منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله ادراک ریسک و افسردگی کووید 19 در بین مهمانداران هتل - نشریه الزویر

ترجمه مقاله ادراک ریسک و افسردگی کووید 19 در بین مهمانداران هتل - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ادراک ریسک و افسردگی کووید 19 در بین مهمانداران هتل: یک مدل احتمالی بر مبنای نظریه معاملاتی مدل استرس
عنوان انگلیسی
Hospitality workers’ COVID-19 risk perception and depression: A contingent model based on transactional theory of stress model
صفحات مقاله فارسی
32
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2021
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
8.975 در سال 2020
شاخص H_index مجله
122 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.321 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0278-4319
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
11779
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، روانشناسی و پزشکی، مدیریت هتلداری، اپیدمیولوژی، روانشناسی عمومی
مجله
مجله بین المللی مدیریت مهمان نوازی - International Journal of Hospitality Management
دانشگاه
دانشکده مدیریت بازرگانی، دانشگاه شمال شرقی، چین
کلمات کلیدی
کووید 19، ادراک ریسک، افسردگی، پرو، رضایت شغلی، تعهد خانوادگی، مهمانداران هتل، کارگران هتل، گردشگری، مقیاس ادراک ریسک کووید 19
کلمات کلیدی انگلیسی
COVID-19 - Risk perception - Depression - Peru - Job satisfaction - Family obligation - Hospitality workers - Hotel staff - Tourism - COVID risk perception scale
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2021.102935
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. نظریه و فرضیه
2.1 استرس و سلامت روانی در صنعت هتلداری
2.2 ریسک ادراک شده کووید 19 و احتمال تجربه نشانه های افشردگی در مهمانداران هتل
2.3 رضایت شغلی به عنوان یک عامل احتمالی در حوزه کار، در رابطه بین ادراک ریسک کووید 19 و افسردگی افراد
2.4 مسئولیت خانوادگی به عنوان یک عامل احتمالی در حوزه خانواده، در رابطه بین ریسک ادراک شده افراد از کووید 19 و افسردگی
3. روش
3.1 زمینه
4. نتایج
4.1 یافته های توصیفی
4.2 تحلیل های عاملی تأییدی (CFA)
4.3 آزمون فرضیه
5. بحث
5.1 کاربردهای نظری
5.2 کاربردهای عملی
5.3 محدودیت ها، و مسیرهایی برای تحقیقات آینده
6. نتیجه گیری
ضمیمه
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The hospitality industry worldwide is suffering under the COVID-19 pandemic. Drawing on the transactional theory of stress and coping, this study aims to investigate when hospitality workers’ COVID-19 risk perception affects their likelihood of having depressive symptoms. Using data from 211 hospitality workers in 76 hotels in Peru, we examined the effects of perceived COVID-19 risk on the likelihood of experiencing depressive symptoms. We posited that this relationship is moderated by the workers’ environment at work (job satisfaction) and at home (the number of children). The results indicate that job satisfaction weakens the link between hospitality workers’ COVID-19 risk perception and their likelihood of depressive symptoms while the number of children exacerbates this link. We discuss the implications of our findings for research on COVID-19 risk perception and offer practical implications for hospitality workers under COVID-19 crisis.

1. Introduction

The hospitality workers are facing extremely challenging times as countries around the world restrict travel and prohibit social gatherings to slow the spread of COVID-19. This unprecedented disruption threatens the mental health of hospitality workers by increasing their worries on health and job prospects (e.g., Alonso et al., 2020; Filimonau et al., 2020). This study explores under what situations hospitality workers are more or less likely to experience depressive symptoms during the COVID-19 pandemic. We draw on the transactional theory of stress and coping that considers acute and chronic stress outcomes as the result of individuals’ cognitive appraisals of the situation (Bliese et al., 2017; Lazarus, 1968; Lazarus and Folkman, 1984). We hypothesized that hospitality workers’ perceived risk of COVID-19 increases the likelihood of depressive symptoms, moderated by the workers’ environment at work (job satisfaction) and at home (parental obligation).

