ترجمه مقاله تامل بر توسعه تئوری در مدیریت زنجیره تامین پایدار - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تامل بر توسعه تئوری در مدیریت زنجیره تامین پایدار - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تامل بر توسعه تئوری در مدیریت زنجیره تامین پایدار
عنوان انگلیسی
Reflecting on theory development in sustainable supply chain management
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شناسه ISSN مجله
2772-3909
کد محصول
12504
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی صنایع - لجستیک و زنجیره تامین
مجله
Cleaner Logistics and Supply Chain
کلمات کلیدی
پایداری مدیریت زنجیره تامین - توسعه مفهومی - مدیریت تامین - مدیریت ریسک و عملکرد
کلمات کلیدی انگلیسی
Supply chain management - Sustainability - Conceptual development - Supplier management - Risk and performance management
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.clscn.2021.100016
فهرست مطالب
خلاصه
1- مقدمه
2-شناسایی مفهوم اصلی
3. بررسی ویژگیهای پایه
4. چگونه در SSCM حرکت نماییم؟
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
خلاصه
مدیریت زنجیره تامین پایدار (SSCM) در طی20 سال گذشته به عنوان یک موضوع خاص مطرح شده بود که بعدها به عنوان یک موضوع اصلی مطرح گشت. این مقاله برخی از پیشرفتهای مفهومی به دست آمده توسط سازمانها و افراد موثر در این پیشرفتها را در مقاله نوشته شده توسط Seuring and Muller بررسی می نماید(2008). ما از این چارچوب و ایده اصلی جهت بررسی وضعیت کنونی تئوری توسعه در SSCM استفاده می نماییم. ما بر روی نیازهای هر یک از بلوکها در چارچوب اولیه تمرکز خواهیم نمود. برخی بلوکها از قبیل مشوقها و موانع ، به طور کامل بررسی شده اند، اما مشکل مدیریت سهامداران یا توسعه فراهم کنندگان نیازمند بررسی بیشتر می باشد. جنبه های ریسک و عملکرد به علت وجود برخی الزامات مهم، همچنان به عنوان بحث روز باقی مانده است. این موضوع با هدف قرار دادن نیازهای آینده ، تشکیل دهنده دومین قسمت عمده مقاله خواهد بود. ارتباط بین توسعه پایدار و تغییرات دیجیتال یکی از موارد اصلی ایجاد تغییرات در SSCM می باشد. در مورد اثرات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی ، در این زمینه تحقیقات بیشتری باید انجام شود. تحقیق در مورد محتوای ایده ها و ترتیبات اتخاذ شده برای تلاشهای آینده، دلیل انجام این تحقیق بود اما عدم یک تحلیل جامع یکی از محدودیتهای این تحقیق می باشد.
2-شناسایی مفهوم اصلی
Seuring and Muller (2008) مقاله خود را به سه قسمت تقسیم نموده اند که می تواند برای تحلیل میدانی به کار رود (Seuring et al.,2019). بنابراین، چارچوب مفهومی اولیه به طور خلاصه بیان و برخی ساختارها شناسایی خواهند شد که باعث شکل گیری بخش بعدی خواهند شد. این روش به علت تمرکز بر روی یک موضوع جهت عملیاتی سازی چارچوب مورد استفاده، امری چالشی است. این روش می تواند ریسک عدم بررسی انحراف مسیر تحقیق را به همراه داشته باشد، که در انتهای این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در ادامه عناصر مفهومی تکی تحقیق شناسایی شده در برابر منطق مورد بررسی در بخش بعدی گروه بندی خواهند شد که در شکل 1 نشان داده شده است. این امر امکان ایجاد حالت منطقیتری به بحثها خواهد داد.
1. محرکهای SSCM
نقطه شروع مرکزی برای شرکتهای مرتبط با SSCM در مواردی دیده می شود که سهامداران این شرکتها بر روی شرکتهای مادر فشار آورده و باعث ایجاد مشوقهایی خارج از عوامل مرتبط با شرکت می شوند. دو خط اصلی توسعه تئوریک به شرح ذیل هستند 1) مدیریت سهامداران و 2) مشوقها و مشکلات که باعث ایجاد موانع و محرکهای داخلی می شوند.
2. مدیریت ریسک و عملکردتامین کننده
این بخش از چارچوب به ارتباط شرکتهای مادر و تامین کنندگان چند لایه آنها (3) و عملکردهای مدیریتی مرتبط می پردازد. مسیر اصلی استدلال بر مدیریت تامین و فرایندهای مرتبط با تمرکز بر روی انتخاب و ارزیابی تامین کننده (4) استوار می باشد. نتایج در مدیریت ریسک (7) و مدیریت عملکرد (8) و زنجیره تامین تقسیم شده است و بنابراین تمرکز بر روی نتایج قابل دسترس می باشد.

بدون دیدگاه