ترجمه مقاله کارآفرینی زنان: بررسی تحقیقات و مسیرهای آینده - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله کارآفرینی زنان: بررسی تحقیقات و مسیرهای آینده - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۴۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کارآفرینی زنان: بررسی تحقیقات و مسیرهای آینده
عنوان انگلیسی
Women entrepreneurship: research review and future directions
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
18
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقاله مروری (Review Article)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شناسه ISSN مجله
2251-7316
کد محصول
11702
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
کارآفرینی
دانشگاه
انستیتوی مدیریت روستایی آناند (IRMA)، آناند، گجرات، هند
کلمات کلیدی
کارآفرینی زنان، جنسیت و کارآفرینی، کارآفرینی زنان، خلق مشارکت های جدید، مرور نوشتجات
کلمات کلیدی انگلیسی
Women Entrepreneurship - Gender and Entrepreneurship - Female Entrepreneurship - New Venture Creation - Literature Review
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1186/s40497-016-0055-x
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
کارآفرینی زنان: تاریخچه این زمینه به ترتیب وقوع
روش ارزیابی
برسی و مرور
مقالات مروری به چاپ رسیده در سال 1980
مقالات مروری به چاپ رسیده در سال 1990
مقالات مروری به چاپ رسیده بین سال های 2000 تا 2015
جهاتی برای انجام تحقیقات آتی
ساخت توضیحات تئوریک برای مقایسه مبتنی بر جنسیت صاحبین تجارت
بسط تئوری های موجود در زمینه کارآفرینی با استفاده از چشم انداز فمنیستی
مطالعه ی پروسه های کارآفرینی مدل های تجاری بنا نهاده شده توسط زنان
توسعه حوزه تحقیقات در زمینه زنان کارآفرین: زمینه و محتوا
پذیرفتن روش های تحقیقاتی ابداعی برای مطالعه زنان کارآفرین
نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Abstract


Studies on women entrepreneurship have witnessed a rapid growth over the past 30 years. The field is in an adolescence stage with a considerable number of journal articles, literature reviews and books being published on women entrepreneurs. The objective of this study is twofold. First is to examine the number of papers published on women entrepreneurship in 12 established entrepreneurship journals from 1900 to 2016. Second is to assess the growth of the field by specifically reviewing literature reviews published from 1980s till 2016 and put forward future research directions. Our review findings suggest that there is still a long way to go in terms of building a strong theoretical base for research on women entrepreneurship. The lens of feminist theories can be applied in conjunction with the existing entrepreneurship theories to advance the field. Methodologically, past research is dominated by the positivist paradigm and there is a need to embrace innovative methods to build explanations using a constructionist approach. Further, studies are mostly restricted within national boundaries primarily being conducted in developed economies. There is a need to build transnational networks and foster professional communities to enable the growth of the field.


 

Introduction


Till the 1990s, mainstream academic journals and leading newspapers in the US perceived women owned firms as only small lifestyle businesses or sole proprietorship firms (Baker et al. 1997). The male-centered business model was considered as the natural model of doing business. However, research on women entrepreneurs’ reveals that entrepreneurship is a gendered phenomenon and entrepreneurial activities can be rooted in families (Jennings and Brush 2013).


 

Conclusion


The field of women entrepreneurship has come a long way since its emergence in the late 1970s. In this paper we report findings from 19 literature reviews on women entrepreneurship that were published between 1986 and 2016. We find that the initial studies on entrepreneurship primarily assumed male and female entrepreneurs to be the same and found no explicit need for a separate investigation. As a result, research on women entrepreneurship did not develop as a distinct domain until the late 1990s to early 2000s. This development witnessed the emergence of professional communities like the Diana International project, dedicated conferences and niche journals in this area. Mainstream entrepreneurship journals also acknowledged the need for research in this area and came out with special issues to advance the body of knowledge on women entrepreneurship.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

