ترجمه مقاله رفتار پی های نواری در شیب شنی تقویت شده و تقویت نشده - نشریه ASCE

ترجمه مقاله رفتار پی های نواری در شیب شنی تقویت شده و تقویت نشده - نشریه ASCE
قیمت خرید این محصول
۲۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رفتار پی های نواری در شیب شنی تقویت شده و تقویت نشده
عنوان انگلیسی
Behavior of Strip Footings on Reinforced and Unreinforced Sand Slope
صفحات مقاله فارسی
11
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2008
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
ASCE
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع نگارش
فصل کتاب (Book chapter)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
کد محصول
12558
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه و درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران - خاک و پی - سازه - مدیریت ساخت
مجله
GeoCongress
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1061/40971(310)3
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
مدل آزمایشگاهی
نتایج و بحث
مقایسه میان مقادیر ظرفیت باربری آزمایشگاهی و تئوریک
اثرات مقیاس
نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
مسئله ظرفیت باربری پی‌های نواری بر روی شیروانی ماسه‌ای موجب جلب‌توجه بسیاری از محققان شده است. برخی از تحقیقات به بررسی بهبود روش‌های محاسبات ظرفیت باربری پرداخته و تحقیقات دیگر در پی بهبود پایداری شیروانی نگه‌دارنده پی بوده‌اند. جهت بررسی این مسئله، آزمایش‌های بارگذاری صفحه‌ای بر روی یک مدل پی نواری با ابعاد معادل با 50mm انجام‌شده‌اند. اثرات وزن مخصوص نسبی ماسه، محصورشدگی عناصر تقویتی و فاصله لبه‌ای شالوده، موردمطالعه قرارگرفته‌اند. این تحقیق نشان می‌دهد که بهبود ظرفیت باربری یک پی نواری واقع بر شیروانی ماسه‌ای مسلح بستگی به عمق لایه مسلح شده، وزن مخصوص نسبی ماسه و فاصله لبه‌ای از پی دارد. مقایسه میان نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌ها بر روی شیروانی ماسه‌ای مسلح نشده و مقادیر محاسبه‌شده حاصل از راه‌حل‌های فرم بسته منتشرشده، انجام‌شده است. همچنین، ضرایب ظرفیت باربری (N_γq) پی‌های نواری بر روی شیروانی ماسه‌ای مسلح، محاسبه‌شده‌اند.

 

مدل آزمایشگاهی
مخزن خاک که شامل ماسه و مدل پی است، به شکل متوازی الاضلاع و ابعاد 2.0 متر در 6 متر و 0.62 ارتفاع است. یکی از دیواره های گوشه مخزن خاک از شیشه شفاف جهت مشاهده مدل های پی در طی انجام آزمایش ساخته شده است. دیوار های دیگر این مخز خاک از ورق های فولادی ساخته شده اند. جهت حداقل کردن اصطکاک در امتداد دیواره ها، ورق های میلار به صورت پوشش برای این دیواره ها مورد استفاده قرار گرفته اند. یک مدل پی نواری از یک ورق فولادی ساخته شده و همراه با یک شکاف در مرکز وجه فوقانی جهت قرارگیری توپ باربر قرار گرفته است. پی به طول 580mm، عرض (B) 50mm و ضخامت 15mm است.

 

یک ماده تقویت کننده ژئوتکستایل غیر پشمی در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است. ژئوتکستایل به ضخامت 3.5mm تحت فشار 2 Kn/m^2 (ASTM D-5199)، وزن الیاف 350 g/m^2 (ASTM D-5261)، نفوذ پذیری 0.25 cm/s (ASTM D-4491) و ضریب انتقال 200 L/M/H تحت فشار 2 Kn/m^2 است. ماسه به صورت دارای اندازه متوسط تا درشت بوده است. قطر موثر ماسه به میزان 0.14mm بوده است در حالی که ضریب یکنواختی آن 4.55 است. چگالی ویژه ذرات ماسه 2.64، حداقل وزن واحد خشک ماسه 16.70 (ASTM D-4254) و حداکثر وزن خشک واحد ماسه 18.74 KN/m^3 (ASTM D-4253) است. درصد رطوبت بهینه 10% (ASTM D-698) است. ماسه در داخل مخزن در چگالی های نسبی مختلف با ریختن وزن طراحی شده ماسه در حجم مشخصی از مخزن شکل گرفته است. پی بر روی سطح فوقانی خاک شکل گرفته به نحوی قرار گرفته است که طول پی در برگیرنده عرض کل مخزن باشد. بار به صورت تدریجی با استفاده از ماشین بارگذاری به وسیله حلقه اندازه گیری کالیبره شده، اعمال شدهاست. هر نوبت افزایش بار به صورت ثابت تا زمانی که نرخ نشست پی به میزان کمتر از 0.002 mm/min برای سه قرائت پی در پی برسد، نگه داشته شده است. نشست پی ها با استفاده از دو گیج عددی با دقت 0.01mm اندازه گیری شده اند. پس از تکمیل هر آزمایش، خاک به صورت دقیق از مخزن برداشته شده و ژئوتکستایل به صورت چشمی در هر نوبت از گسیختگی مورد بررسی قرار گرفته است. باید توجه داشت که عرض و عمق مخزن خاک شش برابر بزرگتر از عرض پی است، بنابراین اثرات مرز مخزن بر روی نتایج آزمایش حائز اهمیت نبودند. جهت کسب جزئیات بیشتر در مورد شکل گیری ماشه و فرآیند بارگذاری، به تحقیق اومر (2006) مراجعه کنید.


بدون دیدگاه