تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ارتباط بین مهارت های حرکتی ظریف و هوش در کودکان درحال رشد و کودکان با اختلال کمبود توجه بیش فعالی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: ارتباط بین مهارت های حرکتی ظریف و هوش در کودکان درحال رشد و کودکان با اختلال کمبود توجه بیش فعالی
عنوان انگلیسی: Relations between fine motor skills and intelligence in typically developing children and children with attention deficit hyperactivity disorder
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 27 (3 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2021 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.984 در سال 2020 شاخص H_index مجله : 89 در سال 2021
شاخص SJR مجله : 1.024 در سال 2020 شناسه ISSN مجله : 0891-4222
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2020 کد محصول : 11865
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.64Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: پزشکی و روانشناسی، روانشناسی رشد، روانپزشکی
مجله: تحقیق در زمینه ناتوانی های رشد - Research in Developmental Disabilities
دانشگاه: دانشگاه بازل ، گروه روانشناسی ، سوئیس
کلمات کلیدی: مهارت های حرکتی ظریف ، هوش، فرزندان، اختلال کمبود توجه بیش فعالی، بیش فعالی
کلمات کلیدی انگلیسی: Fine motor skills - Intelligence - Children - Attention deficit hyperactivity disorder - ADHD
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: تایپ شده است ✓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.ridd.2021.103855
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

آنچه این مقاله اضافه می کند

1 - مقدمه

2 - روش ها

2 – 1 . شرکت کنندگان

2 – 2 . روش اجرا و ابزارها

2 – 3 تحلیل آماری

3 . نتایج

4 . بحث

5 . نتیجه گیری

بیانیه تالیف

اظهارنامه منافع رقابتی

سپاسگزاری ها

منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Background The embodied cognition hypothesis implies a close connection between motor and cognitive development. Evidence for these associations is accumulating, with some studies indicating stronger relations in clinical than typically developing samples.

Aims The present study extends previous research and investigates relations between fine motor skills and intelligence in typically developing children (n = 139, 7–13 years) and same-aged children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD, n = 46). In line with previous findings, we hypothesized stronger relations in children with ADHD than in typically developing children.

Methods and procedure Fine motor skills were assessed using the standardized Movement Assessment Battery for Children. Intelligence was measured with the standardized Wechsler Intelligence Scale for Children. Outcomes and results Regression analyses indicated significant relations between fine motor skills and full-scale IQ, perceptual reasoning, working memory, and processing speed. Moderation analyses identified stronger relations between fine motor skills and full-scale IQ, perceptual reasoning, and verbal comprehension in children with ADHD compared to typically developing children.

Conclusions and implications Results suggest a close relation between fine motor skills and intelligence in children with and without ADHD, with children diagnosed with ADHD showing stronger relations. Findings support combined motor-cognitive interventions in treating children with ADHD.

What this paper adds

The current study investigated relations between fine motor skills and intelligence in typically developing children and children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Previous research has examined small and heterogenous clinical samples, including children with multiple developmental disabilities. By contrast, the present study used a large homogeneous sample of children with ADHD which allows specific implications. Furthermore, recent studies have mainly investigated samples of typically developing children at the age of kindergarten and their transition to school. The present sample extends these studies by examining the association between fine motor skills and intelligence across childhood to early adolescence. Analyses of intelligence considered the full-scale IQ as well as the four subcomponents (perceptual reasoning, verbal comprehension, working memory, and processing speed) for detailed insight and specific conclusions. Results have high theoretical and practical value for creating effective motorcognitive interventions in treating children with ADHD.

5. Conclusion

The current study investigated relations between fine motor skills and several aspects of intelligence in typically developing children and children with ADHD aged 7–13 years. Results suggest a close relation between fine motor skills and intelligence in children with and without ADHD. These results add to previous findings suggesting such relations in typically developing children at the age of kindergarten (e.g., Cameron et al., 2012) and proposes that fine motor skills continue to be an indicator for cognitive skills across childhood until early adolescence. Furthermore, the current study highlights stronger associations between fine motor abilities and intelligence in children with ADHD – a developmental disorder characterized by attention deficits and being less perceived for motor difficulties – as compared to typically developing children. The present results lend support for implementing motor-cognitive interventions in treating children with ADHD. Overall, the present findings are in line with an embodied cognition perspective, demonstrating close connections between motor and cognitive skills in typical and ADHD samples.

نمونه متن ترجمه

چکیده

زمینه و هدف: فرضیه تجسم شناخت، بیانگر ارتباط نزدیک بین حرکت و رشد شناختی می باشد. شواهد این ارتباطات بوسیله برخی مطالعات جمع آوری شده، نشان دهنده روابط قویتر در نمونه های بالینی نسبت به نمونه های درحال رشد است.