مطالعات انجام شده در حوزه ی کارآفرینی زنان گواهی است بر این موضوع که در طول 30 سال گذشته این حوزه با رشد سریعی همراه بوده است. این زمینه به واقع یک زمینه ی رشد یافته و به بلوغ رسیده است که در آن شمار قابل توجهی مقالات، نشریات و نوشتجات ارزیابی شده و کتاب های منتشر شده در زمینه ی کارآفرینی زنان به چشم می خورند. این مطالعه دارای یک هدف دو بخشی است. اولین هدف عبارت است از ارزیابی شماری از مقالات منتشر شده در حوزه ی کارآفرینی زنان که بین سال های 1900 تا 2016 در 12 نشریه ی کارآفرینی به چاپ رسیده اند. دومین هدف نیز عبارت است از ارزیابی میزان رشد صورت گرفته در این زمینه با استفاده از مرور ویژه ی مقالات برسی شده بین سال های 1980 تا 2016 و ارزیابی جهات تحقیقاتی آتی. یافته های حاصل از مرور ما پیشنهاد می دهند که همچنان راه طولانی در زمینه ی ساخت یک مبنای تئوریک قوی برای انجام تحقیقات در خصوص کارآفرینی زنان وجود دارد. می توان از تئوری های فمنیستی در همراهی با تئوری های کارآفرینی موجود جهت پیشرفت و ترقی این زمینه بهره گرفت. از لحاظ روش شناختی، تحقیقات گذشته به واسطه ی وجود الگوهای مثبت غالب شده اند اما همچنان این نیازمندی وجود دارد که با پذیرش شیوه های ابتکاری، نسبت به ساخت و ارائه تفاسیر جدید با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر تعبیر ویژه از قوانین موجود اقدام کرد. باید متوجه این موضوع بود که مطالعات اغلب درون مرزهای ملی محدود شده اند که اصولا در اقتصاد های پیشرفته اداره و هدایت می شوند. این نیازمندی وجود دارد که شبکه های فراملی ایجاد شوند و انجمن های حرفه ای پرورش داده شوند تا از این طریق رشد و توسعه ی این زمینه امکان پذیر گردد.

 

مقدمه

تا سال 1990، مسیر اصلی نشریات علمی تحقیقاتی و روزنامه های برجسته در ایالات متحده به این صورت بود که شرکت های تحت مالکیت زنان را تنها به عنوان یک سبک تجاری کوچک محسوب می کردند و یا اینکه این شرکت ها را به عنوان شرکت های تحت مالکیت انحصاری می شناختند(Baker et al. 1997). مدل تجارت مرد محور به عنوان مدل طبیعی در رویکردهای تجاری شناخته شده و پذیرفته شده بود. بهرحال تحقیقات انجام شده در زمینه ی کارآفرینی زنان این مساله را آشکار کرد که کارآفرینی یک پدیده ی جنسیتی است و فعالیت های کارآفرینی می تواند ریشه در خانواده ها داشته باشد (Jennings and Brush 2013)

 

نتیجه گیری

حوزه ی کارآفرینی زنان از زمان پیدایش در اواخر سال 1970 تا کنون راه طولانی را طی کرده است. در این مقاله ما یافته های حاصل از مرور 19 مقاله ی تدوین شده در حوزه ی کارآفرینی زنان را گزارش کردیم که بین سال های 1986 تا 2016 به چاپ رسیده بودند. ما متوجه شدیم که مطالعات ابتدایی بر روی مقوله ی کارآفرینی مقدما با این فرض همراه بودند که زنان و مردان کارآفرین را مشابه فرض می کردند و بنابراین هیچگونه نیازی نمی دیدند که این موارد به صورت مجزاء مورد رسیدگی قرار بگیرند. در نتیجه تحقیق در حوزه ی کارآفرینی زنان به عنوان یک حوزه ی مشخص تا اواخر سال 1990 و اوایل سال 2000 پیشرفتی نکرد. این پیشرفت شاهدی است بر پدیدار شدن انجمن های حرفه ای نظیر پروژه ی بین المللی Diana و کنفرانس های تنظیمی و نشریات برجسته در این زمینه. جریان اصلی نشریات کارآفرینی تائید نیازمندی موجود برای انجام تحقیقات در این زمینه بود و با طرح موضوعات ویژه باعث ترقی کالبد دانشی موجود در زمینه ی کارآفرینی زنان شد.


بدون دیدگاه