ترجمه مقاله اثر ریسک زنجیره تامین بر عملکرد مالی شرکت ها - نشریه امرالد

ترجمه مقاله اثر ریسک زنجیره تامین بر عملکرد مالی شرکت ها - نشریه امرالد
قیمت خرید این محصول
۴۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثر ریسک زنجیره تامین بر عملکرد مالی شرکت ها
عنوان انگلیسی
Supply chain risk’s impact on corporate financial performance
صفحات مقاله فارسی
32
صفحات مقاله انگلیسی
20
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
8.687 در سال 2020
شاخص H_index مجله
146 در سال 2022
شاخص SJR مجله
2.291 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0144-3577
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12411
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مهندسی صنایع - لجستیک و زنجیره تامین - مدیریت کسب و کار - مدیریت عملکرد
کلمات کلیدی
ریسک و عملکرد - عملکرد مالی - اندازه گیری ریسک - ریسک زنجیره تامینریسک و عملکرد - عملکرد مالی - اندازه گیری ریسک - ریسک زنجیره تامین
کلمات کلیدی انگلیسی
Risk and performance - Financial performance - Risk measurement - Supply chain risk
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1108/IJOPM-02-2016-0060
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. پیشینه تحقیق
3. فرضیات تحقیق
4. روش تحقیق
5. نتایج تحقیق
6. بحث
7. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

     هدف- محققان از مدتها پیش به دنبال این بودند که بفهمند چگونه ریسکهای زنجیره تأمین (SC) بر عملکرد شرکت تأثیر می‌گذارد. با این وجود، نمی‌توانند در بررسیهای نظری و تجربی خود کاملاً ادعا کنند که چگونه ریسکهای زنجیره تأمین (SC)  بر عملکرد مالی شرکت تأثیر می‌گذارد. هدف از این مقاله این است که ارتباط بین ریسکهای زنجیره تأمین (SC)  و عملکرد مالی شرکت را بررسی کند.

طراحی / روش / رویکرد- نویسنده با استفاده از داده‌های نظرسنجی و صورتهای مالی، چگونگی اثرگذاری ریسکهای زنجیره تأمین (SC)   بر عملکرد مالی شرکت را از منظر عملکرد مالی نهایی (MFP) بررسی می‌کند.

یافته‌ها- یافته‌های به دست آمده در مورد اهمیت ریسک خاص صنعت، ریسک سازمانی، ریسک فرآیند کسب و کار داخلی و ریسک تقاضا، با مطالعات پیشین سازگار است. نویسنده درمی یابد که ریسک تقاضا دارای عملکرد مالی نهایی (MFP) -0.20 است، که بالاترین تأثیر منفی در بین متغیرهای ریسک می‌باشد. یافته‌ها همچنین نشان می‌دهند که ریسک خاص صنعت دارای عملکرد مالی نهایی (MFP)  -0.16  می‌باشد که با وجود عدم تأثیر مستقیم بر عملکرد مالی، دومین تأثیر منفی است.

محدودیت‌ها / دلالت‌های تحقیق- این مقاله از طریق ترکیب داده‌های نظرسنجی و صورتهای مالی به بررسی چگونگی تأثیر ریسکهای زنجیره تأمین (SC)  بر عملکرد مالی نهایی (MFP)  می‌پردازد. و فرض نمی‌کند که برآوردهای گزارش شده در مورد عملکرد مالی نهایی (MFP)  برای همه کسب و کارها در کشورهای دیگر اعمال شود. با این حال، تحقیقات آینده می‌تواند یافته‌های ما را بصورت مثلث در بیاورد.

اصالت/ارزش- این مطالعه نظرسنجی و داده‌های مالی را با هم ترکیب می‌کند تا چگونگی اثرگذاری ریسکهای زنجیره تأمین (SC)  بر عملکرد مالی شرکت را تحلیل کند. بخصوص، روشی را برای برآورد روابط علت و معلولی کمّی بین ریسک زنجیره تأمین (SC) و عملکرد مالی شرکت فراهم می‌کند، که به این عنوان مهم در تحقیقات در زمینه مدیریت زنجیره تأمین توجه کمتری شده است.

 

پیشینه تحقیق
زنجیره تأمین (SC) فرایند یکپارچه‌ای است که در آن مواد اولیه به محصولات نهایی تبدیل می‌شوند و سپس از طریق توزیع، خرده فروشی یا هر دوی اینها به مشتریان تحویل داده می‌شوند (Cohen و Moon1990). ریسک زنجیره تأمین (SCR) احتمال وقوع یک رویداد یا عدم موفقیت در روند برنامه ریزی، اجرا، نظارت و کنترل عملیات زنجیره تأمین (SC) است که به زیانهای مالی برای شرکتهای خریدار منتهی می‌شود (Zsidisin، 2003). در حالیکه مدیریت SCR برای حفظ مزیت رقابتی در محیط همواره در حال تغییر کسب و کار بسیار مهم است، مدیریت ریسک زنجیره تأمین (SCRM) از طریق هماهنگی یا همکاری بین شرکای زنجیره تأمین (Brindley، 2004؛ Tang، 2006) توجه بسیاری از دست اندرکاران و محققان را به خود جلب کرده است.

 

بسیاری از دست اندرکاران و دانشگاهیان با بررسی و شناسایی عوامل مؤثر در عملکرد ریسک در زنجیره تأمین (SC) تحقیقات گسترده‌ای را برای توسعه مدلهای مدیریت ریسک زنجیره تأمین (SCRM) انجام داده‌اند (برای مثال، Cucchiella و Gastaldi، 2006؛ Kleindorfer و Saad، 2005؛ Kraljic، 1983؛ Neiger و همکاران، 2009؛ Rao و Goldsby، 2009؛ Ritchie و Brindley، 2007؛ Rotaru؛ Rotaru و همکاران، 2014؛ Wu و همکاران، 2006؛ Zsidisin، 2003؛ Zsidisin و Ellram، 2003). به عنوان مثال، Zsidisin و همکاران (2000) با توجه به تجزیه و تحلیل مصاحبه‌های عمیق با کارشناسان خرید از 9 شرکت تولیدی دریافتند که سازمانهای خریدار باید برنامه‌های احتیاطی را ایجاد کنند و استراتژیهای بافر و بهبود فرایند را در واکنش به ریسک‌های تأمین اجرا نمایند.

 

Lewis (2003) از یک رویکرد مبتنی بر مورد برای توسعه یک مدل اولیه از ریسک عملیاتی مبتنی بر ابعاد ورودی و خروجی رویدادهای علّی و پیامدهای منفی استفاده می‌کند. سپس، مدل خود را بر اساس یافته‌های تجربی حاصل از چهار مطالعه موردی شکست عملیاتی از یک ارائه دهنده خدمات مالی، یک شرکت خرده فروشی، یک تولید کننده قطعات صنعتی و یک تولید کننده قطعات هوافضا مورد بازنگری قرار می‌دهد. Zsidisin و Ellram (2003) از تجزیه و تحلیل رگرسیون برای بررسی رابطه بین منابع و تکنیکهای ریسک عرضه برای مدیریت آن ریسک استفاده می‌کنند. آن‌ها براساس نمونه‌ای از 261 سازمان خریدار، نتیجه گرفتند که رابطه قابل توجهی وجود دارد و سازمانهای خریدار در واقع منابع مختلف ریسک عرضه را با اجرای تکنیک‌های مدیریتی مورد بررسی قرار می‌دهند که می‌تواند احتمال وقوع حوادث زیان بار را کاهش دهد.


بدون دیدگاه