اهداف: پژوهش حاضر تحقیقات قبلی را گسترش داده و روابط بین مهارت های حرکتی ظریف و هوش را در کودکان با رشد معمول ( حجم نمونه 139 نفر، کودکان 7 تا 13 سال) و کودکان همسن با اختلال کمبود توجه بیش فعالی ( حجم نمونه 46 نفر) را مورد بررسی قرار داده است. در راستای مطالعات قبلی، ما فرضیه روابط قویتر در کودکان مبتلا به ADHD نسبت به کودکان درحال رشد عادی را مورد بررسی قرار دادیم.

مواد و روش ها: مهارت های حرکتی ظریف با استفاده از مجموعه ارزیابی حرکت استاندارد شده برای کودکان، ارزیابی شدند. هوش نیز بوسیله مقیاس استاندارد شده هوش وکسلر برای کودکان اندازه گیری شد.

پیامدها و نتایج: تحلیل رگرسیون نشان داد روابط معناداری بین مهارت های حرکتی ظریف و بهره هوشی کل، استدلال ادراکی، حافظه کاری و سرعت پردازش وجود دارد. تحلیل های تعدیلی، روابط قویتری را بین مهارت های حرکتی ظریف و بهره هوشی کل، استدلال ادراکی و درک کلامی در کودکان مبتلا به ADHD درمقایسه با درکودکان درحال رشد عادی نشان داد.

نتیجه گیری و مفاهیم: نتایج، ارتباط نزدیک و قویتری بین مهارت های حرکتی ظریف و هوش در کودکان با و بدون ADHD ، با کودکان تشخیص داده شده به ADHD را نشان می دهد. یافته ها از مداخلات ترکیبی حرکتی – شناختی در درمان کودکان مبتلا به ADHD حمایت می کند.

آنچه این مقاله اضافه می کند

پژوهش حاضر روابط بین مهارت های حرکتی ظریف و هوش را درکودکان درحال رشد عادی و کودکان مبتلا به اختلال کبود توجه بیش فعالی (ADHD) بررسی کرده است. تحقیقات قبلی نمونه های بالینی ناهمگن و کوچک، ازجمله کودکان مبتلا به ناتوانی های رشدی متعدد و چندگانه را بررسی کرده است. درمقابل، مطالعه حاضر از یک نمونه بزرگ همگن کودکان مبتلا به ADHD استفاده کرده است که مفاهیم و پیامدهای خاصی را به دنبال دارد. علاوه براین، مطالعات اخیر نمونه هایی از کودکان درحال رشد عادی را در سن مهدکودک و انتقال آنان به مدرسه را بطورعمده بررسی کرده اند. نمونه حاضر، این مطالعات را با بررسی ارتباط بین مهارت-های حرکتی ظریف و هوش از دوران کودکی تا اوایل نوجوانی گسترش می دهد. تحلیل های هوش از مقیاس کامل بهره هوشی و همچنین خرده مقیاس های ( استدلال ادراکی، درک کلامی، حافظه کاری و سرعت پردازش) به منظور بینش دقیق و نتیجه گیرهای خاص درنظرگرفته شده است که این نتایج دارای ارزش نظری و عملی بالایی جهت مداخلات حرکتی – شناختی موثر در درمان کودکان مبتلا به ADHD هستند.

5 . نتیجه گیری

پژوهش حاضر روابط بین مهارت های حرکتی ظریف و جنبه های مختلف هوش را در کودکان درحال رشد معمولی و کودکان مبتلا به ADHD در سنین 7 تا 13 سال مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان داد که رابطه نزدیکی بین مهارت های حرکتی ظریف و هوش در کودکان با و بدون ADHD وجود دارد. این نتایج به یافته های قبلی که چنین روابطی را در کودکان درحال رشد معمولی در سن مهدکودک پیشنهاد می کنند، اضافه می کند ( به عنوان مثال؛ کامرون و همکاران، 2012) و پیشنهاد می کند که مهارت های حرکتی ظریف همچنان به عنوان یک شاخص برای مهارت های شناختی از دوران کودکی تا اوایل نوجوانی ادامه یابند. علاوه براین، پژوهش حاضر روابط قویتری را بین توانایی های حرکتی ظریف و هوش در کودکان مبتلا به ADHD– یک اختلال رشدی که بوسیله نقص توجه و کمتر درک شدن برای دشواری های حرکتی مشخص می شود – در مقایسه با کودکان درحال رشد معمولی برجسته می کند. نتایج حاضر حمایتی را برای پیاده سازی مداخلات حرکتی – شناختی در درمان کودکان مبتلا به ADHD فراهم می کند. بطورکلی، یافته های حاضر در راستای دیدگاه تجسم شناختی می باشد، و روابط نزدیک بین مهارت های حرکتی و شناختی در نمونه های معمولی و ADHD را نشان می دهد.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)