6. Conclusion

By applying the transactional theory of stress and coping, we advanced COVID-19 risk perception research as applied to hospitality workers. We generated a scale to measure COVID-19 risk perception and examined two factors where job satisfaction buffers the negative effect of COVID-19 risk perception on likelihood of experiencing depressive symptoms, while the number of children under 18 years old aggravates it to advance research and identify specific strategies to cope with the COVID-19 pandemic.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

بیماری همه گیر کووید 19 مشکلاتی را برای صنعت هتلداری در سراسر جهان ایجاد کرده است. ما در این مقاله با استفاده از نظریه معاملاتی استرس و مقابله، می خواهیم بررسی کنیم که ادراک ریسک کووید 19 در مهمانداران هتل چه زمانی بر احتمال وجود نشانه های افسردگی در آنها تأثیر می گذارد. ما با استفاده از داده های بدست آمده از 211 کارگر هتلداری در 76 هتل در کشور پرو، تأثیرات ریسک ادراک شده کووید 19 بر احتمال تجربه نشانه های افسردگی را مورد بررسی قرار دادیم. ما فرض کردیم که این رابطه با وساطت محیط کار کارکنان (رضایت شغلی) و در منزل (تعداد فرزندان) انجام می شود. نتایج بررسی ما نشان داد که رضایت شغلی سبب تضعیف رابطه بین ادراک ریسک کووید 19 در مهمانداران هتل، و احتمال وجود نشانه های افسردگی در آنها می گردد، در حالی که تعداد فرزندان سبب تشدید این رابطه می گردد. ما درباره کاربردهای یافته های خود برای تحقیقات مربوط به ادراک ریسک کووید 19 بحث می کنیم و کاربردهای عملی را نیز برای مهمانداران بخش هتلداری که در معرض بحران کووید 19 قرار دارند، پیشنهاد می کنیم.

1. مقدمه

مهمانداران هتل با چالش های سختی مواجه هستند چون کشورهای سراسر جهان، مسافرت را محدود کرده اند و مانع از تجمعات اجتماعی می شوند تا به این طریق بتوانند سرعت گسترش کووید 19 را کاهش دهند. این اختلال بی سابقه، سلامت روانی مهمانداران هتل را تهدید میکند و نگرانی های آنها در خصوص بهداشت و آینده شغلی شان را افزایش میدهد (به عنوان مثال آلونسو و همکارانش 2020؛ فیلیمونائو و همکارانش 2020). ما در این مقاله بررسی می کنیم که مهمانداران هتل در چه شرایطی احتمال بیشتر یا کمتری دارد که نشانه های افسردگی را در حین بیماری همه کووید 19 تجربه کنند. ما از نظریه معاملاتی استرس و مقابله استفاده می کنیم که پیامدهای استرس حاد و مزمن را به عنوان نتایج ارزیابی های شناختی افراد از موقعیت ها، بررسی میکند (بلیس و همکارانش 2017؛ لازاروس 1968؛ لازاروس و فولکمن 1984). ما فرض کردیم که ادراک ریسک مهمانداران هتل از کووید 19، احتمال بروز نشانه های افسردگی را افزایش میدهد، که این توسط محیط کار کارکنان (رضایت شغلی) و در منزل (تعهد پدرانه/مادرانه) تعدیل می شود.

6. نتیجه گیری

ما با اعمال نظریه معاملاتی استرس و مقابله (که برای مهمانداران هتل اعمال شد)، تحقیقات ادراک ریسک کووید 19 را به سمت جلو پیش می بریم. ما مقیاسی را ایجاد کردیم تا ادراک ریسک کووید 19 را ارزیابی کنیم و دو عامل را بررسی کردیم، که رضایت شغلی واسطه ای برای تأثیر منفی ادراک ریسک کووید 19 بر احتمال تجربه نشانه های افسردگی بود، در حالی که تعداد کودکان زیر 18 سال سبب بدتر شدن آن می شد؛ ما به این طریق تحقیقات موجود را گسترش دادیم و استراتژی های خاصی را برای مقابله با بیماری همه گیر کووید 19 شناسایی کردیم.


بدون دیدگاه