسم وریدی (VTE) به عنوان یکی از عوارض کووید- 19 ظاهر می شود. مکانیسم دقیق تشکیل لخته می تواند متغیر باشد؛ اما اصل مسلم این است که کووید- 19 می تواند موجب افزایش پاسخ التهابی، هیپوکسی، بی حرکت شدن و انعقاد منتشره درون رگی (DIC) شود؛ تمامی این عوارض می توانند فرد را مستعد ابتلا به بیماری ترومبوآمبولیک شریانی و وریدی کنند.


بدون دیدگاه