ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
و برای خرید ترجمه کامل مقاله با فرمت ورد از دکمه های زیر استفاده نمایید.
Background Environmental noise exposure is increasing but limited research has been done on the association with emotional, aggressive, and attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD)-related symptoms in children.
Objective To analyze the association between prenatal and childhood environmental noise exposure and emotional, aggressive, and ADHD-related symptoms in children from two European birth cohorts.
Methods We included 534 children from the Spanish INMA-Sabadell Project and 7424 from the Dutch Generation R Study. Average 24 h noise exposure at the participants’ home address during pregnancy and childhood periods were estimated using EU maps from road traffic noise and total noise (road, aircraft, railway, and industry). Symptom outcomes were assessed using validated questionnaires: Strengths and Difficulties Questionnaire, Child Behavioral Checklist, ADHD Criteria of Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders-Fourth Edition List, and Conner’s Parent Rating Scale-Revised at 4, 7 and 9 years (INMA-Sabadell cohort) and 18 months, 3, 5, and 9 years (Generation R Study). Adjusted linear mixed models of prenatal and repeated childhood noise exposure with repeated symptom outcomes were run separately by cohort and overall estimates were combined with random-effects meta-analysis.
Results Average prenatal and childhood road traffic noise exposure levels were 61.3 (SD 6.1) and 61.7 (SD 5.8) for INMA-Sabadell and 54.6 (SD 7.9) and 51.6 (SD 7.1) for Generation R, respectively. Prenatal and childhood road traffic noise exposure were not associated with emotional, aggressive, or ADHD-related symptoms. No heterogeneity was observed between cohorts and results were comparable for total noise exposure.
Conclusions No association was observed between prenatal or childhood road traffic or total noise exposure and symptom outcomes in children. Future studies should include a more comprehensive noise exposure assessment considering noise sensitivity and noise exposure at different settings such as work for pregnant women and school for children.
1. Introduction
The continuously growing world population is accompanied by a rapid increase in urbanization, with a projected growth of 55% to 70% living in urban areas by 2050 (The World Bank, 2019; United Nations: Department of Economic and Social Affairs, 2019). Within our urbanized world, exposure to noise has become unavoidable due to a growing demand of transport (Erickson and Newman, 2017; European Environmental Agency, 2020). Transportation noise exposure from road traffic, railway, and aircraft is considered the second most significant environmental cause of ill-health in Western Europe (European Environmental Agency, 2020). Evidence of increased risk in negative physiological and psychological health due to prolonged exposure to environmental noise is the driving force behind the guidelines and recommendations that the World Health Organization sets in an attempt to limit the levels of noise exposure and protect human health (World Health Organization, 2018).
پیش زمینه: قرارگیری در معرض نویز محیطی رو به افزایش است، اما تحقیقات محدودی در رابطه با علائم مرتبط با اختلال خشم و کمبود توجه/ بیش فعالی (ADHD) در کودکان انجام شده اند.
هدف: به منظور تحلیل رابطه بین قرارگیری در معرض نویز در زمان پیش زادی و دوران کودکی و علائم احساسی، پرخاشگرانه و مرتبط با ADHD در کودکانی از دو گروه تولد اروپایی. روش ها: ما ۵۳۴ کودک از پروژه اسپانیایی INMA- سابادل و ۷۴۲۴ کودک از مطالعه R نسل هلندی را در نظر گرفته ایم. میانگین قرارگیری در معرض نویز در خانه شرکت کنندگان در طول دوران بارداری و کودکی، با استفاده از نقشه های اتحادیه اروپا از نویز ترافیک جاده ای و نویز کل (جاده، هواپیما، راه آهن، و صنعت) به دست آمده است. پیامدهای این علائم با استفاده از پرسشنامه های معتبر ارزیابی شدند: پرسشنامه توانایی ها و مشکلات، لیست بررسی رفتار کودک، معیار ADHD و فهرست کتابچه راهنمای شناختی و آماری ناتوانی های ذهنی و مقیاس اصلاح شده درجه بندی والدین کانر در ۴، ۷ و ۹ سالگی (هم گروه INMA-Sabadell) و ۱۸ ماهگی، ۳، ۵ و ۹ سالگی (مطالعه نسل R). مدل های ترکیبی خطی تنظیم شده قرارگیری در معرض نویز در زمان پیش زادی و نویز متدوام دوران کودکی و پیامدهای علائم، به صورت جداگانه توسط برآورد هم گروهان و برآوردهای کلی انجام شدند و با فراتحلیل اثرات تصادفی ترکیب شدند.
نتایج: میزان قرارگیری در معرض نویز ترافیک در زمان پیش زادی و دوران کودکی، به ترتیب ۶۱.۳ (S.D 6.1) و ۶۱.۷ (SD 5.8) برای INMA-Sabadell و ۵۴.۶ (SD 7.9) و ۵۱.۶ (SD 7.1) Generation R بودند. قرارگیری در معرض نویز ترافیک جاده ای در دوران پیش زادی و کودکی ارتباطی با علائم احساسی، پرخاشگرانه ی مربوط به ADHD نداشتند. هیچ همگونی بین هم گروهان مشاهده نشد و نتایج برای قرارگیری در معرض نویز کل، قابل قیاس بودند.
نتیجه گیری: هیچ رابطه ای بین قرارگیری در معرض نویز در دوران پیش زادی یا کودکی یا کل نویز و پیامدهای علائم در کودکان مشاهده نشد. مطالعات باید شامل ارزیابی جامع تری از قرارگیری در معرض نویز باشند و حساسیت به نویز و قرارگیری در معرض نویز را در محیط های مختلف مانند محل کار برای زنان باردار و مدرسه برای کودکان در نظر گیرند.
1 مقدمه
رشد مداوم جمعیت جهان، با افزایش سریع شهرنشینی، با رشد پیش بینی شده ۵۵تا ۷۰ درصدی در مناطق شهری، تا سال ۲۰۵۰ همراه است (The World Bank, 2019; United Nations: Department of Economic and Social Affairs, 2019). در دنیای شهری سازی شده ما، قرارگیری در معرض نویز به دلیل افزایش تقاضای حمل و نقل، امری اجتناب ناپذیر شده است (Erickson and Newman, 2017; European Environmental Agency, 2020). شواهد افزایش خطر منفی بر سلامت فیزیولوژیکی و روانی به دلیل قرار گرفتن طولانی در معرض نویز محیطی، نیرو محرکه ای برای رهنمودها و توصیه هایی است که سازمان بهداشت جهانی در تلاش برای محدودسازی میزان قرارگیری در معرض نویز و محافظت از سلامت انسان تنظیم نموده است (World Health Organization, 2018).