ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Abstract
Viral marketing is an inexpensive method which has a tremendous impact on consumer purchasing behavior. However, literature about the cognitive, affective, and behavior of people that constitute the essential components of any such strategy is rare. This conceptual paper develops a cognitive-affective-behaviour model of viral marketing via the integration of tie strength, perceptual affinity, emotions. The goal of this paper is to investigate factors affecting to the success of viral advertising. The research implies that tie strength, perceptual affinity, emotions have strong effects on the success of viral advertising. These elements have their own impact on different stages of viral advertising to provide marketers a strong tool with which to develop a great viral campaign.
1. Introduction
The Internet advertising market, over the past few years, has gained an important position by providing more useful tools for marketers to influence their target customer than the traditional advertising like TV, radio, or print ads (Tran, 2014). One of the most challenging social media problems that marketers need to face is media advertisings are easily eliminated to being shown by consumers. To be successful in reaching target consumers in a great volume, marketers need to discover a way of reaching their customers without them knowing it is a method of advertising (Curran, K. , Graham. S., Temple, C., 2011).To deal with that, an advertising campaign needs to include innovative contents like surprise, entertainment, especially trustworthy messages which these advertising activities are called viral marketing.
بازاریابی ویروسی روش کم هزینهای است که تأثیر فاحشی بر رفتار خرید مشتریان دارد. با این حال، مقالات اندکی در مورد رفتار شناختی و عاطفی افراد که مؤلفههای اساسی هر استراتژی را تشکیل میدهند وجود دارند. این مقاله مفهومی، یک الگوی رفتاری-شناختی-عاطفی از بازاریابی ویروسی را از طریق ادغام قدرت رابطه، وابستگی ادراکی و احساسات تدوین میکند. هدف این مقاله، بررسی عوامل تاثیرگذار بر موفقیت تبلیغات ویروسی است. این تحقیق بر این امر دلالت دارد که قدرت رابطه، وابستگی ادراکی، و احساسات دارای تأثیر زیادی بر موفقیت تبلیغات ویروسی است. این عوامل بر مراحل مختلف تبلیغات ویروسی تأثیر میگذارند تا یک ابزار قوی را برای توسعه یک کمپین ویروسی عالی برای بازاریابان فراهم آورند.
1. مقدمه
بازار تبلیغات اینترنتی در طی چند سال گذشته، با ارائه ابزارهای مفیدتری غیر از تبلیغات سنتی مانند تلویزیون، رادیو یا تبلیغات چاپی برای بازاریابان به منظور تأثیرگذاری بر مشتریان هدف خود، جایگاه مهمی پیدا کرده است (Tran، 2014). یکی از چالش برانگیزترین مشکلات رسانههای اجتماعی که بازاریابان باید با آنها روبرو شوند این است که تبلیغات رسانهای نشان داده شده برای مشتریان به راحتی حذف میشود. برای موفق شدن در دستیابی به حجم زیادی از مشتریان هدف، بازاریابان باید راهی برای دستیابی به مشتریان خود پیدا کنند که آنها ندانند که این یک روش تبلیغاتی است (Curran, K، Graham. S، Temple, C، 2011). برای پرداختن به این امر، لازم است که یک کمپین تبلیغاتی شامل محتویات مبتکرانهای مانند تعجب، سرگرمی و بخصوص پیامهای قابل اعتمادی باشد که این فعالیتهای تبلیغاتی بازاریابی ویروسی نام دارد.