منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله رقابت بازار محصول و هزینه سرمایه سهام - نشریه الزویر

ترجمه مقاله رقابت بازار محصول و هزینه سرمایه سهام - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رقابت بازار محصول و هزینه سرمایه سهام
عنوان انگلیسی
Product market competition and the cost of equity capital
صفحات مقاله فارسی
27
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2021
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.382 در سال 2020
شاخص H_index مجله
195 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.049 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 200
کد محصول
12058
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت کسب و کار، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی
مجله
مجله تحقیقات کسب و کار - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشکده مدیریت و مرکز مطالعات حسابداری، دانشگاه Xiamen ، فوجیان، چین
کلمات کلیدی
رقابت در بازار محصول، هزینه سرمایه خالص، عدم تقارن اطلاعاتی، نرخ تعرفه واردات، آزمایش شبه طبیعی
کلمات کلیدی انگلیسی
Product market competition - Cost of equity capital - Information asymmetry - Import tariff rate - Quasi-natural experiment
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.04.013
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه

2. مروری بر ادبیات و توسعه فرضیه

3. طرح تجربی
3.1 مشخصات مدل
3.2 معیارهای عدم تقارن اطلاعات
3.3. متغیرهای کنترل
3.4 انتخاب نمونه

4. نتایج
4.1 آمار توصیفی
4.2 نتایج رگرسیون
4.3 درون زایی رقابت بازار محصول
4.4 آزمون اعتبار نتایج

5. نتیجه گیری

ضمیمه. تعریف متغیرها

منابع

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Abstract


This paper provides empirical evidence that firms in more competitive industries have lower cost of equity capital than those in concentrated industries. The association between product market competition and the cost of equity capital is more pronounced with lower analyst coverage, lower forecast accuracy, higher forecast dispersion, and higher bid-ask spread. Using import tariff rate reductions as a quasi-natural experiment, we find that tariff reductions intensify domestic product market competition, which in turn reduces firms’ cost of equity capital. When the tariff rate reduction is larger, the more intensified competition reduces the cost of equity capital to a greater extent. Tariff rate reductions also influence firms’ financing policy, cash flow from operations, and growth rate.


1. Introduction


In this paper, we examine the impact of product market competition on the cost of equity capital. The cost of equity capital is important to a firm given that it directly influences the financing cost of the firm and thus the capital structure and financing strategies. Theoretically, it is unclear whether competition at the industry level affects a firm’s cost of equity capital. Theoretical work suggests that under certain circumstances, there exists an equilibrium with more disclosures in industries where competitions are more intense (Wagenhofer, 1990; Darrough, 1993; Corona & Nan, 2013; Suijs & Wielhouwer, 2019). Empirical studies echo this finding and document that firms in concentrated industries tend to disclose less (Bamber & Cheon, 1998; Botosan & Stanford, 2005; Ali, Klasa, & Yeung, 2014), suggesting a negative association between industry concentration and corporate disclosure. Theories on disclosure and the cost of capital have not reached a consensus. Some theoretical papers suggest there is no effect of disclosure on the cost of capital (Hughes, Liu, & Liu, 2007; Christensen, de la Rosa, & Feltham, 2010; Bertomeu, 2015; Caskey, Hughes, & Liu, 2015), while others find that information affects the cost of capital (Bertomeu, Beyer, & Dye, 2011; Cheynel, 2013; Bertomeu & Cheynel, 2016; Dye & Hughes, 2018). Given the above, whether product market competition increases or decreases the cost of equity capital remains an empirical question.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی

چکیده


این مقاله شواهد تجربی را ارائه می کند که نشان می دهد شرکت ها در صنایع رقابتی تر، هزینه سرمایه سهام کمتری نسبت به صنایع متمرکز دارند. ارتباط بین رقابت بازار محصول و هزینه سرمایه سهام، با پوشش کمتر تحلیل گر، دقت کمتر پیش بینی، پراکندگی پیش بینی بیشتر و اختلاف بیشتر قیمت پیشنهادی خرید و فروش مشخص می شود. ما  با استفاده از کاهش نرخ تعرفه وارداتی به عنوان یک آزمایش شبه طبیعی متوجه شدیم که کاهش تعرفه، رقابت بازار داخلی محصول را تشدید می کند و به نوبه خود هزینه سرمایه شرکت را کاهش می دهد. هنگامی که کاهش نرخ تعرفه بیشتر باشد، رقابت شدیدتر هزینه سرمایه سهام را به میزان بیشتری کاهش می‌دهد. کاهش نرخ تعرفه، بر سیاست تامین مالی شرکت ها، جریان نقدی عملیاتی و نرخ رشد نیز تاثیر می گذارد.


1. مقدمه


در این مقاله به بررسی تاثیر رقابت بازار محصول بر هزینه سرمایه سهام می پردازیم. هزینه سرمایه سهام برای یک شرکت مهم است زیرا به طور مستقیم بر هزینه تامین مالی شرکت و در نتیجه ساختار سرمایه و استراتژی های تامین مالی تاثیر می گذارد. از لحاظ نظری مشخص نیست که آیا رقابت در سطح صنعت بر هزینه سرمایه سهام شرکت تاثیر می گذارد یا خیر. مطالعه نظری پیشنهاد می کند که تحت شرایط خاص در صنایعی که رقابت شدیدتر است، تعادلی با افشاگری های بیشتر وجود دارد(واگنهوفر، 1990؛ داروو، 1993؛ کرونا و نان، 2013 ؛ سوئیجس و ویلهور، 2019). مطالعات تجربی این یافته را منعکس می کنند و نشان می دهند که شرکت های صنایع متمرکز، تمایل به افشای کمتر دارند (‏بامبر - چیون، ۱۹۹۸؛ بوتوسان-استنفورد، ۲۰۰۵؛ علی، کسا و یانگ، ۲۰۱۴)‏ که یک ارتباط منفی بین تمرکز صنعت و افشای شرکت را نشان می دهد. نظریه های مربوط به افشا و هزینه سرمایه به توافق عام نرسیده اند. برخی از مقالات نظری نشان می دهند که هیچ اثری از افشا بر هزینه سرمایه وجود ندارد (هوگس، لیو و لیو، ۲۰۰۷؛ کریستنسن، دی لا روسا و فلتام، ۲۰۱۰؛ برتومو، ۲۰۱۵؛ کاسکی، هوگس و لیو، ۲۰۱۵)‏، در حالی که دیگران دریافتند که اطلاعات بر هزینه سرمایه تاثیر می گذارند (برتومئو، بیر و دای، ۲۰۱۱؛ چینل، ۲۰۱۳؛ برتومئو و چینل، 2016؛ دای  و هوگس، 2018). با توجه به مطالب بالا، اینکه آیا رقابت بازار محصول هزینه سرمایه سهام را افزایش یا کاهش می دهد، یک سوال تجربی باقی می ماند.


بدون دیدگاه