ترجمه مقاله طراحی بهینه ریزشبکه های مبنی برCHP : بهینه سازی چندهدفه - نشریه الزویر

ترجمه مقاله طراحی بهینه ریزشبکه های مبنی برCHP : بهینه سازی چندهدفه - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
طراحی بهینه ریزشبکه های مبنی بر CHP: بهینه سازی چندهدفه و ارزیابی چرخه عمر
عنوان انگلیسی
Optimal design of CHP-based microgrids: Multiobjective optimisation and life cycle assessment
صفحات مقاله فارسی
35
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2015
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
8.511 در سال 2021
شاخص H_index مجله
212 در سال 2022
شاخص SJR مجله
2.041 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0360-5442
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
12506
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی انرژی - سیستم های انرژی - فناوری انرژی - انرژی و محیط زیست
مجله
Energy
کلمات کلیدی
شبکه های کوچک - ارزیابی طول عمر - بهینه سازی چند منظوره - روش محدودیت ε - مجموع وزن دهی شده
کلمات کلیدی انگلیسی
Microgrids - Life cycle assessment - Multi-objective optimisation - ε-constraint method - Weighted sum
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.energy.2015.03.036
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. ارزیابی چرخه زندگی شبکه های کوچک
3. توصیف مساله
4. مدل بهینه سازی
5. مطالعه موردی
6. نتایج محاسباتی
7. نتیجه گیری ها
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
به عنوان جایگزینی برای سیستم های فعلی تولید انرژی، شبکه های کوچک برای ارائه انرژی محلی با هزینه های کمتر انرژی و انتشار گاز با به کارگیری منابع توزیع شده انرژی (DER) پذیرفته می شوند. اخیراً چندین فناوری مرکب از حرارت و توان برای به کار گیری در مقیاس داخلی توسعه داده شده اند. طراحی بهینه DERها در شبکه های کوچک مبتنی بر CHP نقش مهمی در ترویج نفوذ سیستم های شبکه کوچک ایفا می کنند. طراحی بهینه شبکه های کوچک در واحد های CHP در این کار با ادغام پایداری زیست محیطی و اقتصادی در یک مدل بهینه سازی چند منظور مورد بررسی قرار می گیرد به طوری که نتایج حاصل از ارزیابی طول عمر شبکه های کوچم بررسی شده را ادغام می کند. این نتایج نشان می دهد که به کارگیری چندین فناوری CHP دارای هزینه کمتر همراه با صرفه جویی زیست محیطی در مقایسه با موردی است که تنها یک فناوری در هر سایت راه اندازی می شود که شبکه های کوچک به روش بسیار موثرتری کار می کند هنگامی که چندین فناوری به کار گرفته می شوند. به طور کلی، سلول های سوختی غضای تبادل پروتون (PEM) به عنوان فناوری پایه CHP برای بیشتر راهکارها انتخاب می شوند که تاثیرات زیست محیطی کمتری با هزینه کم را ارائه می کند. با این حال، موتورهای احتراق داخلی (ICE) و موتورهای استریلینگ (SE) ترجیح داده می شوند اگر تقاضای دما زیاد باشد.

 

ارزیابی چرخه زندگی شبکه های کوچک
در روش LCA، یک فرآیند چند عملکردی به عنوان فعالیتی تعریف می شود که بیش از یک کارکرد را انجام می دهد که نمونه آن فناوری های CHP کوچک است که می توانند برق و حرارت را به صورت همزمان تولید کنند. سپس یافتن یک اساس منطقی برای اختصاص بارهای زیست محیطی بین کارکردها یا محصولات الزامی است. استانداردهای ISO توصیه می کنند که مزیت های زیست محیطی منابع کشف شده می بایست با توسعه مرزهای سیستم در نظر گرفته شوند تا بار تولید متداول را در بر بگیرند و مقایسه کنند که به عنوان روشی با نام توسعه سیستم شناخته می شود [48]. روشی یکسانی نیز برای برچسب زمنی محصول توصیه می شود که ثابت شده است مواد یا انرژی واقعی استفاده شده را بازیابی می کند [49]. این روش در اینجا به کار گرفته می شود. با پیروی از روش کار Clift و همکاران [33]، یک تمایز عملیاتی بین پس زمینه و پیش زمینه در این مطالعه انجام می شود که اولی را به عنوان مجموعه ای از فرآیندها در نظر می گیرند که انتخاب یا نحوه کار آن ها به طور مستقیم تحت تاثیر تصمیمات گرفته شده درباره مطالعه قرار می گیرد و دومی را به عنوان فرآیندهای دیگری در نظر می گیرد که با پس زمینه به طور معمول با اعمال یا دریافت موارد یا انرژی در تعامل است.

 

هدف این LCA تخمین تاثیرات زیست محیطی چهار سیستم مختلف CHP همراه با یک بویلر اضافی و یک ذخیره کننده انرژی حرارتی است که در یک شبکه تولید توزیع شده کار می کنند. فناوری های مورد بررسی قرار گرفته عبارتند از: سلول سوختی پوسته تبادل پروتون (PEM) و موتور احتراق داخلی (ICE). دسته های تاثیر تحلیل شده در این مطالعه شامل توان بالقوه گرمایش جهانی (GWP) است که شاخصی از اثر گلخانه ای است و هچنین پتانسیل اسیدی شدن (AP) است که شاخصی از باران اسیدی و رسوب است [50].

 

مرز سیستم در شکل 2 نشان داده شده است. هر دو مرحله تولید و استفاده در این مطالعه در نظر گرفته شده است. یک سناریو مرجع برای تامین برق از شبکه و حرارت از بویلر چگالنده توسط گاز طبیعی در پیشینه برای مقایسه با شبکه در نظر گرفته شده است. با پیروی از روش کار Clift و همکاران [33] برای مدیریت یکپارچه زباله، تمایز عملی بین پیشینه و پس زمینه در این مطالعه انجام می شود که اولی را به عنوان مجموعه ای از فرآیندهایی در نظر می گیرد که انتخاب یا نحوه عملکرد به طور مستقیم تحت تاثیر تصمیمات مبتنی بر مطالعه قرار می گیرد و دومی را به عنوان تمامی فرآیندهای دیگر در نظر می گیرد که با پس زمینه در تعامل است و به طور معمول موارد یا انرژی را تامین یا دریافت می کند. تعریف واحد عملیاتی یک گام کلیدی در هر مطالعه LCA است. جریان های ورودی یا خروجی به عنوان واحد عملیاتی براساس هدف مطالعه و مرز سیستم قابل انتخاب است [50]. واحد عملیاتی مورد استفاده در این مطالعه یک MJ از گاز طبیعی به عنوان ورودی به سیستم CHP کوچک است. انتخاب این واحد عملیاتی از معرفی اختصاص دو محصول یعنی برق و حرارت اجتناب می کند. علاوه بر این، توسعه سیستم در این مطالعه مطابق با استاندارد ISO 14040 به کار گرفته می شود [34].


بدون دیدگاه