ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Traditional personality assessment uses questionnaires to determine someone’s personality. Although the common Big Five and MBTI tests are deemed to be accurate, those questionnaires don’t precisely project a person’s true personality. This method lacks reliability because of its self-report approach which can cause some biased responses. To resolve this problem, we are determined to find a better personality assessment method. Video games offer an immersive way for people to freely make a choice without fear of the consequence. Our objective is to implement the Big-Five Factor Markers to a game and find out whether it is possible to create a game that can predict someone’s personality as well as how it performs when compared to the traditional method. We developed a simple role-playing game where the player faces 12 choices based on the IPIP Big-Five Factor Markers and behave freely according to their individual propensities. Each choice made by the player will increase the corresponding personality’s score. To analyse the game’s performance, we conducted a study among 10 students. Each participant was asked to complete the game and fill out a 50-item Big Five personality questionnaire. We found out that the game showed promising results as it is similar to the results from the questionnaire. Even though it only has 12 game variables, the game is able to averagely predict a person’s personality. With further research done, it is highly possible that we can make a more complex game with more game variables to predict the personality more accurately.
5. Conclusion
The game proves that there is a lot of potential for games to predict one’s personality. The results might not be the best, but by adding some features, incorporating new techniques and doing a more extensive research on the topic, the game can be improved. The feedback received from the subjects who had played the game and taken the IPIP questionnaire are positively aimed towards the game. The idea of playing a game to know one’s personality was well received by the subjects. Using a game to predict personality is both more engaging and enjoyable for the player. In the advancement of deep learning and personality psychology, predicting a person’s personality is not only possible, but also can be done in a more entertaining, less boring way.
ارزیابی شخصیت به روش سنتی، از پرسشنامه ها برای تعیین شخصیت افراد استفاده میکند. اگرچه تستهای متدوال بیگ فایو (پنج عامل بزرگ شخصیت) و MBTI صحیح در نظر گرفته میشوند، اما بطور دقیق شخصیت واقعی یک فرد را محاسبه نمیکنند. این روش بعلت شیوه خود اظهاری آن که میتواند سبب یکسری پاسخهای خطا بشود، قابل اتکا نیست. برای حل این مشکل، ما به دنبال یک روش بهتر برای ارزیابی شخصیت گشته ایم. بازیهای ویدیویی راهی را برای مردم برقرار میسازد تا کاملا آزادانه و بدون ترسیدن از نتیجه، تصمیمی را بگیرند. هدف ما جایگذاری شاخصهای عوامل بیگ فایو در یک بازی و دریافتن این موضوع است که آیا ممکن است بازیی را ساخت که بتواند شخصیت یک فرد را پیش بینی کند، همچنین میخواهیم چگونگی عملکرد آن را در مقایسه با یک روش سنتی دریابیم. ما یک بازی نقش آفرینی ساده را توسعه دادیم که در آن بازیکن با 12 انتخاب بر مبنای شاخصهای عوامل بیگ فایو IPIP مواجه میشود و آزادانه بر حسب خصایص منحصر بفرد خود رفتار میکند. هر انتخابی که توسط بازیکن صورت میگیرد، امتیاز شخصیت متناظر را افزایش خواهد داد. ما برای تحلیل عملکرد بازی، پژوهشی را روی 10 دانش آموز و دانشجو انجام دادیم. از هر شرکت کننده خواسته شد که بازی را کامل کرده و یک پرسشنامه شخصیت شناسی بیگ فایو 50 موردی را پر کند. ما دریافتیم که بازی نتایج امیدوارکننده ای را نشان داد، چراکه مشابه نتایج حاصل از پرسشنامه بودند. با اینکه بازی تنها 12 متغیر دارد، اما میتواند بطور متوسط شخصیت یک فرد را پیش بینی کند. با انجام تحقیقات بیشتر، امکان بالایی وجود دارد که بتوانیم بازی پیچیده تری را با متغیرهای بیشتر بسازیم تا بطور صحیحتری شخصیت را پیش بینی کند.
5-نتیجه گیری
این بازی ثابت میکند که پتانسیل بالایی برای بازیها جهت پیش بینی شخصیت انسان وجود دارد. ممکن است که بهترین نتایج حاصل نشده باشند، ولیکن با افزودن چند خصوصیت، بکارگیری تکنیکهای جدید و انجام یک تحقیق گسترده تر روی موضوع، میتوان بازی را ارتقا داد. بازخورد دریافتی از سوی سوژه هایی که بازی را انجام داده و پرسشنامه IPIP را پر کرده اند نسبت به بازی مثبت بوده است. ایده انجام یک بازی برای فهم شخصیت یک فرد با استقبال سوژه ها مواجه شد. استفاده از یک بازی برای پیش بینی شخصیت، برای بازیکن هم گیراتر و هم لذت بخشتر است. در پیشرفت یادگیری عمیق و روان شناسی شخصیت، پیش بینی شخصیت یک فرد نه تنها امکان پذیر است، بلکه میتواند به شیوه ای سرگرم کننده تر و با میزان خسته کنندگی کمتر انجام شود.