ترجمه مقاله برندینگ حاکمیت شرکتی خوب: تقویت ادراک سرمایه گذاران و ارزش ویژه برند

ترجمه مقاله برندینگ حاکمیت شرکتی خوب: تقویت ادراک سرمایه گذاران و ارزش ویژه برند
قیمت خرید این محصول
۳۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
برندینگ حاکمیت شرکتی خوب: راهی جهت تقویت ادراک سرمایه گذاران و ارزش ویژه برند
عنوان انگلیسی
Branding Good Corporate Governance: A Pathway to Strengthen Investors’ Perception and Brand Equity
صفحات مقاله فارسی
16
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2019
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
کد محصول
12416
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مدیریت بازرگانی - بازاریابی - مدیریت کسب و کار
مجله
International Journal of Economics and Management Engineering
کلمات کلیدی
ارزش ویژه برند، اولویت سرمایه گذاران، حاکمیت شرکتی مناسب، محیط کسب و کار پایدار
کلمات کلیدی انگلیسی
Brand equity - investors’ preference - good corporate governance - sustainable business environment
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.5281/zenodo.3298821
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. اهداف تحقیق
3. سوالات تحقیق
4. متدلوژی
5. مرور متون پژوهشی
6. اهمیت انتقال حاکمیت شرکتی خوب
7. چارچوب مفهومی
8. داده‌ها و یافته‌ها
9. نتیجه‌گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

با توجه رسوایی‌های مالی در سطح جهان و عدم اعتماد به روندهای شرکتی، حاکمیت شرکتی تبدیل به مساله مهمی هم در کسب و کارها و هم در جهان آکادمیک شده است. شکی نیست که برای کسب رونق و رشد در بازار، شرکت‌ها باید با انجام مداوم تعهدات خود، اعتماد ذینفعان خود را به دست بیاورند. بنابراین، مدیران شرکت‌ها، اهمیت روابط صادقانه با ذینفعان مربوطه خود را به منظور افزایش اعتماد آن‌ها درک می‌کنند. نویسندگان این مقاله استدلال می‌کنند که اجرای حاکمیت شرکتی مناسب در این بازارِ به شدت رقابتی کافی نیست؛ رهبران شرکت‌ها به منظور جذاب‌تر ساختن شرکت خود برای سرمایه‌گذاران، نیاز به بازاریابی روندهای مناسب حاکمیت شرکتی دارند. این مقاله همچنین ادعا می‌کند که قدرت حاکمیت شرکتی به کلی بر میزان انتقال ساده، موثر و بی‌وقفه آن به ذینفعان شرکت بستگی دارند. بنابراین، هدف اصلی این مطالعه، بررسی اهمیت برندسازی حاکمیت شرکتی مناسب به منظور افزایش ارزش ویژه برند شرکت، جذب سرمایه‌گذاران، و کسب سهم بازار است. پرسشنامه ساختاریافته‌ای متشکل از سه بخش و مجموعا ۳۴ سوال تهیه شده و توسط نویسندگان در میان پاسخ دهندگانِ ساکن بنگلادش که دارای پیش‌زمینه آکادمیک و شرکتی هستند به منظور بررسی تاثیر بالقوه برندسازی حاکمیت شرکتی مناسب در بازار، مورد نظرسنجی قرار گرفت. مقادیر بالای میانگین برای سوالات فردی و بخش کلی نشان می‌دهند که انتقال و برندسازی حاکمیت شرکتی مناسب برای ذینفعان نه تنها اعتماد سرمایه‌گذاران را تقویت می‌کند بلکه همچنین ارزش ویژه برند شرکت را افزایش می‌دهد و به موجب آن، محیط کسب و کار سودآور و پایداری را حاصل می‌کند.

 

مرور متون پژوهشی
چه حاکمیت شرکتی مناسب است؟
سازمان مشارکت و توسعه اقتصادی (OECD)، حاکمیت شرکتی را به عنوان فرایندهای مناسب مورد نیاز برای مدیریت و کنترل مناسب شرکت در نظر گرفته است.این اغلب شامل حل تعارضات منافع بین ذینفعان مختلف و تضمین مدیریت مناسب سازمان است، بدین معنا که فرایندها، روال‌ّا و خط‌مشی‌ها طبق اصول شفافیت و پاسخگویی اجرا می‌شوند. مرجع [۳۴]، حاکمیت شرکتی را به عنوان «سیستمی از کنترل‌ها و تعادل‌ها، هم داخلی و هم خارجی، که تضمین می‌کنند شرکت‌ها پاسخگویی خود را نسبت به همه ذینفعان اجرا کرده و به روشی از لحاظ اجتماعی مسئولیت‌پذیرانه عمل می‌کنند» تعریف می‌کند.

 

هنر رهبری و حاکمیت یک سازمان توسط متعادل ساختن نیازهای ذینفعان مختلف، به عنوان حاکمیت شرکتی مناسب شناخته می‌شود. به عبارت دیگر، حاکمیت شرکتی مناسب شاملِ یافتن روش‌هایی برای تنظیم روابط ذینفعان و دستیابی به اهداف سازمانی، با متعادل ساختن سود، افراد و سیستم است. در حالی که قوانین و مقررات، چارچوب‌های معناداری را برای رخداد این تنظیم تحویل می‌دهند، ارتباطات موثر به اجرای این روابط کمک می‌کنند. بنابراین، به نظر می‌رسد که انتقال حاکمیت شرکتی مناسب، ادراکات واضح در مورد وجود فرایند تصمیم‌گیری شرکتی مناسب در شرکت را تسهیل می‌کند [۲۱]. این مقاله استدلال می‌کند که برندسازی حاکمیت شرکتی مناسب نه تنها روابط شرکت با عموم بلکه همچنین با ذینفعان نزدیک آن را تقویت می‌کند.

 

حاکمیت شرکتی و ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند را می‌توان با ایجاد مدیریت قوی برند با حاکمیت شرکتی کارامد تقویت کرد [۳۰]. مطالعه‌ای از ۲۰ برند برتر در هند، همبستگی معناداری را بین افشاگری حاکمیت شرکتی کلی و ارزش ویژه برند برای سال ۲۰۱۶ کشف می‌کند، که از میان این برندها قدرت کمیته‌های برند، بالاترین امتیاز را کسب کرد [۳۰]. شرکت‌های با افشاگری‌های حاکمیت شرکتی به افزایش شهرت خوب شرکت در بازار کمک می‌کنند که این نیز به نوبه خود منجر به افزایش ارزش ویژه کلی برند می‌شود.


بدون دیدگاه