ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Abstract
The current study aims to introduce and examine the role of agility and organisational learning culture towards enhancing customer relationship quality at the corporate environment level. Using a sample of 17 ports internationally, the study results revealed that the ability of a firm to ensure a long-lasting quality relationship with its customers is directly and positively influenced by its agility and its learning culture. Following the organic view of the firm, this study advocates that, in order to establish strong and committed quality relationships, focusing solely on organisational learning is not enough; organisations should constantly and effectively adapt to changes in their external environment and reorganise their internal structures and systems or in other words be agile.
1 Introduction
The current business environment is characterised by high unpredictability and fast – changing customer demands. For any service company, the success of effectively reorganising daily procedures and practices relies to a great extent on the quality of the human capital, employees’ thoughts and behaviour, as well as on the dissemination of a learning culture inside the firm. In this vein, an organisational learning culture (OLC) creates an appropriate internal organisational environment, in which employees advance their knowledge and skills and become thus capable of contributing towards the development of systems and processes that are required for successful agility. Since the concept of agility among other things promotes flexibility and rapid response to customer demands (Marlow and Paixão, 2003; Ugboma et al., 2007), the joint deployment of a learning culture and agility implies quick and effective service performance as well as the development and maintenance of relationship quality (RQ) with the customers (Nguyen and Nguyen, 2010; Zhang et al., 2004).
6 Conclusions and managerial implications
The concept of agility as a possible key competitive differentiator for port industry has already been acknowledged (Paixão and Marlow, 2003) in the relevant literature, highlighting the importance of effective and reactive responses and adaptations to external environmental changes. However, previous studies either adopted a purely theoretical approach when examining agility issues in the port environment (Paixão and Marlow, 2003) or provided conclusions drawn from a single port authority (Pantouvakis and Bouranta, 2017). Therefore, this study aimed to extend the knowledge on the interrelationships among OLC, agility and RQ by using evidence from the international port industry.
هدف مطالعه حاضر این است که نقش چابکی و فرهنگ یادگیری سازمانی در رابطه با «افزایش کیفیت ارتباط با مشتری در سطح محیط سازمانی» را معرفی و بررسی کند. در این مطالعه از یک نمونه متشکل از 17 بندرگاه بین المللی استفاده شده است و نتایج آن نشان میدهد که توانایی یک شرکت برای اطمینان حاصل کردن از یک ارتباط با کیفیت و ماندگاری بالا با مشتریانش، تحت تأثیر مستقیم و مثبت «چابکی آن و فرهنگ یادگیری آن» قرار می گیرد. مطالعه حاضر با پیروی از دیدگاه اصلی شرکت، ادعا میکند که به منظور برقراری روابط متعهد و باکیفیت، صرفاً تمرکز بر یادگیری سازمانی کافی نخواهد بود؛ سازمان ها باید بصورت مداوم و مؤثر خود را با تغییرات ایجاد شده در محیط خارجی خود وفق دهند و ساختارها و سیستم های داخلی خود را مجدداً سازماندهی کنند – یا بعبارت دیگر چابک باشند.
1. مقدمه
محیط فعلی تجارت، با پیش بینی ناپذیری و تقاضاهای متغیر مشتریان (آن هم با سرعت تغییر بالا) توصیف میشود. برای هر شرکت خدماتی، موفقیت در سازماندهی مجدد مؤثر روندها و تکنیک های روزانه، تا حد زیادی به کیفیت سرمایه انسانی، افکار و رفتار کارمندان، و همچنین به انتشار یک فرهنگ یادگیری در داخل شرکت بستگی دارد. در همین راستا، یک فرهنگ یادگیری سازمانی (OLC) یک محیط سازمانی داخلی مناسب را ایجاد می کند که در آن، کارمندان دانش و مهارت های خود را توسعه میدهند و بنابراین توانایی کمک کردن به توسعه سیستم ها و فرآیندهایی را خواهند داشت که برای چابکی موفقیت آمیز، لازم هستند. چون مفهوم چابکی در بین چیزهای دیگر سبب افزایش انعطاف پذیری و واکنش سریع به تقاضاهای مشتری می گردد (مارلو و پیاکسائو 2003؛ اوگبوما و همکارانش 2007) بنابراین توسعه مشترک یک فرهنگ یادگیری و چابکی به معنای عملکرد خدمات سریع و مؤثر، و همچنین ایجاد و حفظ کیفیت روابط (RQ) با مشتریان خواهد شد (نگوئن و نگوئن 2010؛ ژانگ و همکارانش 2004).
6. نتیجه گیری ها و پیامدهای مدیریتی
مفهوم چابکی بعنوان یک متمایزکننده کلیدی رقابتی بالقوه برای صنعت بندرگاه، پیشاپیش در مقالات مربوطه توصیف شده است (پیاکسائو و مارلو 2003)؛ این مقالات بر اهمیت واکنش ها و انطباق های مؤثر و واکنشی نسبت به تغییرات محیطی خارجی، تأکید کرده اند. با اینحال مطالعات قبلی در هنگام بررسی مشکلات چابکی در محیط بندرگاه ها یا یک رویکرد نظری محض را اتخاذ کرده اند (پیاکسائو و مارلو 2003) و یا نتیجه گیری هایی را از یک سازمان بنادر منفرد فراهم ساخته اند (پانتوواکیس و بورانتا 2017). بنابراین هدف این مطالعه این است که دانش مربوط به روابط متقابل بین OLC، چابکی و RQ را با استفاده از شواهد بدست آمده از صنعت بندرگاه بین المللی توسعه دهد.